EST. 2002

Husaberg 2012: 100% Enduro

Vadonatúj modellel b?vül a Husaberg modellválasztéka a 2012-es szezonra – vagy mégsem teljesen? Hiszen azon rosszmájúak, akik egy átdizájnolt KTM 125 EXC-t látnak a 2012-es Husaberg TE 125-ben, azok nem járnak messze az igazságtól.

De nem kell a rosszmájúskodás, a Bergek mindig is err?l szóltak: jobbá tenni, specifikus feladatra még jobban felkészíteni az adott legjobbat. 1988-ban egy maroknyi svéd endúró-versenyz? keze munkájából az els? Husaberg is így született, manapság pedig már ipari szinten m?velik. A KTM gyártja a motorokat Mattighorenben KTM alapokra, de svéd rafinériával megbolondítva.



Husaberg TE 125: újra kínál 2T 125-öst a Berg’

Ezért is 11 literes például a TE 125 üzemanyagtankja (a KTM-é 9,5) vagy ezért jön 42-es hátsó lánckerékkel gyárilag, és nem 50-essel, mint az EXC. Endúrózáshoz így a jobb, és az endúrózás az, amiben a Husaberg a legjobb akar lenni. Egyéb EXC-TE-különbség továbbá az Excelek helyett használt DID felnik, melyekre a KTM-es Pirellik helyett Michelin Enduro Competition III gumik kerültek.

A tavaly bemutatott kétütem? TE 250- és 300-as modellek mellett tehát ’huszonötben is jelen lesz mostantól a Berg, a kicsinek legalább akkora jöv?t jósolnak, mint a nagyobbaknak: a 2T endúrók piaci és verseny-sikerei húzzák mostanában a Husaberget, nem volt ostobaság egy, a terepesek között minden szempontból igen-igen közkedvelt kategóriájú motort, magyarul egy 125-öst is bemutatni. A kezd?k mi mással indulhatnának, a profik pedig olcsó fenntarthatósága és ultrakönny? kezelhet?sége miatt szeretik ?ket mind a mai napig.


A mart alumínium villahíd fels? fele er?sebb és könnyebb; a gyájtáskarakterisztika (nyomatékos vagy pörg?s er?leadás) választógombja strapabíróbb lett

Az újdonság mellett a „régiek” is frissültek: a nagy(obb)köbcentis kétütem?ek (TE 250 és TE 300) új power-szelep házat kaptak a még élénkebb gázreakció érdekében, a háromszázasra pedig még egy új hengert is szerkesztettek, csakúgy, mint a 2012-es KTM 300 EXC-re – szintén testvér-típusokról van szó. A kétütem?ek „on-the-fly” gyújtáskarakterisztika-választó gombját (a jobb markolat melletti billen?kapcsolót) az eddig csak gyári kiegészít?ként kapható robosztusabb kapcsolóra cserélték – ezzel választhatjuk alacsony (nyomatékos) vagy magas fordulatira (pörg?s) a teljesítmény-leadás karakterisztikáját.

A radikális módon 70 fokkal elforgatott motorblokkal rendelkez? négyütem? Husabergek (FE 370, FE 450, FE 570) apró módosításokon esnek át 2012-re: a m?anyag üzemanyagtank már rajtuk is teljesen átlátszó, a zárt cartridge-dzses, 48 mm-es els? WP teleszkópok és a PDS csillapítórendszer? (himba nélküli) hátsó központi rugóstag pedig új beállításokat kapott. A kuplung minden motoron hidraulikus, a blokk mindegyiken önindítós (a TE 125 kivételével).


A CrMo Husaberg-vázak mostantól svédsárgában pompáznak, a tankok átlátszók

KTM-termékekr?l lévén szó, a Husabergeket is Gerald Kiska dizájnstúdiója rajzolja és színezi, az új modellek forma- és színterve kifejezetten husabergesre sikeredett: a kék-sárga színösszeállítás soha nem t?nt még ennyire egységesnek és átgondoltnak, mint az új modellév típusain, a citromsárga vázfestésért jár a csillagos ötös – sokkal vagányabb, mint az eddigi antracit szín? Husa-vázak – a felszereltség felsorolása pedig az összes modellre újonnan felkerült, eddig gyári kiegészít?ként kapható krossz kézvéd?vel teljes.

A legjobb azonban még hátra van: az elmúlt három év relatív eladási sikereit a Husaberg a motorok kiskereskedelmi árának csökkentésével hálálja meg nekünk, vev?knek. Még nem tudni pontosan, hogy mennyivel lesznek olcsóbbak a Bergek 2012-t?l, de az árcsökkenés, ahogy a KTM-nél is év elején, a Husabergnél is kifejezetten üdvözlend?.


Klikk a képekre! Husaberg 2012-galéria nyílik!

Azt kérditek, hogy akkor hol a bibi? Hát itt: az FX 450 cross country terepmotor és az FS 570 szupermotó a 2012-es Husa-katalógusból már hiányoznak. Megsz?ntek. A lámpa nélküli krosszmotort nem kell sajnálni, hiszen ott van helyette a lámpás FS 450, ami szinte ugyanaz, de a Husaberg szupermotóknak leáldozott. Ugyanakkor még bizonyára számos összerakott példány vár a világ Husaberg-raktáraiban csak arra, hogy Te jó olcsón megvásárold, és ezzel egy szeletke motorkerékpár-történelem (és egy ultrakemény szupermotó) tulajdonossá válj – ne feledjük, az FS 570-ben is a forradalmi „70-fokos blokk” dolgozik, ilyen pedig nincs másik, egy igazi unikum.

ugrás fel