A motoros társadalom racionális fele egy emberként ujjongja körül az új CBR600F-et, hiszen egy valóban kiváló motorkerékpár visszatérését látják benne, és nem hiába. A Hondának – úgy t?nik – végre leesett a tantusz, hogy a szupersportos gépek és a nagykormányos, burkolatlan csupaszmotorok közül hiányzik valami.
Egy olyan sportos motor, amely létének nem az az egyetlen célja, hogy mondjuk világbajnokságot nyerjen vele egy maroknyi ügyes szerel? és egy versenyz?, vagy hogy a hobbisták elmondhassák, övék a legelvetemültebb, leginkább kompromisszummentes sportmotor a piacon (ilyen az összes szupersport 600 manapság), hanem azért, hogy igazi motorosok, igazi utakon, igazi örömmotorozásra használják azt, akár két személlyel.
Klikk a képekre, CBR600F galéria nyílik!
Egy mai CBR600RR már csak a körid?k nyelvét beszéli, az már csak a Honda géniuszát példázza, hogy ezzel együtt utcán is egész jól lehet vele boldogulni. De attól még feleslegesen kényelmetlen, és túlontúl versenypálya-orientált ahhoz, hogy hosszabb távra, netán két személlyel induljunk el vele, egy lépcs?vel alatta pedig már a CB600F Hornetet, netán a CBF600-at találjuk, idom nélkül, széles kormánnyal. Mit tehet tehát a sportmotor-rajongó, aki soha nem akart, és nem is fog akarni versenyt nyerni, de a kényelemr?l és praktikumról ugyanúgy nem akar lemondani, mint a sportos megjelenésr?l és a csutkakormányok jelentette élményr?l? Eddig nem sokat…
A Honda 2011-es kínálatát elnézve az az érzés kerülgeti az embert, hogy újrahasznosításba kezdtek: a VFR800-ból VFR800X Crossrunnert gyártottak, a CB600F Hornetb?l pedig CBR600F-et. Túl sok energiát nyilván nem kívánt mindez, de, akárcsak a hulladék újrahasznosításánál, az igyekezet elismerésre méltó, a végeredmény pedig egyenesen bíztató: 2006 után, az akkori CBR600FS gyártásának beszüntetése óta el?ször, jöv?re újra versenypálya-áldozatok nélkül ülhetünk 600-as CBR-re, még ha a modellnév enyhe csúsztatás is.
Klikk a képekre, CBR600F galéria nyílik!
„Voltaképpen a CBR600RR-t is átformálhattuk volna, de miért gyúrtunk volna át egy ilyen céltudatos gépet?” – fogalmaz meglep?en ?szintén a Honda a CBR600F kifejlesztésének alapelveit taglalva. Ehelyett fogták a Hornetet, a 600-as csupasz Hondák sportosabbikát, és egy idomszettel, no meg egy pár csutkakormánnyal felszerelve ismét „feltalálták” általa a kényelmes, praktikus sportmotort, vagy ahogy ?k nevezik, a CBR600F-et.
Alapját a Hornet centrifugál-öntött alumínium gerincváza képezi (tehát nem a CBR-eknél megismert, jellegzetes alu-hídváz), a blokk odabent pedig ugyanaz a pörg?s kis sornégyes, ami a Hornetet, és 2007 óta a 600RR-t is hajtja. 599 köb, DOHC vezérlés, a Honda fejlett PGM-FI injektor rendszere, mindez így együtt 100 lóer?s (12.000-nél) és 64 Nm-es (10.500-nál) teljesítményt ad le, szinte bet?re ugyanannyit, amennyit a Hornet.
De ha tovább nézzük, még több hasonlóságot fedezhetünk fel Hornet és 600F között, s?t ami azt illeti, keresve is nehéz olyan technikai paramétert találni a két motor tech-táblájában, melyek különböznének egymástól, és ez – ismerve persze a Hornet kvalitásait – már eleve elég ahhoz, hogy így, abszolút látatlanban is el?re leszögezzük: a Honda CBR600F egy kiváló utcai sportmotor lesz. Hiszen ha a Hornet jó (és hát az), akkor ugyanaz, felidomozva, egy picit sportosabban csak még jobb lehet.
Ahogy a váz és a blokk, úgy a fékek, a kerekek, a 41 mm-es fordított villák és a hátsó HMAS felfüggesztés? rugóstag sem változott felépítésében, amíg elért (az új!) Hornetr?l a 600F-ig, de a futóm? beállításait – állítólag – feszesebbre vették. A rugóel?feszítésben és nyomófokozati csillapításban állítható elemek feszessége valahol a Hornet és a 600RR között van, ezzel ötvözve a két megközelítés (sportos és kényelmes) erényeit, kompromisszumok nélkül. Reméljük sikerült tényleg annyira „mindent tudóra” bel?ni a futóm?vet, mint amilyenek az „eredeti” 600F-ek voltak.
