EST. 2002

Honda-teszt, I.: Kato a topon

Honda-teszt, I.: Kato a topon

Egy "még meleg" felvétel Sepangból: Kato az RC211V-n, de még a provizórikus
külsõvel. A végleges designra várnunk kell március közepéig (IRTA, Barcelona)

A sepangi Honda-tesztsorozat kezdõnapja (relatív) meglepetést hozott: a leggyorsabbnak
Kato bizonyult: Fausto Gresini csapatának (Team Telefonica Movistar Honda) versenyzõje
1’03”8-on állította meg a kronométert, hat tizeddel javítva egyéni legjobbját
a maláj körgyûrûn.
Mely pálya múlt év januárjában egy félelmetes Rossi-performance tanúja volt:
akkor Valentino, Biaggitól üldöztetve 2’02”65-tel új pályarekordot is felállított.
Ma az olaszok határozottan lassabbak voltak: Rossi ideje 2’03”80, míg Biaggié
2’04”00. A dologhoz hozzátartozik, hogy Max az "ügyfeleknek fenntartott"
2oo2-es RCV-modellel vághatott neki a tesztnek, míg Kato és Rossi (Haydennel
és Ukawával egyetemben) az új motorral próbálnak.

Rossi kijelentései angyaliak: "Az elsõ nap jól ment az új motorral. Mindenekelõtt
a motor tesztelésével foglalkoztam, nem pedig az idõeredménnyel. Elégedett vagyok
a feelinggel és érezhetõen kezd beérni a januárban elkezdett munka gyümölcse
– akkor ugyanezen a pályán a motor komponenseit teszteltük, melyek jelentõsen
feljavították a gépet." Rossi 61 kört tett meg az RCV 2003-mal.

"Nagyon elégedett vagyok – mondta Kato. – Ma egy újfajta vezetési megoldással
kísérleteztem, és a javulás szinte azonnal észrevehetõ volt: tényleg gyors voltam.
Sikerült túlszárnyalni a januári itteni idõeredményemet, és ez nagy töltést
ad. Kész vagyok, hogy még jobban csináljam."
Kato elégedettségén osztozik a csapatmenedzser: "Azért vagyunk itt, hogy
folytassuk a motor rendbetételét a világbajnokságra – hangzik Gresini kommentárja.
– Kato egész nap körözött, és végig nagyon gyors volt. Emellett nagy motivációt
és fejlõdést vettem észre nála: helyes úton halad, hogy a vb egyik fõszereplõje
legyen. Giberneau (a csapat másik pilótája – a szerk.) tesztje több ízben is
megszakadt, mivel a motor beállításai többször is beavatkozásokat igényeltek.
Számára a holnapi nap lesz döntõ jelentõségû, hisz a maihoz képest mindenképpen
jobban elõkészített járgány várja majd."

Max Biaggi a nyugalom szobra Sepangban is, mint szinte mindenhol: hetvenet
fordult a maláj aszfaltgyûrûn a motor set up-ján és és az új Michelin-abroncsokon
dolgozva: "Elégedett vagyok, hogy egy hónapnyi kihagyás után újra nyeregbe
pattanhattam. Eljönni egészen a Távol-Keletig, hogy itt legyünk két napot, talán
nonszensznek tûnik, de megéri, mert meleg van, és a nap minden óráját ki tudjuk
tölteni munkával. A pályát a januári állapotához képest kissé piszkosabbnak
találtam, volt néhány autók által itthagyott gumicsík – mindenesetre a feltételek
jócskán az elfogadható szint fölött vannak. Ma hetven kört tettem meg mindkét
motoron. Különbözõ beállításokat próbáltunk ki, hogy az adatokat összevethessük
az elõzõ sorozaton kapottakkal. Ezenkívül új Michelin-abroncsokat is teszteltem,
elsõket és hátsókat egyaránt."

Az idõk:

Daijiro Kato (Telefonica Movistar Honda) : 2’03"08

Valentino Rossi (Repsol Honda) 2’03"80

Max Biaggi (Camel Pramac Pons) 2’04"00

Tohru Ukawa (Camel Pramac Pons), 2′ 04”30

Sete Gibernau (Telefonica Movistar Honda) 2’04"60

Nicky Hayden (Repsol Honda) 2’05"3

Makoto Tamada (Pramac Honda) 2’05”3

Shinichi Itoh ( Pramac Honda) 2′ 05”4

www.motonline.com

ugrás fel