A múlt hétvégén a Slovakia Ringen került megrendezésre az IMRC versenysorozat idei els? rendezvénye, ami a magyar bajnokság els? fordulója is egyben.
Az IMRC (International Motorcycle Race Championship) versenysorozat idén hat fordulóból áll, melynek két fordulója önálló IMRC esemény, négy fordulója pedig az Alpok-Adria versenysorozat keretein belül valósul meg. Az IMRC MMSR osztályán belül kerül sor az egyes résztvev? nemzetek, többek között a magyar bajnokság pontjainak kiosztására is.
Ezeken a versenyeken honfitársaink sajnos már évek óta meglehet?sen szerény létszámmal képviseltetik magukat, ez is közrejátszik abban, hogy nem kerül megrendezésre önálló Magyar Bajnokság, és az egyes kategóriákban is akkor kerül kiosztásra a bajnoki cím, ha az indulók száma eléri az öt f?t.
125 SP kategóriában három magyar induló képviselte Magyarországot, közülük Kovács Bálint (H-Moto Team) teljesített a legjobban. A 12 éves versenyz? 125-ös Apriliája nyergében a szombati versenyen huszonkét induló között rögtön a második helyen végzett. Bálint idén szeretne részt venni a teljes IMRC bajnokságban és az Alpok-Adria futamokon a 125 SP géposztályban. Ha úgy folytatja, mint eddig, esélyes lehet a bajnoki cím megszerzésére.
Kovács Bálint:
„Nagyon jót motoroztunk, az egész hétvégét nagyon élveztem, és köszönöm az egész csapatnak a lehet?séget. Az új motorral a hétvége el?tt nem volt alkalmunk tesztelni, így a pénteki Fun Cup jelentette számunkra az els? éles tesztet. A motor az elejét?l kezdve nagyon jó volt, apró finomításokat kellett csak végrehajtani rajta, és a Fun Cup zárásaként volt egy verseny, ahol a harmadik helyet sikerült megszereznem. Úgy éreztük, készen állunk a másnapi OB-futamra. Szombaton szlovák barátaink segítségével sikerült új gumit venni, így a második szabadedzésre és az id?mér?re már új gumival mentünk fel. Ez szerencsére az eredményen is meglátszott, mert a 125 SP-ben második id?nk volt. A versenyen együtt futottunk a Moto3-asokkal, így összességében az ötödik helyr?l indultam. A rajtom sajnos nem sikerült a legjobban, így hárman is elmentek mellettem. ?k nagyjából azonos tempón voltak velem, úgyhogy fel volt adva a lecke, hogy visszaszerezzem a dobogós helyem. A harmadik kör végén sikerült a boly élére állnom, és egy id? után le is szakítottam üldöz?imet, így kategóriám második helyén zártam a versenyt. Ez egyben azt is jelenti, hogy megszereztem els? magyar bajnoki pontjaimat, aminek nagyon örülök. Szeretném megköszönni Aszalós Péternek, hogy ilyen jó motort épített, szlovák barátainknak a gumibeszerzést, és (Gy?rfi) Alennek a sok-sok jó tanácsot, amit adott. Nagyon-nagyon jól éreztem magam az egész hétvégén, és már alig várom a következ? Alpok-Adria versenyünket, ami május els? hétvégéjén lesz Olaszországban.”
Kovács Bálint, 125 SP
A másik két induló számára nem volt ilyen sikeres a hétvégi szereplés, Manzel Dániel (NGH) a verseny els? felében elesett, Aszalós Zoltán (Junior MSC) formáján pedig meglátszott a közel kétéves kihagyás, amióta nem ült 125-ös motorján, a kilencedik helyen ért célba.
Aszalós Zoltán:
‘A hétvége egész jól kezd?dött, pénteken tudtam edzeni, úgy t?nt, megvan a lendület és kezdek visszarázódni. A szombati nap sem indult rosszul, ott már látható volt, hogy két év kihagyás után vannak nálam gyorsabbak, de gondoltam, majd a következ? edzésen. Így is lett, javultam sokat, de sajnos nem eleget. A versenyt a tizenkettedik kockából vártam, és sajnos csak a kilencedik pozíciót tudtam megszerezni magamnak. Nem vagyok elkeseredve, s?t, ez feltüzelt, úgy érzem, ezt a meccset még nem játszottuk le. Pannóniaringen újult er?vel állunk rajthoz, és ott sokkal jobb teljesítményt szeretnék nyújtani. Köszönettel tartozom édesapámnak Aszalós Péternek, az Imet motorosboltnak és a családomnak.’
