EST. 2002

Husaberg 2013

A Husaberg bemutatta azt a hét modellt, amelyek a 2013-as palettát képezik. Kett?- és négyütem? gépek egyaránt vannak itt, legtöbbjük pedig nem csak esztétikailag frissült. A történetileg svéd, ám az osztrák KTM által ellen?rzött márka egy új, a korábbiaknál könnyebb króm-molibdén cs?vázat dob be, amely nagyobb menetstabilitást és jobb man?verezhet?séget, precízebb kanyarvételt szavatol.

Új a hátsó segédváz is, kompozit üvegszál-er?sítéses poliamid az anyaga, ez egy ellenálló és súlykímél? konstrukció, a kétütem?ek mind megkapják. A villák WP 4CS típusúak, ezek több KTM-r?l ismer?sek lehetnek. Minden új Husa, a TE 125 kivételével elekromos indítást kap, de a súlytakarékosság okán a négyütem?eken nem lesz berúgókar, csak ha az ember külön kéri.

Az új generációs FE 450 / 501 blokkja egébként két kilóval könnyebb az el?dnél, és ezeknél a tömegközéppont is jelent?sen alacsonyabbra került. A kerekek 200 grammal könnyebbek, a leng?villa 300 grammal. A légsz?r?ház szintén új, optimalizálták, az alu kipufogók pedig mind megfelelnek a FIM-szabványnak (112 dB). A m?anyag blokkvéd? alkatrész szériában jár a Husabergekhez.

Ami a kétütem?eket illeti, a TE125, mint afféle belép?motor, 7 mm-rel nagyobb rugóúttal rendelkez? WP PDS rugót kapott. A TE250, az új vázon kívül élénkebb er?leadással vár egy V-Force 4 lamellás csomagnak köszönhet?en, amit a csúcsmodell 300-as is magáévá tesz – ez utóbbi egyébként különösen versenyképes súly/teljesítmény aránnyal és az új airbox révén feljavult beszívással készül az új szezonra.

Az FE 250-nel megérkeztünk a négyütem?ekhez: ez az els? 4T negyedliteres a Husabergt?l, amely ugyanazt a Keihin befecskendezést kapja meg, 42 mm-es pillangószeleppel, mint ami az immár legendás FE 350-ben dolgozik. Blokkjaik egyaránt igen kompakt méret?ek és könnyedek. A húzómodellek nyilvánvalóan az FE 450 és az FE 501 lesznek.

Teszt, Yamaha Xenter 125

Klikk a képre! Galéria nyílik!

ugrás fel