Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Honda Faze 2010

Honda Faze 2010

Hirdetés


A Honda részér?l még nem publikusak sem a képek sem az információk, de nagyjából mindannyian ismerjük újabban már az új Pan Europeanként emlegetett V4-es Honda túramotort – a Japánban a napokban bemutatkozó új Honda Faze 250 nagyrobogót láthatóan ugyanazon tervezési alapelv mentén hozták létre, mint a „világmegváltó” V4-et.

Érdekes a Honda a CBR1000RR által bevezetett formatervezési iránya, hiszen míg a konkurencia keményít, tagol, hegyeket, éleket formáz meg, addig a Honda pont ellenkez? irányba indult folyékony felületeivel, egybefügg?, hullámzó íveivel és letisztult, mégis részletgazdag dizájnjával. Egy 2020-as utcaképbe vajon melyik fog inkább beleilleni? Melyik az igazi jöv?? Talán mindkett?? Ennek igazán örülnénk.

A Faze számára egy 250-es, PGM-FI injektorral etetett folyadékh?téses, fejlett egyhengeres fogja a tolóer?t biztosítani, az egészen pontosan 23 lóer? és ugyanennyi newtonméter nyomaték pedig egy hagyományos CVT váltón keresztül jut majd a hátsó kerékre. A Honda szerint negyedliteres blokkjuk 60 km/h-s sebességgel megtett 100 kilométer alatt mindössze 2,5 liter 95-öst kér majd.

Minden kétséget kizáróan az 1540 mm tengelytávon terpeszked? Faze inkább kényelmes, hosszabb távú robogásra, mint dugókban autók közötti szlalomozásra lett kitalálva, a messzi, külvárosi pihen?övezetekb?l a dzsungelbe dolgozni járóknak való lesz ez inkább, mint pizzafutiknak.

A 180 kilós Faze nem épp pöttöm testén két feln?tt könnyedén elhelyezkedik több száz kilométerre, az alacsony (ülésmagasság 755 mm) és hatalmas ülés alatt pedig 50 (ötven!) liter tárolórekesz áll rendelkezésre, a m?szerfal alatt pedig további 3 lityi, keszty?knek, telefonnak, rágónak, aprónak.

A Faze viszonylag kicsi, 14/13 hüvelykes kerekeken gurul, alapfelszereltségben standard CBS kombinált fékrendszerét opcionálisan ABS blokkolásgátlóval is kiegészíthetjük majd 2010 elején, amikor várhatóan az öreg kontinensre is megérkezik az els? konténer Faze 250.

Faze videók