Tisztelettel jelentjük, a lényeget ezennel ismerjük: a Ducati nyilvánosságra hozta legújabb masinájának négy képét és f?bb technikai adatait, noha a hivatalos világpremierre csak a 67. Nemzetközi Motorkerékpár Kiállításon, Milánóban kerül majd sor, b? egy hónap múlva, november 10-15. között.
A legnagyobb meglepetés, és az újdonságok kedvel?i számára a leginkább sajnálandó jellemz?je a Hypermotard 796-nak maga a forma. A Ducati egy millimétert sem igazított rajta az 1100-as Hypermotardhoz képest, az idomokat látható változtatások nélkül mentették át a 796-osra. Értjük és tudjuk persze, hogy ezzel súlyos euró százezreket spórolnak, meg hogy márka és típusidentitás, satöbbi, de egy minimális játék a formákkal nem csak az új típusnak tett volna jót. Úgy még kézzelfoghatóbb lenne a modell frissessége, de talán az 1100-as Hypermotard tulajdonosai számára is megnyugvást jelentene, ha összetéveszthetetlen lenne a kicsi, kellemes és olcsó, a nagy, brutális és drágábbal.
Egyedüli azonosító jel a farokidom 796 matricája, a fék és kuplungfolyadék tartályok (a 796-on a f?fékhengerrel egybe öntött, az 1100-ason külön m?anyag), és persze maga a jól látható Desmo blokk, amir?l a sajtóanyag vadonatújként beszél, de ez persze némi nem?, szokásos Ducati csúsztatás, hiszen annak ellenére, hogy a vezérm?szíjat takaró m?anyag formája és nyilván a blokk bels? méretezése valóban újak, az alap még mindig a jóöreg, lég-olajos Desmodue. Ami valóban új benne, az az olajfürd?s (tehát nem száraz) APTC kuplungja, kerékbepattogást gátló, ‘csúszó’ mechanizmussal.
81 lóer?t és 76 newtonmétert adtak meg teljesítményadat gyanánt a vörösök, ez elég derekasnak t?nik, f?leg az ezeregyes Hypermotard 90 lóereje mellett, bár annak 105 Nm-es nyomatéka azért továbbra sem érezheti magát fenyegetve a kistesó potenciája által.
Összehasonlításként említésre jogosult a Ducati új kis-motardjának legf?bb, ádáz konkurense, az Aprilia Dorsoduro 750 is, neki 92 LE és 82 Nm szerepel DOHC vékettesének adatlistájában, ami nem kis eltérés a jó irányba, ellenben Noale Keményhátúja 186 kilóval mérlegel, ez viszont a 796-os Hypermotard 167 kilós súlyánál majdnem húsz többletet jelent – supermotó viszonylatban ez pedig bizony még a soknál is több.
A 796-os Hypermo’ ülésmagasságát is megtudhattuk a Ducati szokatlan, id? el?tti kitárulkozásából: 825 milliméter az annyi, ez pont két centivel kevesebb az 1100-as hátmagasságánál, a Dorsoduro 870 mm magasan elterül? ülésénél pedig jóval-jóval kevesebb. A kevésbé megnyúlt test? pilóták kegyeiért folytatott harcban egyértelm?en a kis-új Ducati a nyer?.
A Ducati Hypermotard 796 körülbelül 7990 eurós áron, három színösszeállításban, egy úgymond Dark (fekete/mattfekete) verzióban, a képeken látható fehér-feketeként, vagy az alap 1100-ashoz hasonló, piros tankkal és vázzal érkezik az olasz szalonokba, még az idén. B?vebb és még több szép gyári sajtókép a Hypermotard 796-ról – és az összes egyéb újdonságról – Milánó után…
Legutóbbi hozzászólások