85 millió példány kelt el a Honda C105 Super Cubból 1958-as debütálása óta, és bár már jócskán elszállt felette az id?, mégsem merült feledésbe a létezése. Gondolhatnánk, hogy csak az id?sebb korosztály szívében él tovább, de nem így van, például Japánban mostanában egyre népszer?bbek a Super Cub versenysorozatok.
Most, hogy ezt is tudjuk, nem olyan nagy meglepetés, hogy ezt a motort választotta ki a japán Deus Ex Machina átépítésre. Super Cubjuk meg?rizte az eredeti motor stílusjegyeit, egyúttal tiszteleg Soichiro Honda eredeti tervének emléke el?tt.
A dizájn a Deus Japan új igazgatója, Metthew Roberts keze munkája.
Az eredeti 1961-es Firefly modellb?l csak a kilométeróra maradt érintetlen, ami egy teljesen új, kompozit anyagú vázban kapott helyet. A verseny küls? nem véletlen, ez a motor nem egy steril, kiállítási darab, hanem a Battle of Bottom Link N50 kategória szabályainak megfelel? versenymotor. Utóbbi miatt a lámpái és irányjelz?i könnyen és gyorsan eltávolíthatók.
A szabályok szerint a blokk henger?rtartalma 20 százalékkal megnövelhet?, a Deus ki is használta ezt a lehet?séget, a Super Cub hengere 49-r?l 60 köbcentisre hízott. A blokk maradt ugyanaz a négyütem?, kuplung nélküli háromsebességes, de ennél mélyebbre ható m?szaki infókat nem árultak el róla.
A váz anyaga epoxi, amiben rejtve van a tank, az akkumulátor és a kábelek. Az eredeti els? és hátsó futóm? helyére komolyabb, verseny darabok kerültek.
A kerekek az eredeti, tükörfényesre polírozott kerékagyból és DID felnikb?l állnak össze, egyedi küll?kkel. A fékeket is felújították. Az egyszemélyes, vérvörös ülést egy japán mester, Miauchi-san készítette.
A képek a bikeexif.com szerint nem adják vissza a motor valódi látványát, amit el is tudunk hinni. Minden apró részletét, csavarját felújították, fényezték és fényesítették, az eredmény pedig egy – szerintünk – nagyon szép és tökéletesen egyedi hangulatú kismotor, egy igazi m?alkotás.
Fotó: bikeexif.com/honda-super-cub
Legutóbbi hozzászólások