Aszalós Zoltán, 125 SP
A 125 SP kategóriával együtt indult a mindössze három f?s Moto3 mez?ny, köztük a tizenkét éves Laczkó Mátéval (MW Performance Team), aki a második helyen ért célba.
A Superstock 600-as kategória mez?nye volt a legnépesebb a hétvégén magyar indulók tekintetében. Chrobák János (Paksi AMSE) pénteki technikai problémáját követ?en tartalékmotorral kellett induljon a versenyeken, de ez nem számított sokat az eredmény szempontjából. A szombati versenyen Gyutai Adriánnal vívott nagy csatát az els? helyért, míg Adrián hibázott és el nem esett, így Chrobák végzett Triumph Daytona 675R-jén az els? helyen Magda Attila el?tt, vasárnap pedig a dobogó második fokára állhatott fel.
Chrobák János:
‘Az elmúlt hetünk közel sem nevezhet? nyugodt hétnek. A váratlan dolgok csak úgy zúdultak ránk és ezek nem nevezhet?ek jó dolgoknak. De úgy érzem a barátokkal, csapattal, támogatókkal, nagyon keményem dolgoztunk a sikerért és az eredménye meglett. A szombati napon egy nagyon jó versenyzést követ?en, kalandos versenyt sikerült megnyernem. Az élen végig el?zgettük egymást, míg végül az utolsó körben Adrián hibázott és az orrom el?tt elesett. Mivel közvetlenül el?ttem esett, a csúszó motorja eltalálta az én els? kerekemet, ezáltal a sóderágyba kerültem, de talpon. Ott száz méter „krosszozás” után vissza tudtam jönni a pályára az els? helyre. A következ? kanyarnál éreztem, hogy nem m?ködik a fékem, ami az ütközésben megsérült, így az utolsó kört els? fék nélkül teljesítettem, de sikerült az els? helyre behozni a motort. A vasárnapi versenyen új dolgot próbáltunk ki a motoron, ami nem jött be, így szintén egy nagy csatát megnyerve a második helyen értem célba. Ezzel értékes 45 pontot gy?jtöttem, amivel jelenleg vezetem a bajnokságot.
Köszönöm a támogatást a Triumph Budapestnek, az IPONE motorolajak forgalmazójának, a MarketProg Kft-nek, a Colony Cool Kft-nek, a Prop-Tech Tuning Kft-nek, a Zenith Racing (Öhlins)-nek, Greksa Attilának és Horváth Zolinak.
A hétvége versenygy?zelmét, a tavalyi évben szerencsétlenül elhunyt Rosivall Ágostonnak, Ágónak ajánlom!”
Chrobák János, Superstock 600
Magda Attila és a Yamaha R6R a vasárnapi versenyen harmadik lett Gyutai és Chrobák mögött.
Magda Attila:
A pillanatnyi lehet?ségekhez képest jó hétvégét zártam, a motorral minden rendben volt. Már várom és készülök a következ? megmérettetésre.”
Gyutai Adrián – aki tavaly, els? hatszázas évében azonnal megnyerte a Superstock 600-ban a magyar bajnokságot, második lett az Alpok-Adria és az IMRC nemzetközi sorozatokban, valamint a 14. helyen zárt az Európa-bajnokságon – majdnem tökéletesen kezdte a 2014-es idényt is. Az IMRC és Magyar Bajnokság els? versenyén el?bb az utolsó körben az élr?l esett el, majd másnap hihetetlen módon, 10,8 másodperces el?nnyel a szombati futamgy?ztes Chrobák János el?tt nyerte meg a Superstock 600-as futamot.
Gyutai Adrián:
‘Pénteken sikerült a tavaly év végi beállításainkból kiindulva kicsit el?rébb lépni, és ennek köszönhet?en a motor nagyon jól m?ködött. Nagyon összeszoktam a tesztprogramnak köszönhet?en a Hondával, folyamatosan csiszolgattunk a beállításokon, hogy a lehet? legtöbbet tudjam bel?le kihozni. Ez a kemény munka meg is látszott a teljesítményemen, hiszen megszereztem a kategória els? rajtkockáját. Sajnos a rajtom nem sikerült, így visszaestem egy kicsit, de már a második kör végére az els? helyen motoroztam. A negyedik kört?l kezdve pedig eddigi pályafutásom egyik legnagyobb csatáját vívtam Chrobák Janival, akivel többször el?ztük oda-vissza egymást. Az utolsó körben az egyik kigyorsításon hibáztam, elestem az els? helyr?l, így Jani meg tudta nyerni a futamot. Egy picit csalódott voltam, de tudtam, hogy gyors vagyok, és ha vasárnap nem hibázok, akkor nyerhetek is.”
