A motorversenyzés egyeteme, az évtizedek során megannyiszor
módosított, átépített asseni pálya fogadja az újabb diplomája megszerzésére
készül? dr. Rossi (101 pont) és a Spanyolország képviseletében érkez? Sete Gibernau
(106) jó egy hónapja tartó meccsének újabb rundját.
Az utóbbi két fordulót Valentino Rossi nyerte, mintegy éreztetve, hogy a
megverend? párost ? és a Gauloises csapat Yamaha M1-e alkotja. Az összetettet
mégis Gibernau vezeti (igaz, minimális el?nnyel), mintegy illusztrálva a Hondának,
hogy ki is a prímás a hatosfogatból. Rossi kontra Gibernau, Honda kontra Yamaha,
írhatnánk, de a Holland Nagydíj azért még nincs lejátszva. Assen ugyanis
az utolsó szalmaszál lehet sokaknak: a tét a versenyben maradás.
Max Biaggi 80 pontjával a világbajnokság harmadik ereje; két nem túlzottan
sikeres futamon van túl. Számára egy esetleges gy?zelem sokat jelentene: egyrészt,
redukálná leszakadását az élen álló kett?st?l, másrészt, nagyobb valószín?séggel
nyerné el a Honda támogatását a konkrét m?szaki segítségek szintjén a bajnokság
második felére és hajrájára. Massimiliano mindent bele fog adni, efel?l
senkinek se legyen kétsége. Tekintve a mez?ny színvonalát, szükség is lesz az
odaadásra, s?t a szerencsével sem szabad hadilábon állnia: ja, és az RCV szökdécselését
sem ártana megszüntetni vagy legalábbis csökkenteni.
Nagy tét forog kockán a két gyári HRC-pilótának, Alex Barrosnak és Nicky
Haydennek is. Nem kimondottan bombasztikus évkezdésük után rájuk különösen
igaz az "utolsó szalmaszál"-jelenség. Újabb kudarc esetén könnyen
meginoghat alattuk a gyári Honda, és itt ne a futóm? beállításaira tessék
gondolni. Pilóta-mozgásról még senki sem beszél, bár néhány man?ver már elkezd?dött.
Vastagon érintett Colin Edwards is, aki mélyen alulmúlja az évad eleji várakozásokat
a Gresini-féle együttes másik versenyz?jeként.
A Yamaha a szezon els? részének igazi nyertese. A jelek szerint Carlos Checa
is nagyon érzi az M1-et, a kézm?tétje után lév? Marco Melandri meg egyenesen
a nap embere volt Barcelonában. Nyilván ezúttal nem lesz maximális formában,
de az agresszív gyorsításokat jobbára nélkülöz? pálya segítheti visszarázódását.
Valentino Rossi aktuális helyzetét a Yamaha-nyeregben meg talán fölösleges is
részletezni. Hol vannak már azok az óvatos nyilatkozatok, amelyek az évad harmadik
harmadára ígértek eredményeket, futamgy?zelmeket! Vagy éppen az volt az altatás?
A Ducatinál mindenki a Twin Pulse-t várja, az edzések lényegében az
új blokk tesztelésér?l fognak szólni. Mind Capirossi, mind Bayliss jeles osztályzatot
adott a hajtóegységnek, amely érzésük szerint finomabbá teheti a Desmosedici
GP4-t. Érdemes lesz szemmel tartani Rubén Xaust is, aki egyre jobban megbarátkozik
a MotoGP légkörével, az asseni pályát pedig elég jól ismeri SBK-s múltja okán.
Érdekes fejezet következhet a Bridgestone-abroncsokat használó Makoto Tamadának,
aki azért annyira nem szereti a holland ringet, mint csapattársa, Biaggi. Shinya
Nakano Kawasakija (szintén Bridgestone) egyre jobb a középmez?nyben, a Suzuki
pedig párszor már demonstrálta idén, hogy képes az élmez?ny köridejeit hozni
id?mér?n és futamon egyaránt. Így történt Barcelonában is, a gumikkal viszont
már nem volt szerencséje Kenny Robertsnek.
Az Aprilia McWilliams-t és Byrne-t állítja csatasorba egy olyan eredményt remélve,
amit fel lehetne mutatni, ha netán szponzorokat akarnak szerezni. 2004 a
noaleiek számára eddig nem diadalmenet, talán majd a nordikus éghajlattól
magukra lelnek, és az els? tízbe hozzák az RSCube-t. Nem könny? vállalkozás,
a konkurenciát ismerve.
Aztán ott van az es?, régi jó kísér?társa a kora nyári holland hétvégéknek.
A csapadék elvileg el?nyt jelentene többeknek. Például az olasz Michel
Fabriziónak, akinek a neve úgy kerül egyre többet említésre, hogy mindeközben
egy WCM-et vezet.
Legutóbbi hozzászólások