Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Honda PCX: start-stop rendszer, kétliteres fogyasztás

Honda PCX: start-stop rendszer, kétliteres fogyasztás

Hirdetés

Az el?zetes információk szerint a Honda PCX minden eddigi 125-ös robogónál érdekesebb lesz, és nem csak olcsó robogóhoz képest szokatlanul futurisztikus és stílusos megjelenése miatt.

A Thaiföldön gyártott, és anyaországában már idén novembert?l kapható, a 125-ös robogók árspektrumának alsó felébe pozícionált új Honda robogó a világon el?ször start-stop rendszerrel, és kombinált generátor-önindítóval lesz ellátva.

A Hondánál „Idling Stop System” névre hallgató start-stop rendszer a PCX vadonatúj fejlesztés?, folyadékh?téses, alacsony bels? súrlódású benzinbefecskendez?s motorblokkját álló helyzetben leállítja, a gázkar megmozdítására pedig azonnal újraindítja. Az indítást, többek között a blokk különlegesen kompakt méreteiért is felel?s, kombinált generátor-önindító végzi, a Honda szerint szinte hangtalanul, a hagyományos önindítókhoz képest gyorsabban és megbízhatóbban.

A fejlett injektor, a start-stop rendszer és a kipufogódobba épített katalizátor együttesen különlegesen alacsony károsanyag-kibocsátást eredményeztek, a PCX kipufogógázai b?ven alulmúlják bármelyik, jelenleg a világon hatályban lév? károsanyag szabályozási normát, ráadásul az alacsony energiaigény? blokk a gyár által közzétett adatok alapján megelégszik mindössze 2 liter üzemanyaggal 100 kilométeren.

Az új PCX125-öt a Honda 1967 óta termel? thaiföldi üzemében fogják gyártani, kezdetben kizárólag Délkelet-Ázsia számára, az amerikai, európai és egyéb piacokon 2010 els? felében várható megjelenése.

A PCX-r?l egyel?re kizárólag a fenti, a thai piac számára készül? modellt ábrázoló képet tette közzé a Honda, hogy az Európai modell miben fog eltérni, ha egyáltalán, azt még nem tudjuk, egy biztos: az öreg kontinensen mindegyik PCX-et ellátják majd a Honda kombinált CBS fékrendszerével, amely minden esetben egyszerre fékezi mind a két kereket.