Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Ilyen a net: Moto Guzzi Stelvio 1200

Ilyen a net: Moto Guzzi Stelvio 1200

Hirdetés

Nehéz megmondani, hogy ennek a motornak a létezését inkább titokban tartották volna még, vagy az eredeti terv éppen a ‘be is mutatjuk, meg nem is’ stratégiáját követte volna. Az biztos, hogy mai, rohanó, internett?l átitatott világunkban kevés újdonság maradhat kend?zetlenül. A tényeknél maradva, a világhálón elkezdtek körözni a Moto Guzzi Stelvio 1200 képei. A modellt ‘hivatalos köntösben’ állították ki a Piaggio csoport egy berlini márkatalálkozóján a múlt hétvégén, ahol Roberto Colaninno, a brand elnöke személyesen prezentálta a kétkerek?t a keresked?k el?tt – tehát elvileg zárt körben.

Az országúti maxienduró (?) a kedves, ám szerencsétlen pályát bejárt Quota el?d örökébe lép. Esztétikailag már eléggé ‘késznek’ t?nik, kezdve az elüls? dupla fényszóróval, a furcsa fejidommal és a kétségkívül jobban sikerült középs? és hátsó résszel. Érdekes a méretes, magas, kett?s – eltér? terminál-átmér?j? – kipufogó, hasonló megoldást láthattunk a Milánóban közönség elé állított nyolcszelepes Grisón. Formailag kiegyensúlyozott, annak ellenére, hogy tagadhatatlanul nagy. Mindenesetre a motor külleme még változhat – sok mindent el lehet róla mondani, de mindent biztosan nem.

A m?szaki tartalmak viszont adottak – kiadatlan a cs?váz-szerkezet, aminek egy része – amúgy BMW-sen – látni engedi magát. A blokk minden bizonnyal az a nyolcszelepes egység, amely a Griso esetében körülbelül 110 lóer?t ad le 9.500 percenkénti fordulaton. Szép a kidolgozás, gazdagnak t?nik a felszereltség – fordított els? villa, dupla tárcsafék, hátul CA.R.C. kardánrendszer, ami jónéhány centiméter rugózással gazdagodhatott az országúti motorokéhoz képest. A Berlinben kiállított motor m?szerpanelbe épített m?holdas navigációs rendszert tartalmazott, ami sokat elárul a járm? rendeltetésér?l is.

Ugyancsak a túrázós vonulatot er?síti a nagy szélvéd? plexi és a hely az oldaltáskáknak. Ami a gumikat illeti, a 18′-as, vagy legfeljebb 19′-es els? és a biztosan ‘maxi’-kategóriás tömeg alapján a Stelvio 1200 aligha ígérkezik a terepek bajnokának. Pontosabb és mélyebb ítéletalkotásért a sajtóbemutatóig várni kell – de mindmáig nincs sem hivatalos, sem félhivatalos hír vagy adat terítéken.