Mérnöki remek a Dakaron: a Honda ezzel a CRF450 Rally modellel indul a 2014-es tereprali-maratonon a dél-amerikai kontinensen, Argentína, Bolívia és Chile legvadabb tájain. Legnagyobb riválisuk természetesen a KTM lesz, az osztrákok – a m?nem favoritjai – a szintén új fejlesztés? 450 Rally 2014-t állítják hadrendbe.
A Honda gyári min?ségben vesz részt a tereprali szakágban, most már ténylegesen is. A korábbi kiíráson névleg ott voltak ugyan egy CRF450X enduró alapjaira felhúzott prototípussal, de az a kaland egyértelm?en a tapasztalatszerzést célozta. A japán gyártó mérnökei ezt követ?en keményen dolgoztak a szerzett adatokkal, és javítottak a motor aerodinamikáján, a blokk er?leadásán és megbízhatóságán, ami ugye nem utolsó szempont egy tereprali versenyen.
A legnagyobb újdonságok között az elektronikus befecskendezést kell megemlíteni, ami alighanem végleg nyugdíjba küldi a jó öreg karburátort, cserébe viszont jobban megbírkózik a váltakozó környezeti körülményekkel, magasságokkal és páratartalmakkal. A CRF 450 még az idén debütál versenyen, a Marokkó ralin vetik be el?ször a HRC, a Dakar f?próbájaként. Itt az összetett állása az ötödik szakasz után: 1. Joan Barreda (Honda) 14ó.32’45, 2. Paulo Goncalves (Honda) 14ó.37’24, 3. Marc Coma (KTM) 14ó. 37’38…
Legutóbbi hozzászólások