EST. 2002

Hivatalos: visszajönnek az ezres MotoGP-k



Már sok-sok apró és kevésbé apró jel mutatott arra, hogy így lesz, és végül meg is érkezett a hivatalos meger?sítés a Dorna részér?l. Visszakanyarodik az ‘ezer’ köbcentis lökettérfogathoz a MotoGP, a gyorsasági világbajnokság királykategóriája, méghozzá 2012-t?l.


A végleges szabályzatnak természetesen még se híre, se hamva, de egy újításról már tudunk (a köbcentik száma mellett), a furat mértéke nem lehet majd több 81 mm-nél.


Régi id?k mocija

‘Ami az új MotoGP technikai kiírását illeti, az ezer köbcentis sémához való visszatérés mellett döntöttünk, ahol a dugattyúk átmér?jét és a hengerek számát is szabályozzuk’ – mondta Vito Ippolito, a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) venezuelai elnöke. ‘Ezek az alapvetések, a további pontosításokat úgy hozzuk meg, hogy ezek már nem változnak.’

Persze az itt közölt döntés biztosan ad okot majd némi polémiára, hiszen az ilyen paraméterek mellett építend? blokkok kevesebbet tudnak majd pörögni, így aztán karakterisztikájukban, a csízió szerint veszélyesen közel lesznek a szériabajnokságokban alkalmazott er?forrásokhoz…

ugrás fel