EST. 2002

Honda CRF 450 Rally

Mérnöki remek a Dakaron: a Honda ezzel a CRF450 Rally modellel indul a 2014-es tereprali-maratonon a dél-amerikai kontinensen, Argentína, Bolívia és Chile legvadabb tájain. Legnagyobb riválisuk természetesen a KTM lesz, az osztrákok – a m?nem favoritjai – a szintén új fejlesztés? 450 Rally 2014-t állítják hadrendbe.

A Honda gyári min?ségben vesz részt a tereprali szakágban, most már ténylegesen is. A korábbi kiíráson névleg ott voltak ugyan egy CRF450X enduró alapjaira felhúzott prototípussal, de az a kaland egyértelm?en a tapasztalatszerzést célozta. A japán gyártó mérnökei ezt követ?en keményen dolgoztak a szerzett adatokkal, és javítottak a motor aerodinamikáján, a blokk er?leadásán és megbízhatóságán, ami ugye nem utolsó szempont egy tereprali versenyen.

A legnagyobb újdonságok között az elektronikus befecskendezést kell megemlíteni, ami alighanem végleg nyugdíjba küldi a jó öreg karburátort, cserébe viszont jobban megbírkózik a váltakozó környezeti körülményekkel, magasságokkal és páratartalmakkal. A CRF 450 még az idén debütál versenyen, a Marokkó ralin vetik be el?ször a HRC, a Dakar f?próbájaként. Itt az összetett állása az ötödik szakasz után: 1. Joan Barreda (Honda) 14ó.32’45, 2. Paulo Goncalves (Honda) 14ó.37’24, 3. Marc Coma (KTM) 14ó. 37’38…

Honda CRF Dakar

Honda CRF Dakar

Honda CRF Dakar

Honda CRF Dakar

Honda CRF Dakar

Honda CRF Dakar

ugrás fel