Az új, 2011-es színek mellett beígért nyolc darab 2011-es Honda-újdonság közül els?ként a CBR250R mutatkozik be a nagyközönségnek, napokkal a milánói EICMA megnyitója el?tt. Egy új, vizes egyhengeres er?forrással és a VFR1200F-re emlékeztet? formákkal próbálnak hatni a sportmotoros spektrum fiatalabbik felére.
Eddig a kett?ötvenes kategória egyeduralkodója a Kawasaki Ninja 250R volt, ezen akarnak most változtatni hondáék, és a CBR250R-rel egy lehet?leg minél nagyobb szeletet lecsípni a már nem teljesen kezd?, de még 600-ashoz túl tapasztalatlan sportmotor-rajongóknak szánt kétkerek?ek szegmensében.
Honda CBR250R – innen nézve akár új VFR400 is lehetne…
A feladatnak a Kawasakitól eltér? megközelítésb?l vág neki az aranyszárnyas gyártó. Míg a Ninja egy idestova húsz (vagy még annál is több) éves múltra visszavezethet? soros kéthengeres er?forrást kamatoztat, addig a CBR-ben egy új fejlesztés? egyhengeres szolgáltatja majd a tolóer?t. A 249,4 köbös, PGM-FI befecskendez? által etetett, vízh?téses, négyszelepes, érdekes módon a Honda krosszmotorokban használt Uni-Cam helyett „sima” DOHC-vezérelt blokk 26 lóer?s teljesítményt (8500-nál) és 22,6 Nm-es nyomatékot (7000-es fordulaton) ad át a hatsebességes váltónak. A katalógus-zsongl?r fiatal érdekl?d?knek megspóroljuk a vesz?dséget: a Ninja 250R-nek 33 LE-t és 22 Nm-t adnak meg.
A hét lóer?s deficitet a Honda egy négy liternél is alacsonyabb átlagfogyasztással, egyszer?bb és olcsóbb szervizeléssel, illetve – ami a lelkes célközönség számára talán a legfontosabb – egy némileg alacsonyabb tömeggel ellensúlyozza: az acél „diamond” hídváz köré épül? CBR menetkészen 162 kilót nyom a Kawa 250R 169 kilójával szemben, de a kis CBR még az elejét-hátulját „összekombináló”, C-ABS fékrendszerrel együtt is megáll 166 kilónál, ülésmagassága pedig mindössze 78,4 centi, a „letalpalásos” talajfogás tehát majd’ mindenki számára garantált lesz.
110/70 és 140/70-es els?-hátsó gumiméretek, ugyanez féktárcsa átmér?ben 296, illetve 220 milliméter; a C-ABS opcionális.
A pénztárcabarátságot egyébként nagyon is komolyan gondolja a Honda, még a CBR családnév miatt sem voltak hajlandóak lemondani a kisköbcentiseikre jellemz? alacsony fogyasztásról és olcsó üzemeltethet?ségr?l: a 13 literes tank több mint 350 kilométerre lesz elegend? a gyárilag megadott 3,7 literes átlagfogyasztás mellett, egy egyhengeres szervizköltsége pedig vitathatatlanul alacsonyabb, mint egy kéthengeresé.
A célközönséget azonban hol érdekli az olcsó üzemeltethet?ség? ?ket az érdekli, megy-e a szekér, és a Honda szerint bizony megy. Kifinomult kezelhet?séget ígérnek, köszönhet?en többek között a blokk egyhengerességéb?l és kompakt felépítéséb?l adódó tökéletes súlyeloszlásnak, ugyanakkor a 37 milliméteres els? teleszkópok és a hátsó Pro-Link felfüggesztés? központi rugóstag beállításainak meghatározásánál a sportosságot ugyanúgy szem el?tt tartották, mint a kényelmet, ezzel – ahogy a sajtóanyag is fogalmaz – egy „igazán sokoldalú sportmotort” hozva létre.
Feketében és trikolorban: pont ahogy az a fiataloknak kell.
Szerintünk azonban a bels? értékeken és az egyhengeresekre jellemz? alacsony fordulati nyomatékosságon felül a CBR250R igazi vonzereje az új VFR által inspirált külalakja lesz: ami a nagy V4-es sporttúrázón még szokatlan és nagyon (túl?) újnak t?nt, az a kis új CBR-en valahogy pont betalált. Összeszedettségét és a fiatalok körében vélhet?en igen hamar kialakuló „kell-nekem-egy-ilyen faktorát” tekintve akár a néhai NSR125-höz is hasonlíthatnánk, ami – ugye emlékszünk még rá? – a „százezer márkás”, ováldugattyús NR750-t?l örökölte formai megoldásait.
A CBR250R megjelenésével egy id?ben várhatóan a kistestvér, a CBR125R is megkapja majd a VFR-szer? kinézetet 2011-re, ahogy azt korábban említettük. A CBR250R jöv? év elején érkezik meg a magyar Honda kereskedésekbe.
Legutóbbi hozzászólások