Elmúlt a motegi Japán Nagydíj anélkül, hogy a Honda elárulta volna, mely
pilótákkal vág neki a 2005-ös világbajnoki idénynek. Mindenki arra vár,
ideértve a 250-es kategóriát is, hogy valami mozduljon, de semmi. Talán Katarban,
talán Malajziában. . . hogy miért ez a bizonytalanság? Nos, a szponzori
hercehurca miatt.
Massimiliano Biaggi minden bizonnyal kulcsszerepl?je ennek a történetnek, vagy
antitörténetnek. Könnyen meglehet ugyanis, hogy a hivatalos Honda Racing (HRC)
csapatban bukkan föl jöv?re, Nicky Hayden oldalán. A gyár részér?l egyértelm?en
van egy olyan törekvés, hogy minél kevesebb hivatalos motort adjanak ki a
privát csapatoknak. Pons csapata például, úgy fest, csak egy gyári RC211V-t
kap jöv?re, pedig a f?szponzor Camel kett?t akar: egyet Barrosnak, egyet Xausnak
(mert egy spanyol, ugye, mindenképpen kell). Ha pedig a dohányvállalat felhagyna
a csapat támogatásával, azt nem nézné jó szemmel a Dorna nagyf?nöke, Carmelo
Ezpeleta.
Szóval Barros, Xaus. Jó, és akkor hová rakjuk Tamadát? A HRC-be biztosan
nem, mert egy amerikai és egy japán nem tetszik a spanyol f?szponzor Repsolnak.
Aztán ott van Sete Gibernau, aki spanyol is (na jó, katalán) és szeretne is
factory motort, méghozzá olyat, aminek az oldalára az van írva, hogy Repsol.
Fausto Gresini, Gibernau jelenlegi kenyéradója tehát nézhet új versenyz?k
után. Tamadát éppenséggel fogadhatná, de Bridgestone nélkül. Ez pedig azt
is jelentené, hogy elolvad a Honda-Bridgestone együttm?ködés, ami idén
két futamon is gy?ztes kombó volt.
Mintha nem lenne ez éppen elég, a hírek szerint van egy újabb csapat, ami
egyel?re még csak papíron létezik, de szintén egy (vagy két) Hondával versenyezne.
A gyár kijelentette: csak hat motorjuk lesz színen 2005-ben.
Legutóbbi hozzászólások