EST. 2002

Indianapolis, 125: Terolnak jön ki a végjáték

Kurta is volt, túlnyomó részt unalmas is volt, ürességt?l tátongó lelátók, érdektelen közönség. Persze az id?járás kontójára elég sok mindent fel lehet írni, ezt aláírjuk, de a hírverés végére, a nagy vasárnapra valahogy kifogyott a lendület Amerikából. Laguna Seca az Laguna Seca volt, azért az igenis egy legendás pálya, és ha bár Indianapolis a maga nemében szintén az, a tengerentúl népe egy csöppet sem kíváncsi a kis köbcentikre. Pedig a kétütem krémje próbálta odatenni, amit oda lehet, de a hihetetlen ritmustalan pálya kikényszerítette a versenyz?kb?l az izgalmak nélküli el?zéseket.

Espargaro minimális szinten rajt-cél gy?zelmet akar, a rácsról eljövés ritmusban ehhez igazodik, a verseny els? fele szintén. Igaz, csak az kezd? körben tud igazán odapirítani a többieknek, de a különbség stagnáltatásáért is járna a végén a 25 pont, felesleges kockázatok és mellékhatások kizárva. Másodiknak Terol fordul, majd a juniorok ásza Redding, és ?k Polal együtt hárman eltekernek a mez?nyt?l. A derbi ezen részében több dolognak is tudunk örülni. Egyrészr?l Gáborunk vett egy remek rajtot, és fordult nyolcadiknak, másrészt a VB riválisok századokkal voltak csak nála el?rébb.

Aztán beütött a krach. Egyik pillanatról a másikra ritmust veszt az #1-es Aprilia, és sorra darálják be a többiek. Ezzel párhuzamosan a f? ellenfelek kapcsolnak, és elkezdenek rámászni a szök? bolyra. Szerencsére ez istenigazából csak Bradl-nak sikerül. Félelmetes, hogy milyen vert helyzetekb?l tud újítani a német. Terol pödör egyet bajszán, és néhány kategóriabéli körrekorddal üzen hadat az Espargaro srácnak, aki lányos zavarában elnéz egy kanyarbejáratot – ez pont annyiba kerül, hogy megkapja a nyakába Nicolast. Utóbbi nem udvariaskodik, egyre kiélezettebb féktávokkal kényszeríti Polt szaporább leveg?vételre; miközben hátrább Redding belefárad az er?ltetett menetbe, és Bradl-nak adja át a pódium alját jelent? pozíciót. A majdani utolsó kört Terol kezdi az élen, de az csak tíz másodperc múlva derül ki, hogy az iménti befutó a végeredményt is jelenti. Piros zászlóval szakítják félbe a menést (az elered? es? miatt), illetve nem is félbe, hiszen taktikusan kivárták a 2/3-ad távot, így már lehet is eredményt hirdetni.

Talmácsi végül a 14-ik helyen zárt, ami a balcsuklóján lév? bandázs méretét, és a célkit?zést tekintve, miszerint csak végig kell menni, tisztes helytállás volt. „Egy hirtelen mozdulat után el kezdett nagyon fájni a kezem, és ahogy múlt az
érzéstelenít? hatása ez egyre csak fokozódott. Kemény verseny volt, ráadásul
a végén még az es? is közbeszólt. A miel?bbi gyógyulás érdekében az orvosi
konzílium úgy döntött, hogy m?tétre van szükségem, melyre már holnap reggel
7.00 órakor sort is kerítünk. Dr. Tim Dicke kézspecialista végzi majd az
operációt az Indiana Orthopaedic Hospital-ban. Egy un. Herbert-csavarral
rögzíti majd a törött csontot. Ezt követ?en kapok egy gipszet, amit a japán
verseny el?tt csütörtökön dr.Costa vesz le és folytatja a kezelést. Bízom
abban, hogy gyorsan rendbe jön a kezem és Motegiben már nem fog hátráltatni.” – mondta Gábor. Korrekt hozzáállással küzdött ma Talma, gratulálunk neki.

125, verseny végeredmény

1. N. TEROL SPA Jack & Jones WRB 29’51.350
2. P. ESPARGARO SPA Belson Derbi + 1.708
3. S. BRADL GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 3.984
4. S. REDDING GBR Blusens Aprilia Junior + 4.277
5. S. CORTESE GER Emmi – Caffe Latte + 4.413
6. M. MARQUEZ SPA Repsol KTM 125cc + 4.454
7. S. CORSI ITA Jack & Jones WRB + 6.261
8. B. SMITH GBR Polaris World + 7.782
9. S. BONSEY USA Degraaf Grand Prix + 12.035
10. M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport + 12.251
11. D. AEGERTER SWI Ajo Motorsport + 15.465
12. J. OLIVE SPA Belson Derbi + 18.312
13. R. DE ROSA ITA Onde 2000 KTM + 20.137
14. G. TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team + 24.651
15. D. WEBB GBR Degraaf Grand Prix + 27.592
16. J. CLUZEL FRA Loncin Racing + 35.432
17. R. LASSER GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 37.082
18. S. GADEA SPA Bancaja Aspar Team + 38.549
19. T. KOYAMA JPN ISPA KTM Aran + 38.571
20. E. VAZQUEZ SPA Blusens Aprilia Junior + 40.991
21. H. VAN DEN BERG NED Degraaf Grand Prix + 1’06.197
22. P. JACOBSEN USA Bancaja Aspar Team + 1’06.327
23. B. CHESAUX SWI WTR San Marino Team + 1’07.067
24. J. FOLGER GER Red Bull KTM 125 + 1’14.709
25. R. MURESAN ROU Grizzly Gas Kiefer Racing + 1’20.413
26. A. MASBOU FRA Loncin Racing + 1’21.880
27. D. STIRPE ITA ISPA KTM Aran + 1’22.026
28. C. CARRILLO FRA FFM Honda GP 125 + 1’22.159
29. K. TURNER USA Veloce Racing + 2’11.524

ugrás fel