A Honda egy számára teljesen új világ kapuit lépte át
ezzel a modellel. Az RN 01 nem egy motor, csak hogy az elején tisztázzuk: hanem
az aranyszárnyasok speciális mountain bike-ja.
A ‘downhill’ (szó szerint: le a dombról) amolyan motokrossz-féle
sportág, melyben a sebesség az egyik kulcsmozzanat, a göröngyök, úthibák, gyökerek
stb. ügyes kerülgetése meg a másik. A japán gyár els? ízben 2003-ban képviseltette
magát downhill-bajnokságban.
Tette ezt természetesen a maga módján, egy olyan bringával, ami lényegében
egy pedállal ellátott prototípus, rengeteg MotoGP- technológiával. Az alumínium
váz és leng?villa, az állítható Showa felfüggesztések, a hidraulikus ‘margaréta’-fékek
radiális pumpákkal, a nyeregmerevít?: akárcsak egy motor nélküli motor. Mindez
nem véletlen persze: a projekt mögött ugyanis az a HRC (Honda Racing Corp.) áll, amely többek
közt a versenymotorok fejlesztését végzi.
Az egyik legnagyobb innováció a váltó, ami ellentétben a klasszikus
hegyi kerékpárokéval, fogaskerekes elven m?ködik a vázba épített fekete szín?,
karbon doboz segítségével. Ezt a váltót kifejezetten a le-a-dombról versenyekre
fejlesztette ki a gyár, így aztán mi az ég világon semmit nem tudunk róla.
A fogaskerekes váltó kerékpáron nem újdonság, jó néhány éve létezik: viszont
hagyományos társához képest jóval problematikusabb, éppen ezért sportcélokra
használandó kétkerek?kre még nem tették föl. Egyik nagy el?nye, hogy ugratás
közben, talajkontakt nélkül is lehet váltani, pedálozás nélkül. A karbantartás-tisztítás
is kevesebb gonddal jár, ezenkívül kevesebb az esély a megsérülésére borulás
vagy k?felver?dés esetén.
M?szaki adatok |
Hosszúság | 1795 mm |
Szélesség | 695 mm |
Magasság | 1068 mm |
Tengelytáv | 1155 mm |
Tömeg | min. 17 kg |
Váltó | 7 sebességes |
Els? abroncs | 26 x 2,5 |
Hátsó abroncs | 26 x 2,5 |
Els? felfüggesztés | állítható Showa teleszkópvilla |
Hátsó felfüggesztés | Showa lengéscsillapító |
Legutóbbi hozzászólások