EST. 2002

Honda NC750S – 2014

Az idomok nélküli NC700S két évvel ezel?tt érkezett a naked motorkerékpárok piacára, olyan felhasználóbarát koncepcióval rukkolva el?, mely nem csak megfizethet?, hanem menetteljesítmény, kényelem, praktikum és gazdaságosság terén is a maximumot nyújtja.

Forrás: Honda

A típus a New Concept (NC) modellcsalád tagjaként debütált, ugyanazzal a soros, kéthengeres, alacsony súlypontú, nyomatékos er?forrással, ami az NC700X-et és az Integrát is hajtja. Ez a takarékos, egyenletes teljesítményleadású blokk rendkívül kedvelt a vásárlók körében, csak úgy, mint a kifinomult felfüggesztés vagy maga a formaterv. Kiváló képességeivel az NC sorozat széles köröknek ideális, beleértve a kisebb motorokról, robogókról átül? fiatal pilótákat is, hiszen könnyen kezelhet?, funkcionális és vezetési élmény terén is jócskán felülmúlja az átlagot.

Az elmúlt két évben begy?jtött tapasztalatokat és vásárlói észrevételeket figyelembe véve a Honda mérnökei 2014-re átdolgozták az NC modelleket. Az NC750S az el?d legnemesebb tulajdonságait örökölte, egyúttal még modernebb lett, tovább fokozva a típus vonzerejét.

 Honda NC750S - 2014

A növelt henger?rtartalmú, immáron 745 köbcentis er?forrásnak köszönhet?en a teljesítmény és a forgatónyomaték a teljes fordulatszám-tartományban nagyobb, mint az el?dmodellnél, így gyorsabb gázreakciókkal, valamint jobb menetteljesítményekkel számolhatnak a vásárlók.*

Bár a váltó áttételezése hosszabb lett, az NC750S továbbra is remekül gyorsul, csupán annyi változott, hogy a modell még nagyobb végsebességre képes. Ráadásként két kiegyensúlyozó-tengely és új kipufogórendszer került a motorra, így még kifinomultabbnak, illetve karakteresebbnek érz?dik a hajtóm?.

A modellfrissítés részeként fejlettebb m?szeregység, állítható fékkar és kétcsatornás blokkolásgátló került az NC750S-re, az opciós listán pedig az új, frissített szoftverrel kínált hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó (DCT) is megtalálható. Az NC750S gyártása Japánban zajlik, így garantált a kiváló min?ség, s az A2-es vezet?i engedéllyel motorozók sem maradnak NC nélkül, ugyanis a DCT váltóval felszerelt, 35 kW teljesítmény? NC700S továbbra is kínálatban marad.

Az NC750S motorjának hengerfuratai továbbra is 80 milliméter átmér?j?ek és a 10,7:1 arányú s?rítési viszony sem változott, a henger?rtartalom viszont 75 köbcentivel n?tt, ugyanis az SOHC vezérlés?, folyadékh?tés?, sorkettes er?forrás löketét 73-ról 77 milliméterre változtatták a mérnökök. Ezáltal a modell három lóer?vel izmosabb lett (54,8 LE/ 6250 f./perc), forgatónyomatéka 68 Nm-re gyarapodott (4750 f./perc). A változtatások eredményeként az új NC750S a teljes fordulatszám-tartományban er?sebb és nyomatékosabb lett, mint a korábbi, 670 köbcentis hajtóm?vel felszerelt változat.

 Honda NC750S - 2014

Konstrukciójából fakadóan a sorkettes motor rendkívül er?teljes az alsó és középs? fordulatszám-tartományban, viszonylag hosszú lökete, speciális kialakítású égéstere és nagy tehetetlenségi nyomatékú f?tengelye b?séges, lineárisan felépül? forgatónyomatékot biztosít már egészen alacsony fordulattól. 

Ráadásként a Honda mérnökei egy másodlagos kiegyensúlyozó-tengelyt építettek az er?forrásba, ami csak a „jó rezgéseket” engedi át a vázra. A két kiegyensúlyozó-tengely kisz?ri a nagy fordulaton jelentkez? zavaró vibrációkat, így a motor járása még kifinomultabb lett, méghozzá anélkül, hogy a pilótának le kéne mondania a – 270 fokos gyújtási sorrendnek köszönhet? – kellemes pulzálásról.

Nagy változást hozott az új kipufogórendszer is, hiszen az ellennyomás szabályozásával még hatékonyabbá vált a hajtóm?, s hangja is karakteresebb lett.

Az áttételezés 6 százalékkal hosszabb, így még kényelmesebben cirkálhatunk az autópályákon és a hasznos fordulatszám-tartomány még szélesebb lett. Azon vásárlók, akik DCT-vel választják az NC750S-t (a vásárlók 21 százaléka döntött így 2013 els? kilenc hónapjában), az els? öt fokozatot hat százalékkal hosszabb áttételezéssel kapják, és a hatodik fokozat is hosszabb három százalékkal.

 Honda NC750S - 2014

A motorkonstrukció mellett praktikum és hatékonyság terén is a legmagasabb színvonalon áll a modell. Átszabott idomzata alatt rengeteg hely szabadult fel, így hatalmas tárolórekeszt találni az ülés alatt, melybe két hagyományos, zárt bukósisak is belefér.

