Nem gondoltuk volna, hogy a Honda CX500-as típusának fénykora megjelenését követ?en évtizedekkel köszönt majd be. Pedig úgy t?nik, mára a CX a motorépít?k egyik kedvenc alapja lett, amib?l néhány határozott mozdulattal csinos kis café racer alakítható.
Ezt gondolta Sacha Lakic is, aki Luxemburgban él és tervez bármit, ami eszébe jut: bútort, autót, motort vagy házat, ráadásul igen kellemes stílusban. Az 1982-es évjáratú kiindulási darabot Sacha egy barátja m?helyében találta, egy sarokban állt, az alkatrészei pedig egy polcon egy másikban.
„Mindig nagy rajongója voltam a CX blokkoknak. Csodás, 80 fokos V-kettes, egy igazi egyéniség’ – mondja Sacha a kezdetekr?l.
A cél az volt, hogy a motor megjelenése egyszer? és minimál maradjon, hogy a látványban a blokk legyen az uralkodó. A tank gyári, csak tíz fokkal el?rébb d?l az eredeti helyzetnél, ami a dinamikus, café raceres stílushoz volt elengedhetetlen. Az eredeti segédváz helyét egyedileg készített foglalta el, és egy Ducati 851-r?l származó monoshock Öhlins rugóstag és egyszemélyes ülés kapott rajta helyet. A leng?villát meger?sítették.
Elöl Marzocchi RAC fordított teleszkópokat kapott, amiket egyedi készítés? villahidak tartanak. Az els? sárvéd? is egyedi darab.
A kerekek sem mindennapiak: 17-es Excel felnikben tartják a küll?k a kerékagyat, a felnin eredetileg supermotóra szánt Dunlop Sportmax Mutants gumi feszül. A féker?r?l a Nissin gondoskodik, Rizoma fékolaj tartállyal kiegészítve. A blokk is felújításra került, és egy CBR125 h?t?jét kapta meg.
A sportos vonalakhoz jobban passzoló az új kormány és a lábtartó is, utóbbi egy CBR1000-r?l származik. A m?szerfal is egyszer?bb változatban él tovább a CX500-on, kilométeróra és fordulatszámmér? lapul az egyszer?ségében nagyszer? els? lámpa fölött.
A blokk karakterét er?síti a gyönyör? kett?-az-egyben kipufogórendszer, melynek Y-t formázó leöml?i egy doboz alakú dobban találkoznak az er?forrás alatt.
A színezés is megmaradt a minimál szintjén, a mattfekete, vörös és alumínium kombinációja a Voxan Black Magic-et idézi, amit szintén Sacha tervezett tíz évvel ezel?tt. A motor súlya végül 125 kilónál állt meg.
Könnyebb motor, élesebb vonalak, könnyebb kezelhet?ség – mi kell még? Emellett csodaszép, szerény, mégis izgalmas. Nekünk kéne!
Forrás: bikeexif.com
Legutóbbi hozzászólások