Rendhagyó id?ben és módon kezdjük meg a felvezetést a június els? vasárnapján soros Olasz Nagydíjra. Miközben a rendez?k talán ezekben a percekben is az újabb mobil lelátó telepítésével foglalatoskodnak, nekünk módunkban áll megvizsgálni a ‘fékszakért?’ Brembo adatsorát a Mugello lassítási pontjairól – a számok természetesen a királykategóriára vonatkoznak. Összességében megállapíthatjuk, hogy a negatív gyorsulási terhelés átlagos a toszkán ringen: az egyetlen igazán húzos pont a célegyenes végi féktáv, amely egyben a legnépszer?bb el?zési pontok egyike is.
Az els? kanyarban, mely nevét Szent Donátról kapta, a pilóták 315 kilométeres óránkénti sebességr?l esnek vissza 100 km/ó környékére (igaz, Barros tavaly itt 323,1-r?l rántott rá…), mintegy öt kilogrammos er?t fejtve a fékkarra. A lassulás 345 méteres úton következik be, kb. 6,6 másodperc alatt. De nézzük a többi adatot a hat releváns kanyarról. A Mugellón a teljes versenytáv nagyjából egyötödét töltik a versenyz?k fékezéssel. Megfigyelhetjük, hogy a fékkarra irányuló er? a hatosként jelölt Bucine-kanyarban a legnagyobb: 5,8 kg – ez az utolsó ív, amely a célegyenesre fordít rá.
|
|
Els? fékezés Kezdeti sebesség: 315 km/h Második fékezés Kezdeti sebesség: 230 km/h Harmadik fékezés Kezdeti sebesség: 220 km/h Negyedik fékezés Kezdeti sebesség: 215 km/h Ötödik fékezés Kezdeti sebesség: 230 km/h Hatodik fékezés Kezdeti sebesség: 255 km/h |
Legutóbbi hozzászólások