Szokatlan megoldás volt a Honda részér?l, hogy az új Gold Winget Észak-Amerikában több mint fél évvel el?bb mutatták be, mint nálunk Európában, de megvolt az oka: az USA az ilyen gépek f? felvev?piaca, mindig is ott fogyott, és ott is fog fogyni a legtöbb a nagydobozos túraóriásokból.
A BMW K 1600 GTL megjelenése azonban arra késztette a Honda USÁ-t, hogy kier?szakolja az id? el?tti bemutatót az anyacégt?l, nem szívesen engedték volna át ugyanis a kategória egyedüli újdonsága címét a bajoroknak. Európában azonban másképpen mennek a dolgok, a mi Gold Wingünket csak most, múlt héten gurították ki.
Az új Wing küls? megjelenése h?séges olvasóinknak nem jelenthet újdonságot, néhány technikai részlet és egyéb újdonság is napvilágot látott már az amcsinak köszönhet?en, de a teljes kép csak most tárult fel el?ttünk. Ez a kép pedig egy jellegzetes, ám modernizált, frissebb, fiatalosabb vonalakkal megrajzolt túra motorkerékpárt mutat.
Az új idomzat kialakítása a Nakanisi Jutaka (Yutaka Nakanishi) vezette Gold Wing-mérnökcsapat számára több mint fél éves megfeszített szélcsatornás és virtuális CFD-s (Computational Fluid Dynamics) munka eredménye. A szélvédelem – azt mondják – sokat javult, közben a hatalmas idom mögötti örvények és turbulenciák csökkentek, a motoroskényelem mellett azonban menetdinamikai hatása is lesz az új külalaknak.
Egy feldobozolt motorfar rengeteg örvényt kelt maga mögött, ezért (is, no meg a faros súlyelosztás miatt) kóvályognak el?szeretettel az effajta vasak nagysebességnél. Az új Gold Wing hátsó idomaiban, a dobozok és a motor teste között kialakított légcsatornák által azonban ezt az örvények keltette kóválygást most sikerült szinte teljesen kiiktatniuk. Hogy közben „élesebb, dinamikusabb formák jelentek meg,” és még „az els? és hátsó nézet” is jobban „harmonizál egymással,” – ahogy a Honda fogalmaz – az már csak hab a tortán.
A stabilitás növelése érdekében a futóm?veket is átfésülték, többek között alacsonyabb súrlódású telószimmeringeket, és egyéb komfortnövel? megoldásokat alkalmaztak, meg persze egy hangyányit a beállításokon is változtattak: soha nem volt még ennyire stabil, ugyanakkor fejedelmien suhanó és kényelmes a Gold Wing, ígérik. Kiderült az is, hogy a csomagterek összkapacitása immár meghaladja a 150 litert, a légzsák nélküli modellen például a lábunk közötti, cigi-rágó-telefon-pénztárca tartó több mint kétszeresére, 2,8 literesre n?tt (1,2 literes volt).
Az onboard entertainment rendszert egy új, SRS CS egység váltotta fel csatornánként 80W-os teljesítménnyel. A hat hangszórós (két els?, két hátsó és két csipogó) zenerendszer a szokásos rádión és opcionális CD-táron felül kiegészült a modernkori zenehallgatási szokásokat kiszolgáló csatlakozóval is, így a pendrive-unkon, iPodunkon vagy iPhone-unkon tárolt Mp3-ak, WMA-k és AAC-k már gond nélkül lejátszhatók.
A biztonsági berendezések sora ugyan nem b?vült – még mindig alapfelszereltség a CBS (kombinált fékrendszer) és az ABS (blokkolásgátló), a DeLuxe modell pedig a világ els? motoros légzsákjával is fel van szerelve – a Honda-féle m?holdas navigáció azonban frissült: a színes képerny? fényer?ben nagyot javult, már szikrázó napsütésben is mindig leolvasható, és hogy mindig legyen kapcsolat a m?holdakkal, a GPS adó-vev? egységét egy modernebb változatra cserélték. Eddig felh?karcolók és hegyek között el?fordulhatott ’No Signal’ gond.
Az új küls? és elektronikai játékszerek mellett a jól bevált, hasonló formájában 2001 óta létez? alaptechnikát nem bolygatták meg túlzottan. A Gold Winget még mindig a karakteréért els?sorban felel?s 1832 köbcentis, bokszer hathengeres er?forrás hajtja (116 LE és 167 Nm) elektromos hátramenet-rásegítéssel, a teletankolt menetkész össztömeg továbbra is tekintélyt parancsoló: 413 kg (air-baggel 421).
Az els? Gold Wingek legkorábban az ?sz beköszöntével várhatók Magyarországra, három új színben: grafitfekete, gyöngyházfehér és metálkék. Áráról egyel?re nincs információnk, de valamennyi áremelkedés – a világpiaci helyzet és a devizaárfolyamok változásai miatt – azért várható lesz. A(z ‘el?z?’) Gold Wing jelenleg 6.798.000 forintba kerül, a GPS-es, Air-bages DeLuxe változatért plusz 500.000 forintot kérnek.
Legutóbbi hozzászólások