EST. 2002

Honda CBR500, CB500X és CB500R: képeken a végleges motorok

Honda CBR500 és társai… végre kézzelfogható információhoz jutottunk – képek formájában – egyrészt arról, hogy számíthatunk a félezres Hondák milánói bemutatójára, másrészt, hogy nagyjából milyenek lesznek. Az új modellcsalád bevetésre kész, soros kéthengeres, vízh?téses blokkal szerelik majd, ami egy sereg kés?bbi 500-as motor szíve lehet majd, nem feltétlenül az országúti m?fajban.

Régóta csöpögnek már a hírcseppek, hogy idén ?sszel láthatjuk ezeket az újdonságokat, de egészen eddig semmilyen vizuális információ nem jutott ki a köztudatba. Most azonban sikerült olyan képekhez jutni – az olasz ilcentro.it portál közölte le ezeket és rohamléptekkel terjednek a neten – , amelyeket a három moci reklámforgatásán kaptak el Közép-Itáliában, Sulmona városában. 

Tehát hárman lesznek: a sportos CBR500 az ezres superbike színeit és vonalvezetését örökli meg, de azért látszik, hogy egy mindennapi használatra alkalmas motort kívántak tet? alá hozni. Viszonylag magas kormány és a Fireblade-énél mindenképpen kényelmesebb utasülés látszik, no meg egy egyszer? futóm? (hagyományos teleszkóp és hátsó felfüggesztés, szimpla els? féktárcsa), de a hírek szerint lesz rajta ABS is. Az er?forrást ugyan rejtik az idomok, de látszik, hogy vízh?téses. Ha minden igaz, akkor ezt a motort jöv?re már az SBK betétfutamain, az European Junior Cup elnevezés? szérián viszontláthatjuk a pályán is.

Nagy meglepetés fogadta a jelenlév?ket, a második lepel alól ugyanis egy crossover bukkant el? a reklámszpot-forgatáson, rajta egy nagy piros X bet?vel, farokidomán pedig a CB500X felirattal. Nem lehet nem a Crossrunnerre asszociálni, már ami a külcsínyt illeti, de ‘némi’ NC700X-et is látni benne.

És lesz egy csupaszunk is, a CB500R, amely a fenti tesók m?szaki paramétereivel rendelkezik – a fotózáson kissé megbújt a Honda ötszázas naked bike-ja, így sok okosat nem tudunk mondani róla – tán a teljesen digitális m?szerpanelt lehet kiemelni, ami kinagyítva megfigyelhet?. A motorokat a milánói Eicmán láthatja el?ször a közönség, ezért nagyon sokat már nem kell várnunk a jó min?ség? fotókra és a gyári adatokra. Addig is néhány ‘nemhivatalos’ szám, ezek szintén a világhálón terjednek, hondás bels? informátorokat sejtetve: 470 köbcentis valós lökettérfogat, manuális hatsebességes váltó, 46,9 LE-s teljesítmény, 40,68 Nm-es nyomaték, 181 kilogrammos száraz, 195 kilogrammos menetkész tömeg, 790 mm-es nyeregmagasság, 169 km/órás legnagyobb sebesség és 120/70-17 ill. 160/60-17-es gumiméret. 

Ideális kezd?motornak t?nik bármelyik 500-as Honda a fenti trióból, minden bizonnyal árukat is úgy lövik majd be, hogy megfizethet?ek legyenek, versenyképesek a saját szegmensükben. Érdekes helyzet, hogy az aranyszárnyasok bizonyos értelemben maguknak állítanak konkurenciát, hiszen az ötszázasok egy kicsit az NC700 vadászterületére merészkednek be… aztán majd meglátjuk, hogyan tálalják a dolgot. Noha a reklámfilmet Olaszországban forgatták, a Honda atessai fellegvárának közelében, gyártani Thaiföldön fogják.

ugrás fel