Lelkes emberek élnek Bunburyban, Ausztrália nyugati partjánál. A márkakeresked?ként is m?köd? banda nem csak forgalmazni, de építeni és gyilkolni is imádják a Ducatikat. Három épített gyorsulási motorjuk közül a 999R-Twinturbo a legvaskosabb projekt.
A klasszikus módon nyúltak hozzá a stock motorhoz. Kivágták a központi rugóstagot, hogy egy mikrojoulnyi energia se pocsékolódjon el a hátsó futóm? összeroppantására. Az elejét is leültették, hogy a súlypont minél alacsonyabbra kerüljön. Ez az egész futam során, de különösen a rajtnál bír nagy horder?vel: így kevésbé egykerekezik a motor. Ugyanezt a célt szolgálja a leng?villa meghosszabbítása.
Az egész idomzat karbonból van, a súlycsökkentés végett. Az els? fényszóró csak imitáció: valójában a programozható elektronika agya foglal benne helyet. A lényeg, amit?l igazán forró lesz a pite, természetesen maga az er?forrás.
A 999-es blokkját megtoldhatták volna egy turbóval, de olyat bárki tud, és már sokan meg is mutatták, hogy tudnak. Ide ikerturbó kellett, még ha negyvenszer bonyolultabbá is tette az építést.
Mindkét henger szívóoldalán egy-egy turbófeltölt? foglal helyet, ehhez persze rengeteg átalakítás kellett: a turbócsöveket a vázba hajlítgatni még nem volt annyira nagy kaland, de mindehhez kitalálni, aztán összehegeszteni a kipufogórendszert, na az nem volt piskóta.
60mm-es torkú befecskendez? eteti a hengereket, melyekhez Aeromotive, ultra nagynyomású benzinpumpa préseli az üzemanyagot. Bár a 999R projekt már idén is elég daliás id?ket ment a négyszázméteren, jöv?re még ennél is többet akarnak.
Kompressziót növelnének, illetve a turbófeltölt? nyomását is feljebb húznák, azonban számításaik szerint a jelenlegi blokk ezt a terhelést már nem szívesen viselné el. Váltaniuk kell, a márka marad persze: jön a 749-es konstrukció. Ugyanebben a vázban foglal majd helyet az új er?forrás, az el?zetes matek alapján 810 köbcentire tudnák felfúrni a hengereket. A miértre egyszer? a válasz: a 749-es hengerfalai jóval vaskosabbak, mint bármely másik bolgnai szupersport modellé, így több lehet?ség van a határok kitolására. És ha már nagyobb terhelést lehet a f?tengelyre engedni, akkor jöhet a nitro, hogy igazán nagyot szólhasson az ikerturbós Ducati. Ki lesz az els? vállalkozó itthon, aki belefog egy ilyen konstrukcióba?
Legutóbbi hozzászólások