A nehéz kezdet, csapnivaló id?járás és az esések után a második sepangi tesztnapon végre érdemben dolgozhattak a MotoGP azon kévisel?i, akik a novemberi id?pontban a Távol-Keleten való motorozás mellett döntöttek. Mind?jük közül John Hopkinsnak jött ki legjobban a lépés, aki a nyitányon bemutatott zakót követ?en szépen, kiegyensúlyozottan körözött a ZX-RR-rel, egészen kerek 2’02’200-ig csökkentve a körid?t. Ez akár alá is támaszthatja a Kawasaki azon döntését, miszerint nem építenek teljesen új gépet 2008-ra, inkább a már meglev? nyolcszáz köbcentist tökéletesítik. Hopper tényleg remekbeszabott fordulót teljesített, ha belegondolunk, hogy Pedrosa 2’01’877-tel szerezte meg annak idején a Maláj GP pole pozícióját. És a pilóta maga is boldognak t?nt: ‘Valenciában, az els? tesztelés után kértem egy-két módosítást, s ezek meg is érkeztek mostanra’ – mondta. ‘A cél az, hogy új fejlesztéseket építsünk a motorba a teljes évad során.’
A jó John mögött az egykori csapattárs, Chris Vermeulen végzett, aki szintén nagyszer?en érzi az új vázzal szerelt GSV-R-t. Amire végre Loris Capirossi is felszállhatott. 2’02’698-cal végzett az olasz, aki ismét eltelt er?vel és vigyorogva nyilatkozott: ‘Ragyogó munka folyik a Suzukinál, a motor jó a kanyarokban. Elégedett vagyok. Egy sor dolgot kipróbáltam, rengetegféle beállítást, hogy minél jobban megértsem a versenygépet. Nem is nagyon koncentráltam emiatt az id?re.’ A mosolygósok táborát gyarapította Andrea Dovizioso is, aki a negyedik legjobb kört írta a táblára a JiR Scot csapat színeiben.
Sepang, második tesztnap
|
|
1 – John Hopkins (Kawasaki) – 2’02”200 |
Eljött aztán a Kobra Napja… ahogy Gino Borsoi, Jorge Martinez jelenlegi jobbkeze még aktív pilótakorában tette a 125-ben, most Nicky Hayden is elütött egy kígyót a maláj ringen. Sandokan földjén úgy látszik, nem olyan nehéz dolog ez. ‘Éppen a 11-es kanyarba értem be, amikor ott láttam a földön. Nem tehettem semmit, kikerülni esélyem sem volt, így bár azonnal felhúztam a motort, a térdkoptatómmal elkaptam. Igazán sajnálom, de még mindig jobb, mintha kerékkel találom telibe. Nekem úgy t?nt, mintha egy kobra lett volna. Ezenkívül más nem történt… egy másodpercet javítottunk az id?nkön, a gond most az, hogy kéne néhány plusz lóer?, amit nem egyszer? el?hozni. Az RC212V teljesen megújult.’ Nos igen, Hayden fantasztikusan ment és a háromnapos teszt leggyorsabb körét jegyzi. A dolog elgondolkodtató. A 2008-as Honda ígéretes, a Kentucky Kölyök sztahanovizmusa legendás – és ezúttal eredményes is – , a Michelin szoft abroncsai pedig, mint azt többek megjegyzik, ‘hihetetlenek’. Az új id?gumiknak köszönhet?en Nicky srác b? 1’2-vel döntötte meg Daniel csapattárs október 20-án nyilvántartásba vett pole pozíciós idejét (2’01’877 kontra 2’00’592).
Versenygumikkal lett napi második Colin Edwards, akire – Rossi kényszer? hiányában – a fejleszt?munka oroszlánrésze hárult. Érdekes helyzet ez is, mindenesetre a texasi tette a dolgát, aminek látszatja is van: három egymás utáni körét így teljesítette Colin: 2’02’328, 2’02’058, majd egy 2’01’811. A gumi ugyan puha keverék? volt, de semmiképpen nem kvalifikációs abroncs. A legjobb bridgestone-os Hopper a Kawasakival, de jó másfél mp lemaradással, igaz, a gyár nem kötötte a nyilvánosság orrára, milyen gumikat alkalmaztak. Hopkins, hogy keretes legyen a sepangi teszt, kicsúszással zárta a napot. Folytatódott Dovizioso jó szereplése: a 250 ezüstérmesének nem okoz nagy terhet, hogy belerázódjon a nagyobb kategóriás létbe. Vermeulen a régebbi Suzuki-blokkal is egészen jól ment – egyes források szerint Hamamatsuból egy tíz lóer?vel többet teljesít? er?forrás érkezik majd a paripákba. Az ausztrál is elesett egyébként.
James Toseland egyel?re nem villantotta ki oroszlánkörmeit: a Superbike koronázott királya jobbára csak szenvedett Sepangban, szoknia kellett az új motort, a gumikat, de még a pályát is. A kvalifikációs gumikig valószín?leg el sem jutott a Zongorista – akárhogy is legyen, három mp kicsit soknak t?nik, bár lesz még ideje javulni b?ven. A Yamahának is.
Sepang, harmadik (egyben utolsó) tesztnap
|
|
1. Hayden (Honda) 2.00.592 (85 kör) |
Legutóbbi hozzászólások