Afféle szívátültetéssel kezd?dött a Husqvonda Special története: egy négyütem?, 2008-as SMR450 blokkja mondta be az unalmast, a motor tulajdonosa azonban nem szerette volna a garázsban porosodni hagyni, sem pedig eladni a mozgásképtelen járm?vet. Ami azt illeti, tényleg jobb ötlet volt Ted Boyco gondjaira bízni: az amerikai tuning-ász sebészi gonddal helyezte be egy kétütem? Honda CR500 er?forrását a Husqvarnába – a donor 1986-os évjáratú…
Nagyjából így született meg a Husqvonda-projekt, ami a Husky kikezdhetetlen futóm?vének és robosztus vázának, no meg a Honda nemkevésbé elny?hetetlen blokkjának furcsa násza. A totális átépítést követ?en felb?gött a motor – amelynek legnagyobb teljesítménye 85 lóer? ebben a formájában. Ted és csapata rengeteget dolgozott a kipufogóval és a h?t?kkel, amiket mind az új blokkhoz kellett szabni. Ráadásul a megátalkodott tulaj olyan motort képzelt el, amit normál üzemmódban, az utcán lehet használni, ezért az elektromos részt is újra kellett tervezni, hogy m?ködjenek a fények, a kürt és a digitális kilométeróra.
Hatalmas munka lehetett, de a végeredmény is az. Természetesen továbbra is mindenki maga dönti el, mi az, ami tetszik, de talán nem gázolunk senki lelkivilágába, ha azt mondjuk: esztétikailag és motoros szemmel nézve is csodálatos gépet sikerült összerakni. A Husqvonda szinte azonnal avatott kezekbe került: Micky Dymond, 46 esztend?s stuntman és kétszeres AMA MX bajnok téphette meg a szarvát a Mojave-sivatagban, egy nyolc mérföld hosszú pályán. Elképedve szállt le a motorról és a tuning remekm?vének nevezve áradozott róla.
Legutóbbi hozzászólások