A Honda bejelentette, hogy hamarosan kereskedelmi forgalomba állítja kéthengeres cirkálójának, a DN-01-nek egy mer?ben új változatát, egyedi automata áttételi rendszerrel. A pengeéles memóriával rendelkez?k emlékezhetnek még, hogy két éve, a 2005-ös tokiói motorkiállításon már közönség elé került a modell, akkor még persze koncepcióként. Idén azonban végleges, közúti változattal találjuk szembe magunkat: a DN-01 HFT (‘Human Friendly Trasmission’) kész a sorozatgyártásra.
A HFT rendszer m?ködése teljesen eltér attól, amelyet a nemrég, Párizsban debütált Aprilia Mana alkalmaz (variátor, csigák, trapéz alakú szíj), de a témában szintén nagy el?dként számontartott, autós jelleg? váltóm?vel szerelt Moto Guzzi Idroconvert nev? munkához mérve is jelent?sek az eltérések.
A HFT a hidraulikus, ‘Badalini-típusú’ váltó elvét használja, aminek tökéletesítésén a gyár évek óta dolgozik, és ami nem precedens nélküli az aranyszárnyasok modelltörténetében: 1961-ben a Juno nev? robogón már felt?nt egy hasonló megoldás, majd a CR250R jel? krosszgépet is utolérte.
A hagyományos váltónál vagy a variátornál jóval bonyolultabb rendszer hidraulikus és mechanikus, bels? felépítésér?l mi prózában nem sok okosat tudunk mondani, ha csak azt nem, hogy a képek alapján lehet következtetéseket levonni. Azt tudjuk, hogy a HFT két modalitásban használható: normál (drive) és sport, ezenkívül természetesen ki lehet majd választani (a kormányon elhelyezett gomb nyomkodásával), hogy az ember a tradíciók mentén haladva szeretné-e pakolni a sebességfokozatokat egészen a hatodikig, avagy sem.
M?szakilag elég kevés bizonyosságunk van még (hengerei például ugyanazok, mint az új Transalpé – például), de annál több lesz a milánói Eicma motorshow után, november elején, ahol teljes valójában megtekinthet? lesz a DN-01.
Legutóbbi hozzászólások