EST. 2002

Hol késik Talma motorja?

Talmácsi Gábor és Sebestyén Péter, a Faster Management két világszínvonalú motorversenyz?je éppen Spanyolországban húzza az igát, Talma csapata, a Speed Up Team a Ricardo Tormón tesztel. Hogy üt?képes alakulatként állhassanak fel a 2010-es szezon els? megmérettetéséhez, kellenek nagyon a kilométerek mindenkibe, versenyz?be, szerel?be egyaránt, Talmácsi hosszú id? óta most ül el?ször újra versenymotoron.

Igen ám, de milyenen? Ez a nagy kérdés, kedves Talma-fanok, ugyanis ha a Faster Management hurráoptimista sajtóközleményét (lásd lent) félretesszük egy pillanatra, nem mehetünk el szó nélkül a tény mellett, hogy Talmácsi Gábor még mindig egy átalakított, de attól még széria Honda CBR600RR edz?motorral kénytelen k?rözni.

Laikusként azt gondolhatnánk, hogy jó ez így, hiszen „úgyis Honda CBR-ekkel, vagyis CBR-blokkokkal fognak versenyezni a Moto2-ben, jó lesz az a Honda Gábor alá” – de sajnos, kedves laikusok, ez nagyon nem így van, elnézést a kiábrándításért.

Egy Moto2-es versenymotor váz és egy leginkább utcai használtara szánt CBR600RR váz – elvileg és gyakorlatilag – köszön?viszonyban sincs (vagy kellene hogy legyen) egymással: a Moto2 hegyesebb, kompromisszummentes geometriát, minimum egy állítható villaszöget, és egy eredend?en feszesebb kialakítást igényel, mint egy utcai motorkerékpár. És akkor a speciális fékeket és futóm? elemeket, vagy mi több, a bonyolult és rengeteg beállítási lehet?séget magában hordozó elektronikákat még nem is említettük.

Természetesen nem teljesen felesleges a széria Hondával való k?rözés Talma számára, hiszen a tudás és a tél folyamán enyhén berozsdállt reflexek felfrissítése még a világ legjobbjai számára sem elhanyagolható hatású, de minden egyes nap, amit „igazi” motor nélkül tölt Gábor és a csapat, behozhatatlan lemaradást eredményez azokkal az alakulatokkal szemben, akiknek már tavaly év végén rendelkezésre állt az idei technika – mert van ilyen csapat is, nem is egy.

Talmáék motortalanságának kérdése persze összetett: a HRC még mindig nem szállította le a versenyblokkokat (a vártnál nagyobb nehézségeket okoz a HRC számára a motorok egyformára tuningolása), ezért egyel?re mindenki kénytelen így vagy úgy tuningolt széria CBR-blokkokat használni, valamint még a Moto2 rajtlista sincs véglegesítve – sokkal több az érdekl?d?, mint a rajthely, Ezpeleta vakarja is a fejét, hogy kit és miért húzzon ki.

Egy biztos, 2010. április 8-án Katarban elstartol a banzáj, a Moto2 élmez?nyébe pedig csakis a legfelkészültebb pilóták és csapatok fognak tudni beleszólni.

SPANYOLORSZÁG, VALENCIA – 2010. február 11.

Talmácsi Gábor és Sebestyén Péter Valenciában motorozott

Hosszú szünet után ma újra motorra ült Talmácsi Gábor, hogy az átalakított CBR600-as edz?motorjával megkezdje a felkészülést az idei vb-re. Edz?motorja számos olyan alkatrésszel van felszerelve, melyeket használni fognak majd a versenyszezon folyamán, így minden lehet?ség plusz tapasztalatszerzés számára és a csapat számára is.

Bár Valenciában lényegesen jobb az id?, mint itthon, a mai nap els? felében nagyon fújt a szél, ami leginkább a 125ccm géppel motorozó Sebestyén Pétert hátráltatta. Mindkét versenyz? remek er?nléti állapotban érkezett Valenciába, hiszen itthon folyamatosan edzettek, hogy tökéletes fizikummal kezdjék a motoros tréningeket. Talmácsi 50 kört teljesített, Péter 30-at és bár akadtak kisebb technikai problémái a fiatal magyar tehetségnek, így is értékes tapasztalatokat szerzett a nap folyamán.

Talmácsi Gábor: „Nagyon jó érzés volt újra motorozni. Már alig vártam, hogy kipróbálhassam a tunningolt edz?gépemet, ami tökéletesen alkalmas arra, hogy teszteljük azokat az alkatrészeket, melyeket a szezon során is használni fogunk. Minden olajozottan m?ködött, sokmindent kipróbáltunk, de persze sok munka vár még ránk. A váltóelektronikával akadtak gondjaink, de bízom benne, hogy a szerel?immel holnapra megoldjuk ezt a problémát. Este lesz egy meeting, ahol átbeszéljük a holnapi teend?ket és folytatjuk a munkát.”

Sebestyén Péter: „Jó volt újra kigurulni a valenciai pályára, melyen korábban már rajthoz álltam. A szél miatt id?nként nehezebb volt kezelni a motort a kanyarokba, de már alig várom a folytatást. Óriási motiváció számomra Talmácsi Gáborral együtt motorozni, aki folyamatosan hasznos tanácsokkal lát el és mindenben segít.”

ugrás fel