Potyognak az új modellév motorjai, és ezúttal egy nagyvad a soros, a Yamaha R1-ese. Gyökeres változtatások nem érték az iwatai ezrest, hiszen annak nincs most itt az ideje, történt viszont néhány apróság, finomítások kinn és benn egyaránt.
Fejlettebb az elektronikája a 2012-es változatnak, lentebb leírjuk, mennyiben, illetve aerodinamikailag is tovább csiszolták a házi csúcssportolót – merítve természetesen a MotoGP-pályán szerzett tapasztalatokból. Összességében egy nagyobb teljesítmény?, jobban kezelhet? és az elektronika-beállításokban nagyobb mozgásteret adó motort ígér a marketing.
A 2012-es motor technológiáját tekintve sokkal ‘GP-sebb’, f?leg ami az elektronikát illeti: egy továbbfejlesztett kipörgésgátlóval támad, ami az elüls? és a hátsó kerék közötti forgáskülönbséget elemzi, avatkozik be ennek megfelel?en a gyújásba, a befecskendezett üzemanyag mennyiségébe illetve állít a pillangószelepeken (a TCS hat fokozatban, plusz a kikapcsolt helyzet, állítható).
A gyújtásvezérlésen (YCC-T, Yamaha Chip Controlled Throttle) is csavartak egyet, a finomhangolás javított a kigyorsításokon, valamint a motor alacsony és közepes fordulattartományban mutatott viselkedésén. A traction control hétféle beállítási lehet?ségével a három különféle gyújtástérkép összesen 21 beállítási módot enged a majdani boldog R1-tulajdonosoknak.
Pályán, és kimondottak a technikás, lassú kanyarok tagolta ringeken bizonyára jól fognak majd szórakozni a körid?k lejjebb szorításán. Ugyancsak a Lorenzo és Spies M1-e ihlette az R1 alumínium villahídját és lábtartóit. Megújhodott a kipufogó-tájék is, amennyiben a kipufogódob hatszögletben végz?dik a ’12-es modellen,.
És itt elérünk a dizájnhoz, és ezen a téren a képek többet mondanak ezer szónál – nem mintha optikailag oly’ sok minden változott volna a korábbiakhoz képest. A fejidom határozottabb arcélt ad az új R1-nek, persze a légellenállás csökkentése sem utolsó szempont. Szépek a fénytestek, de ugyan mit?l lennének csúnyák – különösen a fényszórók sarkában figyel? ledes helyzetjelz?k sikkesek. A fényszórók egy speciális felületi kezelést kaptak, egy reflexiós csík segíti a kibocsátott fény nyalábba rendez?dését.
Legvégül a választható színekr?l. A már ismert kék (Yamaha Blue) és fehér (Competition White) mellett hamarosan viszontláthatjuk a szalonokban és az utakon a Yamaha 50. versenyévfordulós piros-fehér grafikáját illetve akinek megtetszik, kérheti mattszürkében is az R1-et. Utóbbi két fényezés lesz a sláger a Yamahánál 2012-ben: a MotoGP-grafikát a sportos vérvonaló modellek, az R6, az YZF-R125 illetve az Aerox robogó is megkapja, az exkluzív szürkeség pedig az R125 mellett elborítja majd a Fazereket, FZ8-akat és Super Ténéréket – korlátozott darabszámban.
Legutóbbi hozzászólások