EST. 2002

Honda CBR250RR 2017

Változnak az id?k. Manapság, f?leg a kisköbcentis motorkerékpárok piacán már nem mi, európaiak diktáljuk az iramot: a hangsúly Ázsián van, ott fogynak az effajta vasak tonnaszámra, ezért nem is meglep?, hogy odaát el?bb mutatták meg az új CBR250RR-t, mint az öreg kontinensen.

Hozzánk az új ‘kis Fireblade’ majd csak várhatóan ?sszel fut be, és nem is biztos, hogy változatlan formában.

Az új Honda CBR250RR nevének végén sokat sejtet a dupla R. A sportosság – a Hondától nem megszokott módon – a formatervben is rendkívül hangsúlyosan kiütközik: talán ez a legagresszívabb dizájnnal rendelkez? sport Honda, amit valaha láttunk.

Nos, hogy tetszik? Elképeszt?ek a tank és az idomzat tagolásai, az éles, hegyes formák láttán mintha nem is egy kezd?knek szánt Hondát, hanem valami szupersport MV Agustát látnánk. Dicséretes a bátorság, amivel a (nyilván a fiatalabb generációt képvisel?) dizájnerek nekiestek a formák megrajzolásának.

Ráadásul a merészség nem csak a m?anyagokban érhet? tetten: ilyen pimasz formájú, duplacsöv? kipufogóra se számítottunk egy negyedliteres Hondán, nem igaz? És akkor a hátsó lábtartókonzol öntvényét vagy a kissé Ducati Panigalét idéz? farokidomot még nem is említettük. Le vagyunk ny?gözve, kedves Honda!

Az idomok alatt túl sok meglepetést ne várjatok, noha a fejl?dés egyértelm?: a CBR250RR-ben egy soros, kéthengeres er?forrást találunk a modernkori Honda-módinak megfelel?en, és noha a technikai adatok még nem teljesek, a szóbeszéd szerint rendkívül magas (állítólag 14 ezres percenkénti…) fordulatszámokon 45 lóer? leadására lesz képes az új 250RR.

Ugyanakkor hozzánk, Európába, lehet, hogy köbcentinövelten, mondjuk 300-asként érkezik majd a kis gép, hiszen így állna pariban a konkurenciával, mint a Kawasaki Ninja 300R, a Yamaha YZF-R3 vagy a KTM RC390.

Jól látszik a térhálós acélváz is, de a leng?kar már öntött alumínium, ez sokat dob a ránézésre megítélt min?ségérzeten. Az el?z? (mostani) CBR300R-rel ellentétben az els? futóm? immár feje tetejére állított teleszkópokat alkalmaz, a féknyereg kétdugattyús úszóágyazású, a féktárcsák pedig ‘egymásból kivágott’ ‘virágszirom’ jelleg?ek. A gumik elöl 110, hátul 140 mm szélesek lesznek, az ABS a szériafelszereltség része – a törvénynek megfelel?en.

Egyel?re nagyjából ennyit lehet tudni az Indonéziában már októbert?l megvásárolható CBR250RR-r?l, b?vebb, ‘európaibb’ információk az ?szi Intermot és/vagy Eicma után várhatóak.

ugrás fel