‘A versenyen elég stabil köröket tudtam menni, s?t, nem sokkal a vége el?tt sikerült megfutnom a hétvége leggyorsabb körét, és ez az 1:27.2 egyben az én eddigi legjobb id?m is lett a Slovakia Ring rövidebb pályáján. Nagyon boldog vagyok a gy?zelmem miatt, de ez a siker nem téveszt meg, pontosan tudom, még mindig kell javulnom a gyors körök terén és versenytempóban is. A legfontosabb tanulság viszont az, hogy eljussak oda, hogy kemény versenyszituációkban kevesebbet hibázzak, és az olyan kiélezett szituációkat, mint a Janival való, körökön át tartó csatában nyugodtabb legyek egy picit. Szeretném megköszönni a csapatomnak, a szponzoraimnak és mindenkinek, aki segített ezt elérni, a rengeteg munkát, amit belefektetnek a sikeres szereplésembe. Nagyon fontos volt ez a gy?zelem, mert most talán sikerült bebizonyítanom ezen a hétvégén, hogy nem véletlenül értem el a tavalyi eredményeimet. Három hét múlva az Alpok-Adria els? futamát rendezik Olaszországban. Hogy tökéletesen felkészült legyek, egy újabb teszt következik a Hungaroringen, aztán pedig megpróbálom a lehet? legtöbbet kihozni magamból az Adria Raceway-en rendezend? versenyen.”
Chrobák János, Gyutai Adrián, Magda Attila, Superstock 600
Csányi Gerg? (H-Moto Team), a tavalyi Alpok-Adria bajnokság 125 GP kategória második helyezettje idén egy Triumph 675-össel vág neki a szezonnak, és rögtön az els? alkalommal mindkét futamon pontszerz? helyen ért célba: – szombaton hetedik, vasárnap nyolcadik lett.
Csányi Gerg?:
„A hétvége számunkra elég jól indult, mert már pénteken este pályára tudtam hajtani és kipróbálni a motort, amire nagyon vártam. Szombaton, az els? szabadedzésen még kicsit furcsa volt, mert még szoknom kellett a motort, de szerencsére elég gyorsan összecsiszolódtunk. Ezután az id?mér? következett, amin sikerült megfutnom azt az id?t, amit már tavaly év végén sikerült, így elégedetten vártam a tizenkét körös versenyt. A rajtot kicsit elrontottam, de utána sikerült felzárkóznom, és végig nagy csatákat vívtam. Szerencsére a versenyen sikerült javítanom három másodpercet a saját legjobbamon, így nagyon örültem az elért eredményemnek, ami a magyar bajnokságban a hetedik helyet jelentette. Vasárnap is egy szabadedzés állt rendelkezésre, és már ekkor sikerült egészen jó id?t motoroznom, de tovább akartunk gyorsulni, ezért állítottunk a futóm?vön. Az id?mér?re sikerült is egy el?relépést tennünk, és az el?z?napi id?mhöz képest javítottam hat tizedet. A rajtot a tizenkettedik helyr?l vártam, és sikerült nagyon jól elkapnom, így egy egész sort átugrottam. Sajnos azonban a versenyen nem volt elég jó a futóm?vem, így az egész távon küszködtem. Nagy csata alakult ki, de a futóm?-probléma miatt nem sikerült el?rébb végeznem, így nyolcadik lettem a vasárnapi futamon. Örülök, hogy az országos bajnokság els? futamán helyt tudtam állni, és várom a következ? megmérettetést.”
Csányi Gerg?, Superstock 600
Kis Viki (H-Moto Team) számára idén nem ez volt az els? verseny, ? már részt vett két fordulón a Losail Ázsia Bajnokságban Katarban, ahol a második alkalommal gy?zelmet is szerzett. A tavalyi évet anyagi okok miatt ki kellett hagynia, de ez nem törte meg elszántságát, idén visszatért Yamaha R6-osával a Superstock 600-as kategóriába. Bár tesztelni a versenyt megel?z?en neki sem volt lehet?sége, remekül helytállt a férfiak között. Kategóriájában az els? futamot az ötödik, a másodikat a hatodik helyen zárta, aminek köszönhet?en értékes bajnoki pontokkal gazdagodott.
