EST. 2002

Honda XL650V Transalp 2005

Majdnem húsz év telt el azóta, hogy a Honda Transalp megjelent a színen, és ott van azóta is. Sikerének titka az lehet, hogy remekül vegyíti a kalandos-adrenalinos enduró-karaktert az urbánus, „polgári” jellemvonásokkal: a városban is otthon van és autópályán is jó menetkényelmet és teljesítményt nyújt.

Alapjaiban a motor maradt, amilyen volt. A design továbbra is az áramvonalas, el?re-projektált idomzatra épül, a motor pedig a kis-közepes fordulatszám-tartományokban változatlanul ragyogóan teljesít, így a nehezebb hegyi utak sem jelenthetnek neki nagy akadályt.

A blokk kéthengeres V, 52 fokos, négyütem?, hat szelepes, vízh?téses, 647 kcm ?rtartalmú. A közlés szerint 39 kW a legnagyobb teljesítmény (@7.500 ford.), a legnagyobb nyomaték 55 Nm (@5.500). A járm? tömege szárazon mindössze 191 kg – és legfeljebb +180 kg-mal terhelhet?.

Elöl 41 mm szárátmér?j? teleszkópvilla dolgozik 200 mm-es rugóúttal, hátul egy kompresszióval állítható egyes Pro Link lengéscsillapító, 172 mm-es rugózással. A nyeregben fix, kényelmes ülés esik.

Gyökeresen tehát nem változott a Transalp, mindazonáltal sok újdonság kíséri a 2005-ös modellt. Ilyen például a sötétebb tónusú szélvéd?, az irányjelz? lencséi, az áttervezett m?szerpanel, amelyr?l a fontos adatok könnyen leolvashatók. A járm? színhatásai külön tanulmányt érdemelnének. Négyféle színben kerül a közönség elé, ezek – katalógus szerint – „black”, „mystic orange metallic”, „spangle silver metallic” illetve „pearl breezy blue/sparkling silver metallic”. Ez utóbbi kombináció régebbi kelet?, népszer?sége okán szerepel az idei kínálatban is.

A kipufogó formája önmagáért beszél, a felnik és az összes részlet nagyon gondos munkáról árulkodnak. A „Transalp” logó például háromdimenziós hatást ad ki a járm?vön. 7.590 euró körüli áron kerül az európai keresked?khöz.

ugrás fel