EST. 2002

Honda RN 01

A Honda egy számára teljesen új világ kapuit lépte át
ezzel a modellel. Az RN 01 nem egy motor, csak hogy az elején tisztázzuk: hanem
az aranyszárnyasok speciális mountain bike-ja.

A ‘downhill’ (szó szerint: le a dombról) amolyan motokrossz-féle
sportág, melyben a sebesség az egyik kulcsmozzanat, a göröngyök, úthibák, gyökerek
stb. ügyes kerülgetése meg a másik. A japán gyár els? ízben 2003-ban képviseltette
magát downhill-bajnokságban.

Tette ezt természetesen a maga módján, egy olyan bringával, ami lényegében
egy pedállal ellátott prototípus, rengeteg MotoGP- technológiával
. Az alumínium
váz és leng?villa, az állítható Showa felfüggesztések, a hidraulikus ‘margaréta’-fékek
radiális pumpákkal, a nyeregmerevít?: akárcsak egy motor nélküli motor. Mindez
nem véletlen persze: a projekt mögött ugyanis az a HRC
(Honda Racing Corp.) áll, amely többek
közt a versenymotorok fejlesztését végzi.

Az egyik legnagyobb innováció a váltó, ami ellentétben a klasszikus
hegyi kerékpárokéval, fogaskerekes elven m?ködik a vázba épített fekete szín?,
karbon doboz segítségével. Ezt a váltót kifejezetten a le-a-dombról versenyekre
fejlesztette ki a gyár, így aztán mi az ég világon semmit nem tudunk róla.





A fogaskerekes váltó kerékpáron nem újdonság, jó néhány éve létezik: viszont
hagyományos társához képest jóval problematikusabb, éppen ezért sportcélokra
használandó kétkerek?kre még nem tették föl. Egyik nagy el?nye, hogy ugratás
közben, talajkontakt nélkül is lehet váltani
, pedálozás nélkül. A karbantartás-tisztítás
is kevesebb gonddal jár, ezenkívül kevesebb az esély a megsérülésére borulás
vagy k?felver?dés esetén.

M?szaki adatok
Hosszúság 1795 mm
Szélesség 695 mm
Magasság 1068 mm
Tengelytáv 1155 mm
Tömeg min. 17 kg
Váltó 7 sebességes
Els? abroncs 26 x 2,5
Hátsó abroncs 26 x 2,5
Els? felfüggesztés állítható Showa teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés Showa lengéscsillapító
ugrás fel