Kis Viktória:
„Örülök, hogy újra a magyar bajnokságban indulhattam. Szombaton munkás napunk volt, sokat dolgoztunk a futóm?-beállításon, mivel korábban nem volt lehet?ségem tesztelni a motort. A szabadedzést és az id?mér?t is a beállításoknak szenteltük, jó irányba haladtunk mindvégig, folyamatosan javuló körid?im voltak. A huszonegyedik helyr?l rajtoltam, és a tizenötödik helyen értem célba. Ez a kategóriámban az ötödik helyet jelenti. Vasárnap tovább dolgoztunk a futóm?vön a még jobb eredmény érdekében. A második verseny hasonlóképp alakult, mint az els?. A huszonegyedik helyr?l rajtoltam, és a tizennegyedik helyen értem célba, kategóriámban a hatodik lettem. Azt hiszem, bátran állíthatom, kihoztuk a körülményekb?l a maximumot. A motor még nem tökéletes, és a futóm?vel is van még munka. Mindezek ellenére sikerült javuló körid?ket motorozni, aminek nagyon örültünk. A következ? megmérettetés május 9-10-én a katari bajnokság utolsó fordulója lesz számomra, ahol igyekszem megtartani az összesített második helyet.”
Csapattársa, a korábbi 125-ös Európa-bajnok, és a három év FIM Superstock 1000 Kupás szereplés után a hazai bajnokságba most visszatér? Gy?rfi Alen számára már nem alakult ilyen jól a Slovakia Ring-i verseny. A kiskunhalasi motorosnak nem volt szerencséje a H-Moto másik Yamaha R6-osával, m?szaki problémák miatt egyik futamot sem tudta befejezni.
Kis Viki, Superstock 600
Gy?rfi Alen:
„Nagyon balszerencsésen indult ez az év számunkra. Szombaton, az id?mér?n még úgy-ahogy ment a motor, így ott egy harmadik id?t tudtam motorozni, de már akkor éreztem, hogy valami nincs rendben, ami kés?bb sajnos be is igazolódott. A verseny elején rögtön megállt a blokk, így számomra ott vége volt a dalnak. Amilyen rövid volt számunkra az év els? futama, olyan hosszú volt az utána következ? éjszaka, mivel a másnapi versenyen mindenképp szerettem volna rajthoz állni, ezért egész éjszaka szereltünk. Szétszedtük a motort, mindent tüzetesen átvizsgáltunk, de sajnos nem találtuk meg a probléma forrását. Kicseréltük a blokkot, és nekivágtunk az újabb versenynapnak, bízva abban, hogy minden jó lesz. A vasárnapi szabadedzés végére lettünk kész a szereléssel, így ott tudtam menni egy kört a legvégén. Utána, az id?mér?n minden rendben volt a motorral, és használt gumikon sikerült megszereznem a pole pozíciót! Négy tizedmásodperccel voltam gyorsabb a kategória második helyezettjénél, és a Supersport-motorok között is második lettem Stock 600-as Yamaha R6-osommal. De már az id?mér? végén éreztem, hogy valami megint nem stimmel, el?bb elment az er? a motorból, aztán elkezdett kerregni. A futamnak így aztán nem túl nagy reményekkel vágtunk neki, és két kör után sajnos meg is adta magát a technika. Addig viszont tartani tudtam az élmez?nyt, annak ellenére, hogy a motorer?m már nem volt az igazi. Természetesen nagyon sajnálom, hogy m?szaki probléma miatt nem sikerült pontot szereznem az OB els? fordulóján, de biztató jelként fogom fel, hogy abban az egy etapban, amikor ment a motor, én voltam a leggyorsabb a kategóriámban. Ez er?t és hitet ad a folytatásra, és bár nehéz hétvégénk volt, csapatommal együtt bízunk benne, hogy a bajnokság következ?, május 25-i, pannóniaringi futamán – és még el?tte, május els? hétvégéjén, az Alpok-Adria bajnokság versenyén – már a gy?zelemért harcolhatunk majd.”
Gy?rfi Alen, Superstock 600
Az IMRC, az Alpok-Adria és azon belül a magyar bajnokság következ? fordulója a Pannóniaringen lesz május 23-25-én.
Legutóbbi hozzászólások