EST. 2002

Id? el?tt: Kawasaki ZX-10R 2011

Illetve nem csak a motorbox, hanem az MCN sem bírt magával, sz?k egy héttel azel?tt, hogy Akashi kiadta volna a mehet-parancsot Kölnben, közkinccsé tették a ZX-10R els? gyári felvételeit. A Kawasaki nem örül. Nagyon nem.

Néhány kivételezett – értsd: nemzetközileg elismert, hatalmas olvasótáborral rendelkez? – médium olyan kapcsolatot ápol a motorkerékpár gyártókkal, hogy azok még a hivatalos leleplezés el?tt eljuttatják számukra legújabb modelljeik fényképeit és adatait, bízva abban, hogy a médium nem fog azokkal visszaélni.

Klikk a képekre, még tíz kép a galériában!

De sajnos ez nem mindig történik így, ezúttal az új nagy Ninja gyári sajtófotói kerültek fel szinte egy id?ben két különböz? weboldalra, valószín?síthet?en a Kawasaki jóváhagyása nélkül. Akárhogy is, mi ennek csak örülünk, hiszen így már a kölni Intermot megnyitója el?tt megnézegethetjük az új Kawát. A vízjeles képekért elnézést kérünk, de nem is ez most a lényeg.

A fotók mellett az alap technikai adatokra is fény derült, melyek szerint az új ZX-10R 998 köbcentis soros négyhengerese Ram-Air nélkül 185-, kényszerleveg?ztetéssel pedig kereken 200 lóer? leadására lesz képes, menetkész tömege 198 kg. Nyomatéka 11.500-as fordulaton 114,3 Nm, ülésmagassága 812,8 mm, a tankjába pedig 17 liter benzin fér el.

Gyárilag állítható lábtartókonzol, radiális féknyergek és ABS, és egy érdekes rugóstag felfüggesztés.

A futóm? persze mindenhogyan állítható, elöl 43 mm-es Big Piston Showa, hátul pedig egy szinte vízszintesen álló központi rugóstag található, egészen érdekes, utcai motorokon eddig még nem látott, a villa fölé került himbarendszerrel. A féktárcsák elöl 310-, hátul 220 mm átmér?j?ek, melyeket verseny-blokkolásgátlón át m?ködtethetünk. Hogy kikapcsolható-e az ABS, arról még nem tudunk.

Az üzemanyag-ellátás fejlett, választható teljesítménykarakterisztikákkal kényeztet majd, és egy új kipörgés-gátló (S-KTRC néven) is adott lesz állítólag. A mutatókat nélkülöz?, teljes egészében folyadékkristályos m?szerfal a néhai Honda VTR1000SP-jét idézi, de már színes „fordulatszám-pálcikákkal”, az Öhlins kormánylengés-csillapító továbbra is a szériafelszereltség részét képezi.

A legels? ZX-636R-en már próbálkoztak a teljesen folyadékkristályos m?szerfallal, akkor nem jött be. Majd most be fog?

Egyel?re ennyi az, amit külföldi, a Kawasaki által ezek után bizonyára annyira nem kedvelt kollégáink megosztottak a világgal az új ZX-r?l, a többit pedig majd hozzuk mi jöv? hét közepét?l, csak érjünk vissza Kölnb?l épségben.

Hátulról-kép még nincs, de ezen nagyjából látszik a kipufogó vége.

ugrás fel