Mivel az alkatrészek számát minimálisra csökkentettük, az er?forrás rendkívül könny? (69,2 kg), hatékony és megbízható lett. Ezért van csak egy – 36 milliméter átmér?j? – szívótorok, és ahol lehetett, összevonták a részegységek feladatait. Kit?n? példa erre a vezérm?tengely, ami a szelepek mozgatása mellett a vízpumpát is forgatja, vagy az olajpumpát is hajtó kiegyensúlyozó-tengely.

A hatékony, környezetbarát m?ködésben hatalmas szerepe van az üzemanyag-leveg? keverék folyamatos vizsgálatának. A rendszer mindig sztöchiometrikus keveréket biztosít a motor számára, így fordulatszámtól, illetve forgalmi szituációtól függetlenül mindig tökéletes és tiszta az égés. Mindössze 3,46 l/100 km-es fogyasztásával (WMTC szabvány szerint) az NC750S kit?n? járm? a hétköznapokra, s?t hatótávolság terén is az élvonalba tartozik, hiszen a 14,1 literes üzemanyagtartály tartalmával akár 400 km-t is megtehetnek a tulajdonosok.

Ennek jótékony hatása a károsanyag-kibocsátáson is tetten érhet?, már csak azért is, mert a PGM-FI elektronikus befecskendezés a kipufogórendszerben elhelyezett oxigénszenzor adatai alapján állítja el? a keveréket. Az új, fokozott sz?r?képesség? katalizátor közelebb került a motorhoz, így a kiáramló gázok még magasabb h?mérsékleten érik el a szerkezetet. Ez el?segíti, hogy a katalizátor hamarabb elérje az üzemi h?mérsékletet, s még hatékonyabb sz?rést tesz lehet?vé.

Duplakuplungos automatikus váltó (DCT)

A duplakuplungos er?átviteli egység hatékonyabbá és kényelmesebbé varázsolja a motorozást, így valódi segítséget nyújt a pilóták számára a hétköznapok során. Ezt a m?szaki megoldást a Honda alkalmazta el?ször szériagyártású motorkerékpárban, a rendszer a VFR1200F-ben debütált 2010-ben. Azóta a mérnökök tovább fejlesztették a konstrukciót, így az új NC750S-ben a korábbinál modernebb és kifinomultabb szerkezet dolgozik, amit még könnyebb megszokni.     

A DCT-ben két kuplung gondoskodik az er?átvitelr?l, az egyik az indításért, illetve az 1-es, 3-as és 5-ös fokozatokért felel?s, míg a másikkal 2-es, 4-es és 6-os fokozatok kapcsolhatók. Hogy a rendszer ne foglaljon túl nagy helyet, az els?dleges tengely üreges kialakítású, s ezen belül kapott helyet a másodlagos tengely. Az elektrohidraulikus mozgatású kuplungok – a külön hidraulikakörök révén – egymástól függetlenül vezérelhet?k, ezáltal a vezérl?egység a váltások el?tt „készenlétbe” helyezheti a következ? fokozatot. Mikor az egyik tengely old, a másik azonnal kapcsol, nincs tehát rántás vagy késlekedési id?, a váltások gyorsak és finomak.

A DCT további el?nye, hogy nem tud félrekapcsolni, így hosszabb az élettartama, mint a hagyományos er?átvitel rendszereknek, valamint nyugodtabbá teszi a városi közlekedést és kevésbé fárasztja a pilótát. Különleges adottságainak köszönhet?en a duplakuplungos váltó gyorsan elterjedt a piacon: 2013 els? kilenc hónapjában az európai NC700S vásárlók 21 százaléka DCT váltóval rendelte meg motorját, míg 2012-ben csak 15 százalék volt az arányuk.

 Honda NC750S - 2014

 Honda NC750S - 2014

A DCT háromféle üzemmódban használható. MT állásban a pilóta maga dönthet a fokozatokról, a váltáshoz a kormányon elhelyezett gombokat kell megnyomnia. A D, azaz automatikus mód leginkább városi és autópálya-használathoz ideális, ilyenkor a rendszer a lehet? legfinomabban kapcsol, s a legalacsonyabb szinten tartja a fogyasztást. Köztes megoldásként az S beállítást választhatja a vezet?, ezzel el?csalva az NC750S sportosabb énjét. Ha emellett dönt, a vezérl?egység magasabb fordulatig engedi felpörögni az er?forrást a váltások el?tt, s fékezésnél nagyobb fordulatszámon kapcsol vissza, hogy er?sebb motorfék segítse a lassítást. Ezáltal az NC750S még dinamikusabban gyorsít, és fékezés terén is kiemelked? teljesítményt nyújt.

D és S üzemmódban a DCT lehet?vé teszi a pilóta számára, hogy a váltógombok benyomásával felülbírálja a vezérl?elektronika döntését. Ha a manuális beavatkozást nem követik újabb utasítások a pilóta részér?l, a DCT önm?köd?en visszakapcsol automatikus módba, figyelembe véve az aktuális gázállást, sebességet és váltófokozatot.

