EST. 2002

Hosszúvillás Hondák: egy nekünk, három Amerikának

Nagy er?kkel b?víti custom kínálatát a Honda, és hát rá is fér a frissítés: a tavalyi cruiser-szegénység után a 2010-es hosszúvillás Honda-felhozatal az elmúlt évek leggazdagabbikának ígérkezik.

A számunkra érdekes modell a Shadow RS, az Árnyék-család legújabb sarja, amit ugyan az a 745 köbcentis, folyadékh?téses, PGM-FI injektoros, hengerenként háromszelepes OHC V2-es blokk hajt a maga 43 lóerejével és 61,8 Nm nyomatékával, ami a Shadow 750-est, a Shadow 750 Spiritet, és a Shadow 750 Black Spiritet is. Akinek valahonnan ismer?s a sziluett, az nem téved.

Az új RS-sel a Honda a Harley-Davidson „Sportster-trükkjét” játssza el – azaz egy végletekig leegyszer?sített kischoppert dob piacra – ez az amerikaiaknak már évek óta temérdek pluszbevételt és egyre több új hív?t hoz, és talán meglep? részben a Sportsterek miatt is maradhatott eddig életben a gyár. A Honda is cruiser-fellendülést vár az RS-t?l, bár inkább csupaszmotor kategóriába sorolja azt, de ezzel csak még jobban kitágítja a lehetséges vev?kört.

Kezd?k, újrakezd?k, stílusos városi motorosok, hétvégi rájderek: a Honda szerint ?k lennének a Shadow RS ideális vásárlói, a 229 kilós menetkész tömeg egy ilyen stílusú motorhoz képest valóban nem sok, boldogulni fognak vele a gyakorlatlanabbak is. A 737 mm-en fekv? ülés a legalacsonyabbaknak is biztos talajfogást garantál, az ABS pedig természetesen opciós.

Az RS leginkább Sportster-szer? alkatrésze a tank, ami, annak ellenére, hogy mindössze 10,7 literes, a gyár által megadott 4l/100 km átlagú fogyasztás mellett 200+ kilométeres hatótávot ígér, ez pedig a motor stílusához talán éppen elég is lesz. Egyetlen szépséghiba a Shadow RS szimpatikus koncepcióján a láncos szekunder hajtás: megértjük, hogy olcsóbb, de a kardán azért mégiscsak kardán, kár volt a vesz?dségért (lehet, hogy pihent még a polcon néhány láncos Shadow blokk, még régr?l?)

Az RS kizárólag fekete színben, és körülbelül 7000 eurós áron kerül majd a piacra Európában.

Az amcsi modellek

Az RS bemutatását követ?en a nagyvíz túloldalán is felbukkant három új modell, melyek mind a VT1300CX (odaát Fury nev?) mega-custom platformjára épülnek: az amerikai közönségnek Saber (VT1300CS), Stateline (VT1300CR) és Interstate (VT1300CT) néven mutatták be ?ket.

Mindhárom motort az idehaza is hamarosan bemutatkozó VT1300CX kardános, 1312 köbös, 52 fokos V2-es, hatszelepes, vizes motorja élteti, lóer?kb?l 4250-es fordulaton 58-at, newtonméterekb?l 2250-nél pedig 107-et (!) tolva a hátsó gumira, az eltérések leginkább a stílusban keresend?k, hiszen a négy motornak még a vázuk is mer?ben hasonlít egymásra.

Honda Saber (VT1300CS)

? hasonlít leginkább az igazi chopperhez méltóan magas váznyakkal rendelkez? EU CX-re (USA Fury-ra), de pont ezen utóbbi területen különböznek: a Saber vázának eleje sokkal alacsonyabb a CX-énél, így inkább a low riderek közé illik, semmint choppernek, kerekei is egyszer?bbek, mezei ötküll?sök, illetve a m?szerfala is leköltözött a tankra – a CX-é a kormányon volt, ha emlékszünk.

Honda Stateline (VT1300CR)

A Saber vázát a keskeny 21-es helyett vaskosabb, 17-es els? kerékkel felszerelve, valamint egy stílusos, „vágatlan” farokkal megspékelve kapjuk a Stateline-t, a kvartett igazi cruiserét. Hosszabb kormánya által vezetési testhelyzete sokkal stressz mentesebb, mint akár a CX-nek, akár a CS-nek, feketére fényezet blokkjával pedig talán ? áll legközelebb a dics? múltú Honda VTX-hez is. Utasunk a Stateline-on fogja magát a leginkább komfortosan érezni, köszönhet?en a vastagabb hátsó ülésnek.

Honda Intersite (VT1300CT)

? lenne a Stateline túraváltozata. Nagyplexi, oldaldobozok, villás váltókar, a hagyományos lábtartók helyett lábdeszkák – ennyiben merül ki az Interstate tudása. Hogy a három amcsi típust tervezik-e az öreg kontinensen is harcba fogni, még hivatalosan nem meger?sített.

ugrás fel