A Honda a tavalyi EICMA-n mutatta be el?ször azt a koncepciót, ami egy nagytest? robogó és egy enduró keresztezésének gondolatából jött létre. A Földközi-tenger medencéje sok értékes kincs mellett, rengeteg jó ötlettel is gazdagítja a motoros piacot. Olyan koncepciók jelennek meg a felhasználási igények miatt, amik rendkív?l izgalmasak. Olaszországban, Spanyolországban sok olyan felhasználó van, aki alacsonyabb dombokon esetleg hegyekben él vagy egyszer?en csak szeret kirándulni ezeken a területeken, esetleg lemotorozna egy eldugott tengerparti szakaszra a kedvesével egy naplementés délután.
Ha a robogó napi használatban van, ami elég gyakori, akkor egyb?l két motort szükséges tartani a garázsban. Bármennyire is sokoldalú egy nagytest? robogó egy földúton igen nehezen boldogulunk vele, tömege és magassága sem megfelel? a kalndozásra csak a betonút határáig. Nos ennek a kett?sségnek vett véget az X-ADV koncepció.
Dolgozz, kalandozz és mindezt egy motorral. Ráadásul er?forrásban sem fukarkodtak a Honda mérn?kei és az NC750 / Integra család er?forrást rejtették a magasépítés? vázba.
A motor a már ismert ‘C’ sorozatú, 745ccm, 8 szelepes, egyvezértengelyes, folyadékh?téses, és megfelel az Euro 4 követelményeinek. Szekvenciális sebességváltó DCT (Dual Clutch Transmission) 6 sebességes, választhatunk különböz? vezetési módok közül: az ‘automatikus’ D, S1-2-3; vagy ‘kézi’ ‘MT’ mindezt egy gombnyomással a kormányról. A motor teljesítménye 55 LE 6250 ford / perc, a maximális nyomaték 68 Nm 4750 fordulat / perc. A Honda adatai szerint a fogyasztás 27,9 km / l (az átlagos ciklus) ami rendkív?li adat egy ekkora motornál. A benzintartály 13 liter üzemanyag befogadásra képes.
Az acél váz és alumínium leng?kar felépítés? test hosszú rugóúttal rendelkez? felfüggesztést kapott. Elöl egy UPS rendszer? els? villa 41 mm-es átmér?vel 154 mm-es rugóúttal míg hátul egy pro-link lengéscsillapító dolgozik 150 mm-es rugóúttal. A motor hasmagassága 162 mm.
A küll?s kerekek átmér?je elöl 17′, hátul 15′. A gumiabroncsok murvás úton való haladásra is alkalmasak, gumiméretek : 120 / 70-17 ‘160 / 60-15
A fékrendszer elöl radiális 4 dugattyús féket kapott 310mm-es tárcsákkal, hátul 1 dugattyús féknyerg dolgozik. Az ABS m?ködése terepviszonyoknak megelel?en változik.
Az üléspozíció 820 mm-re van a talajtól, de vásárolhatunk opcionálisan alacsonyabb nyerget is, ekkor 790mm-re csökken ez a szám. Az X-ADV súlya 239 kg.
A száraz adatokon túl sokkal izgalmasabb maga a koncepció és az amit kapunk a motorhoz. Nézzük végig képekkel mit?l t?nik használható megvalósitásnak az X-ADV modell.
Terepes megjelenés, f?zött kerekek és SUV-ra jellemz? enduró túradoboz és kiegészít?k
Radiális féknyereg és megnövelt rugóút, nagy hasmagasság
Állítható futóm?, riser kormány a jobb vezethet?ség érdekében terepen is
Izgalmas és Africa Twin-t megver? m?szer egység
Középsztender a laza talajon való parkoláshoz
Er?s kapaszkodók az utasnak és magasra ível? gyönyör? kipufogó, nekünk vezet?knek
Kézvéd?k, hogy az ágak se zavarhassanak a kalandozásban
Fém betétek az esetleges borulásra is gondolva
Rally-s lábtartó konzol és kipufogó ( imádjuk )
Nagy trepni a kényelem és bukócs? a védelem jegyében
B?séges hely az ülés alatti tárolóban
Most, hogy beláttuk nekünk kell egy ilyen még kicsit gyötörjük magunkat a gyári videókkal jöv? tavaszig, amikor is megjelenik, megvásárolhatjuk majd indulhat az ésszer? felhasználás és a végtelen kalandozás párosa.
Legutóbbi hozzászólások