Igaz, az els? japán modellek helyenként horrorisztikus külcsínye nem mindenkit
gy?zött meg, és sokan vannak, akiknek a motorizáció típusával kapcsolatban
is vannak aggályaik.
A Honda egy 50 kcm-es hibrid robogó prototípusát mutatta be nemrég,
amelynek vezérlése egy fedélzeti számítógépre vagyon bízva. Alapvet?en ennek
a kompjúternek feladata eldönteni, melyik blokk legyen aktív, melyik passzív.
Ha nagyobb teljesítményre van szükség, mert a tovahaladás körülményei azt igénylik,
úgy a benzines motor dolgozik. Ha pedig kis-közepes gázadásokkal operál az ember,
lassít, vagy városban közlekedik egyenletes tempó mellett, akkor felpörög az
elektromos segéder?.
A hidrogénüzem? hajtóm?vek jelentenék az óriási áttörést (a szó szoros
értelmében vízválasztó dolog volna), ám azok megjelenéséig még egypár dolog
hátravan: például a karburátorgyártási és -forgalmazási hálózat komplex, igen
költséges átszervezése. Nem beszélve egyéb piaci érdekekr?l (vö. olaj). Éppen
ezért jelen pillanatban a hibrid motorblokkok kínálhatnak alternatívát a
fogyasztás és környezetszennyezés csökkentésére.
Legutóbbi hozzászólások