A még finomabb m?ködés érdekében D állásban az elektronika folyamatosan figyeli a pilóta vezetési stílusát, s felismeri, hogy városi környezetben, országúton vagy szerpentinen közlekedik-e. Ez még kényelmesebbé és hatékonyabbá teszi a motorozást, s a fogyasztás csökkentését is el?segíti. Az NC750S-ben dolgozó DCT váltó új, intuitívabb szoftvert kapott, ami igazodik a pilóta stílusához, s ha kell, gyorsabban kapcsol vissza, hogy nagyobb féker? álljon a pilóta rendelkezésére, s még könnyebben kanyarodhasson. Emellett a hirtelen gyorsításokat megel?z? visszakapcsolás is finomabb lett, hála a gyorsabb m?ködésnek.

Váz és futóm?

A szilárd, gyémántalakú váz – városi körülmények között és országúton egyaránt – felhasználóbarát, agilis viselkedést biztosít, s karcsú mivoltának köszönhet?en hozzájárul, hogy az NC750S-sel sz?k helyeken, zsúfolt városi forgalomban is könny? legyen a man?verezés. A villaszög 27°, az utánfutás 110 mm, a tengelytáv pedig 1525 mm, a 216 kilós menetkész tömeg 48:52 arányban oszlik el az els? és hátsó tengelyen. A DCT-vel felszerelt változat menetkész tömege 226 kg.

Mindössze 790 milliméteres ülésmagasságával és ergonomikus kialakításával az NC750S-en kifejezetten pihentet? az utazás, miként a pilótához közel helyezett kormány is a komfortot szolgálja. Utóbbival minden szituációban magabiztosan vezethet? az NC750S, különösképp, hogy akár 35 fokos szögben elforgatható, tehát – az alacsony súlyponttal kiegészítve – kis fordulókört tesz lehet?vé a zsúfolt városi utcákban. Emellett természetesen az utas kényelme is garantált, hiszen a kellemesen párnázott ülés két oldalán masszív, ergonomikus kapaszkodókat helyeztek el a Honda szakemberei.

Az els? teleszkópok csúszószár-átmér?je 41 mm, a rugóút elöl és hátul egyaránt 120 milliméter. A központi hátsó rugóstag Pro-Link himbarendszerrel kapcsolódik a hátsó leng?karhoz, rossz min?ség? úton is kiváló menetkomfortot és irányíthatóságot biztosítva az NC750S tulajdonosának.

Elöl 320 milliméteres, hullámos tárcsa és kétdugattyús féknyereg felel a hatékony lassításért, míg hátul szintén hullámos tárcsát találunk, 240 millis átmér?vel és egydugattyús nyereggel. Az alacsony súlyú, kétcsatornás, alapfelszereltségként kínált ABS nedves, csúszós útburkolaton is biztonságos fékezést tesz lehet?vé, míg a – 2014-t?l – hat fokozatban állítható fékkarokkal bárki saját kézméretéhez igazíthatja a rendszert. A 17” x 3,5”, illetve 17” x 4,5 colos öntött alumínium felniken 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17 méret?, kiváló tapadású, sportos abroncsok feszülnek.

 Honda NC750S - 2014

A letisztult, könnyen leolvasható m?szeregység részeként digitális sebességmér?t és kilométer-számlálót kapott az NC750S, valamint az id?t, az üzemanyagszintet és a két napi kilométer-számláló adatait is mutatja. A 2014-es év hozadékaként immáron az aktuális sebességfokozatot, valamint a pillanatnyi és átlagfogyasztást is megjeleníti a folyadékkristályos kijelz?.

Az Integra alapáras tartozékai között ott találjuk az indításgátlót (Honda Ignition Security System – HISS) is, ami hatékony eszköz a lopás megakadályozására. M?ködésének lényege, hogy minden motorhoz egyedi, chippel kiegészített kulcs jár, s a motorvezérlés (ECU) csak akkor engedi beindítani az er?forrást, ha az adott motorkerékpárhoz tartozó kulcsot helyezzük a gyújtáskapcsolóba. A rendszer azt is érzékeli, ha a tolvajok megpróbálják áthidalni vagy kicserélni a gyújtáskapcsolót, s ilyenkor is letiltja a motor indítását.

Az NC750S az alábbi színekben lesz megrendelhet?:

Graphite Black (fekete)

Mat Pearl Glare White (gyöngyház fehér)

Candy Arcadian Red (vörös)

Seal Silver Metallic

Kiegészít?k

Az NC750S-hez számtalan Eredeti Honda Kiegészít? vásárolható, így a tulajdonosok saját ízlésükhöz, elvárásaikhoz igazíthatják a motort. A választék legfontosabb elemei:

35 literes top box

29 literes oldaldoboz szett
Bels? táska a top boxhoz
Bels? táska az oldaldobozokhoz

Túraplexi

DCT kapcsoló a lábfejnél

Szélterel? a lábakhoz
Szélterel? a lábfejekhez

Markolatf?tés

12 voltos csatlakozó

Középtámasz

Riasztórendszer

U-lakat

ugrás fel