EST. 2002

Honda CX500 by Sacha Lakic

Nem gondoltuk volna, hogy a Honda CX500-as típusának fénykora megjelenését követ?en évtizedekkel köszönt majd be. Pedig úgy t?nik, mára a CX a motorépít?k egyik kedvenc alapja lett, amib?l néhány határozott mozdulattal csinos kis café racer alakítható.

Honda CX500 by Sacha Lakic

Ezt gondolta Sacha Lakic is, aki Luxemburgban él és tervez bármit, ami eszébe jut: bútort, autót, motort vagy házat, ráadásul igen kellemes stílusban. Az 1982-es évjáratú kiindulási darabot Sacha egy barátja m?helyében találta, egy sarokban állt, az alkatrészei pedig egy polcon egy másikban.

„Mindig nagy rajongója voltam a CX blokkoknak. Csodás, 80 fokos V-kettes, egy igazi egyéniség’ – mondja Sacha a kezdetekr?l.

Honda CX500 by Sacha Lakic

A cél az volt, hogy a motor megjelenése egyszer? és minimál maradjon, hogy a látványban a blokk legyen az uralkodó. A tank gyári, csak tíz fokkal el?rébb d?l az eredeti helyzetnél, ami a dinamikus, café raceres stílushoz volt elengedhetetlen. Az eredeti segédváz helyét egyedileg készített foglalta el, és egy Ducati 851-r?l származó monoshock Öhlins rugóstag és egyszemélyes ülés kapott rajta helyet. A leng?villát meger?sítették.

Elöl Marzocchi RAC fordított teleszkópokat kapott, amiket egyedi készítés? villahidak tartanak. Az els? sárvéd? is egyedi darab.

Honda CX500 by Sacha Lakic

A kerekek sem mindennapiak: 17-es Excel felnikben tartják a küll?k a kerékagyat, a felnin eredetileg supermotóra szánt Dunlop Sportmax Mutants gumi feszül. A féker?r?l a Nissin gondoskodik, Rizoma fékolaj tartállyal kiegészítve. A blokk is felújításra került, és egy CBR125 h?t?jét kapta meg.

Honda CX500 by Sacha Lakic

A sportos vonalakhoz jobban passzoló az új kormány és a lábtartó is, utóbbi egy CBR1000-r?l származik. A m?szerfal is egyszer?bb változatban él tovább a CX500-on, kilométeróra és fordulatszámmér? lapul az egyszer?ségében nagyszer? els? lámpa fölött.

Honda CX500 by Sacha Lakic

A blokk karakterét er?síti a gyönyör? kett?-az-egyben kipufogórendszer, melynek Y-t formázó leöml?i egy doboz alakú dobban találkoznak az er?forrás alatt.

Honda CX500 by Sacha Lakic

A színezés is megmaradt a minimál szintjén, a mattfekete, vörös és alumínium kombinációja a Voxan Black Magic-et idézi, amit szintén Sacha tervezett tíz évvel ezel?tt. A motor súlya végül 125 kilónál állt meg.

Honda CX500 by Sacha Lakic

Könnyebb motor, élesebb vonalak, könnyebb kezelhet?ség – mi kell még? Emellett csodaszép, szerény, mégis izgalmas. Nekünk kéne!

Forrás: bikeexif.com

ugrás fel