A CBR600F-hez – ahogy a Hornethez is – kétféle fékrendszer rendelhet?: a hagyományos, kétdugós úszónyerges változat, illetve a Honda által unalomig használt, de attól még kiváló kvalitásokkal rendelkez? C-ABS, vagyis a kombinált blokkolásgátlós fajta, mindkét rendszer elöl 296-, hátul 240 mm átmér?j? tárcsákat használ a lassításhoz.
Ennyit a technikáról, ami – utoljára mondjuk – szinte csavarra egyezik a CB600F Hornetével, de mi a helyzet a többivel? Szó mi szó, egy 2011-es CBR-hez kissé talán túl visszafogott a formaterv, de ez esetben elfelejtjük, hogy egy F-fel állunk szemben, ez a bet? a Hondánál pedig mindig is a logikát, az ésszer?séget, a biztonságot, a kényelmet és praktikumot szimbolizálta, ezeket pedig nem kaphatod meg egy 600RR-hez hasonló radikális csomagban.
Egyetlen téren leszünk kénytelenek kompromisszumokat kötni tehát jöv?beli CBR600F tulajdonosként, ez pedig a kinézet. Szubjektív témát súrolván inkább rátok hagyjuk a véleménynyilvánítást, egy dolgot viszont nem vehetünk el az új 600F-t?l: az ?szinteséget. Nem próbál az lenni, ami nem, tehát nem akar csak azért az RR-re hasonlítani, mert az a men?. ? annál sokkal intelligensebb, büszkén viseli igazán kényelmesnek t?n?, egyrészes ülését, a fels? villahíd fölé rögzített kormányait, a jelenlegi Honda-trendhez képest felt?n?en egyszer? fényszóróját.
Mindezek együttes hatása azonban – ajánljuk hogy így legyen – valószín?leg az árában mutatkozik majd meg. Az év ezen szakaszában az import?rök még nem is nagyon sejtik, hogy milyen árakat kapnak majd egyes új típusaik, de a 2010-es Honda árlista adhat segítséget. A CB600F 2.148.000 forint jelenleg, míg a CBR600RR-ért 2.858.000-et kérnek listaáron. Tekintve hogy az új F kvázi e két motor fúziója, vegyük a két fenti ár számtani közepét, ami éppen 2,5 millió forint. De ha a Honda igazán jó fej lesz, 2011-es CBR600F végleges árát inkább a Hornethez fogja közelíteni, annyiért pedig (mondjuk 2,3 millióért) nem lesz sok.
A CBR600F megszületéséért a Hornetnek kellett áldozatot hoznia: 2011-re elt?nt az eddigi CB600F-ek egyik jellegzetessége, a vízszintesen osztott, ‘kétemeletes’ farokidom, de a szintén egyedi els? idom, a különálló m?szerfallal is a múlté már. Elöl egy CB1000R-szer? fejidom és lámpa-, hátul pedig egy magasabbra húzott, de az el?z?nél hagyományosabb kialakítású far jelent meg a Hornet 2011-es inkarnációján, minden más maradt.
A beavatkozások hatására a kis Hornet már sokkal jobban hasonlít a nagysiker? CB1000R-re (ennek új színeit ide kattintva tekintheted meg, 2011-es CB1000R galériánkban), mint bármi másra, ennek jeleként megkapta a nagytestvér kissé átalakított, teljesen folyadékkristályos m?szerfalát, ami – ahogy az a fentiek tükrében immár nem okozhat meglepetést – a CBR600F-en is szolgálatot teljesít. A CBR600F és a CB600F is három-hátom színben lesz kapható jöv? tavasztól: a legújabb CBR-F „tökfeketében”, illetve kékes- és pirosas-fehérben, a Hornet pedig sárgában, fehérben és feketében érkezik.
A fenti képre kattintva CB600F Hornet galéria nyílik!
A CBR-család másik két új tagja közül a ‘fontosabbat’ már taglaltuk korábban (CBR250R bemutató), a legkisebb pedig – ahogy korábbi hírek alapján sejteni lehetett – szintén megkapta az új, a VFR1200F-re emlékeztet? formavilágot, lásd 2011-es CBR125R galéria, bels? értékei azonban csak kicsit változtak. A vastagabb (100/80 és 130/70) gumikat, a nagyobb (13 literes) tankot, és a megjelenést leszámítva nincs is túl sok minden, ami a VFR-es külalaknál jobban érdekelhetné a CBR125R fiatal célközönségét, hacsak nem a 10 kilós hízás, ami egy ilyen kis 15 lóer?s 125-ösnél nem éppen elhanyagolható.
Honda CBR600F 2011:
Legutóbbi hozzászólások