EST. 2002

Husaberg FE 450 2009


Az offroad-gyártók már csak ilyenek: stabilan pár lépéssel a többiek és egyben önmaguk el?tt járnak, talán
mert megengedhetik maguknak, hogy olyan ösvényeket nyissanak meg maguk el?tt, amelyet mások nem. Épp ezért,
miközben a tengersok gyártó 2008-as modelljeit csodáljuk, vannak, akik már a 2009-es esztend? gépeit készítik
el? a szériagyártásra, illetve az azt megel?z? – 2008-as – versenyidényre.

Ilyen például a Husaberg is, amely
az FE 450 rivaldafénybe állításával egy mer?ben új m?szaki sémát debütáltatott Milánóban. A semmihez sem
hasonlítható volta a henger d?lésszögéb?l ered, amely teljesen atipikus módon 70 fokban el?re hajlik. Ezzel
a megoldással a mérnökök 160 mm-rel hátrébb és 100 mm-rel magasabbra helyezhették a f?tengelyt, a kuplung
és a váltó fölé gyakorlatilag, oda, ahol a gép tömegközéppontja van.

Ez természetes el?nyökkel jár a vezethet?ség terén, de egyben azt is jelenti, hogy a motor talajtól számított
minimális magassága megnövekedhetett, vagyis a ‘felhúzott hassal’ könnyebben abszolválja a sziklás szakaszokat.
Az alumínium dobban végz?d? kipufogó is nagyobb védettséget élvez. Ám a blokk különlegességei nem érnek véget az
építészetnél: elektronikus befecskendezés gondoskodik az etetésr?l, jelesül egy Keihin egység 42 mm-es
pillangószeleppel. A szívószelepek titánötvözetb?l készülnek, a hengerfej magnéziumból. És egy mondatot
mindenképpen megér az elektromos indítás is.

A 448,6 illetve 565 köbcentis lökettérfogattal készül? egyhengeres, négy szelepes er?források egy króm-molibdén
ötvözet? acél vázban foglalnak helyet. Ezt a szerkezetet egy nemkevésbé forradalmi ‘segédváz’ egészíti ki, aminek
anyaga polietilén. Ezzel a megoldással nem kevés súlyt spóroltak meg (az FE össztömege 112 kg). A karcsúság
érzetéhez hozzájárul a 8,5 liter kapacitású benzintank is. Hogy a kép teljes legyen: WP felfüggesztések, el?l
felfordított villa 48 mm átmér?j? szárakkal, Brembo fékrendszer és hidraulikus vezérlés? Magura kuplung.

ugrás fel