Jorge Lorenzo 2008-ban a Yamahával lépett fel a MotoGP királykategóriájába. Nyolc szezonon vannak túl, ami igen gyümölcsöz? volt mindkett?jük számára: Lorenzo három világbajnoki címet hozott a gyári Yamaha csapatnak 2010-ben, 2012-ben és 2015-ben, 41 futamgy?zelmet szerzett, és 99 alkalommal állt a dobogón összesen 141 versenyb?l.
A Yamaha márciusban tett ajánlatot Lorenzónak a szerz?déshosszabbításra, a mallorcai versenyz? azonban kivárt a válasszal, hogy számításba vehesse a Ducati ajánlatát is. Utóbbi nem késett sokat, és a Desmosedici GP16 ülésének elfoglalásáért járó 12 millió eurós ajánlat is megtette a hatását, Lorenzo úgy döntött, 2017-t?l vörösben folytatja.
Kényszerpálya vagy nagyszer? lehet?ség
A Ducatival világbajnokságot nyer? versenyz?k listája elég rövid, egészen pontosan egy név szerepel rajta, Casey Stoneré, aki bár tesztpilótai min?ségben visszatért Gigi Dall’Igna csapatához, de f?állású versenyz?ként nem adta magát. A tavaszi tesztek után nyíltan kimondta: „a Desmosedici versenyképes’, így már csak egy, a feladatra megfelel? pilótára van szükség.
Andrea Dovizioso és Andrea Iannone elég jók voltak a megújult Desmosedicivel, több dobogós helyezést is hoztak, de legfelülre egyikük sem tudott felkapaszkodni, pedig igen hiányzik már az aranyszín? serlegen megcsillanó lendület a Ducatinak, a tulajdonos Audinak és a szponzoroknak is.
Ha Lorenzónak sikerül, s?t, újabb világbajnoki címet is szállít, azzal vastag bet?vel írja be magát a MotoGP és a Ducati történetébe.
Lojális, lojálisabb, leglojálisabb
Lorenzo tehetséges versenyz?, az más kérdés, hogy személyisége miatt nem tartozik az abszolút kedvencek közé. A Yamahánál hiába töltött el nyolc évet, a csapatban soha nem érezte otthon magát, mert ott volt és van Valentino Rossi, akihez a hangvillások els?sorban lojálisak. Látványosan nehezen viselték, amikor Lorenzo felajánlotta, hogy szívesen tanúskodik csapattársa ellen azt követ?en, hogy a tavalyi egyik utolsó futamon Rossi és Marquez összeakadtak, és Rossi vitatható magatartása miatt büntet?pontokat kapott. Hogy fair húzás volt-e Lorenzo részér?l? Talán nem, de saját érdekei vezették.
És kellemetlen bizonyíték volt a japánok olasz versenyz?jük iránti elkötelezettségére a tavalyi utolsó futam is, amikor a csapattagok arcáról leolvadt a mosoly, s?t, az el?re eltervezett világbajnoki ünneplést is lefújták, miután Lorenzo, és nem Rossi szerezte meg a világbajnoki címet. Milyen lehet ilyen közegben dolgozni? Nehéz.
Szóval Lorenzo 2017-t?l a Ducati gyári versenyz?je, évi 12 millió euróért. Magával viszi négy legfontosabb emberét is, és rajta lesz a világ szeme. A miénk legalábbis biztosan.
Legutóbbi hozzászólások