EST. 2002

Indianapolis, szombaton: Megtréfáló tapadási viszonyok, ezúttal szárazon

MotoGP

Úgy néz ki, idén az Államok béli futamok hozzák az izgalmakat, legalábbis ha bejön a holnapra prognosztizált Rossi-Stoner tusa. Bár Laguna Secában nem számítottunk rá, de jött, most számítunk is rá, és reméljük, hogy jönni fog a meccs. Erre enged következtetni a hajszálnyi id?különbség, és a két motor eltér? karakterisztikájához kedvez? pályarészek: lesz itt olyan, ahol egyes fokozatban kerülgetik a bójákból csinált m?kanyarokat, és lesz majd hosszú egyenes, gyors ráfordítóval, ahol valószín?leg orbitális döntésszögb?l fog majd Casey rámászni Vale hátsó kerekére. Holnap nem csak a gyorsaság, de a betonfelületekre való kiemelt figyelem is számítani fog: nemes egyszer?séggel a régi részek tapadnak, az újak csúsznak – a figyelmetlenségnek nagy ára van vasárnap.

Noha – és tegyük hozzá, hogy sajnos – feltehet?en az #1-#46-os páros lelépi majd a többieket, mögöttük is lesznek majd izgalmas jelenetek. Lorenzo jó eséllyel pályázik egy újabb dobogóra, derék szereplésével emeli a Yamaha fényét – megint els? soros a Fiat-team. ?t fogja vadászkutyák módjára üldözni a jenki különítmény: a még mindig biceg? Hayden, és a beugróként is ötödik helyet besöpr? Spies. Pedrosát de Puniet és Dovizioso is elveri, ami a hondásokat illeti, na meg Nicky is, egyel?re deficitben jelentkezik a gumis mozgolódás. Toni Eliasnak voltak ma szebb pillanatai is, bár ugyanez mondható el a mez?ny hátsóbb traktusából mindenkir?l: ám a Tonytól kezd?d? egy másodperces hátrány igen b?séges. A tegnap h?se, Anthony West ez idáig keretbe foglalja víkendjét: utolsókból lesznek az els?k, tartja a mondás, na meg fordítva – például most.

MotoGP, id?mér? id?eredményei

1. V. ROSSI ITA Fiat Yamaha Team 1’40.776
2. C. STONER AUS Ducati Team + 0.084
3. J. LORENZO SPA Fiat Yamaha Team + 0.401
4. N. HAYDEN USA Repsol Honda Team + 0.495
5. B. SPIES USA Rizla Suzuki MotoGP + 0.688
6. R. DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP + 0.716
7. A. DOVIZIOSO ITA JiR Team Scot MotoGP + 0.968
8. D. PEDROSA SPA Repsol Honda Team + 0.978
9. T. ELIAS SPA Alice Team + 1.110
10. J. TOSELAND GBR Tech 3 Yamaha + 1.121
11. C. EDWARDS USA Tech 3 Yamaha + 1.158
12. A. DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini + 1.193
13. L. CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP + 1.529
14. S. GUINTOLI FRA Alice Team + 1.629
15. C. VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP + 1.775
16. J. HOPKINS USA Kawasaki Racing Team + 1.897
17. S. NAKANO JPN San Carlo Honda Gresini + 1.956
18. M. MELANDRI ITA Ducati Team + 3.031
19. A. WEST AUS Kawasaki Racing Team + 3.155

125

Nem lesz könny? dolga Talmácsi Gábornak a holnapi futamon, és úgy zusammen, a kés?bbiekben idén. Gyulladáscsökkent? kezelések ide, fájdalomcsillapítók oda, fizikoterapeuták amoda, nem könny? törött csuklóval versenyezni, f?leg akkor, ha nincsenek meg a megfelel? beállítások. A motor eleje állandóan becsuklik, mutogatta Talma a QP után, minek következtében ismét elcsúszott a magyar pilóta; szerencsére ezúttal sérülés nélkül megúszta a dolgot.

Gyönyör?en f?zi viszont át a legendás pástot Espargaro és di Meglio egyaránt. A Derbisek nagy napja a mai, meg Bradl-é, aki a szombat alapján ismét megsarcolhatja Gábort az összetettben. Sajnos, akiket még fogni lehetne a pontgy?jtésben, azok mind Talma el?tt vannak jelen pillanatban. „Úgy látszik ez egy ilyen hétvége. Dolgoznunk kell még a beállításokon,
melynél a plusz cél az, hogy olyan megoldást találjunk, ami nem terheli
annyira a törött kezemet. Nem lesz könny? verseny, de igyekszem kihozni
bel?le a legtöbbet.” – mondta Gábor. Nagy felzárkózást remélünk holnapra, vérnyomás emel? meccseket, amiben a világbajnok is benne van. Hajrá!

125, QP2

1. P. ESPARGARO SPA Belson Derbi 1’50.475
2. M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport + 0.369
3. S. BRADL GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 0.403
4. D. WEBB GBR Degraaf Grand Prix + 0.525
5. A. IANNONE ITA I.C. Team + 0.556
6. N. TEROL SPA Jack & Jones WRB + 0.704
7. S. CORSI ITA Jack & Jones WRB + 0.736
8. D. AEGERTER SWI Ajo Motorsport + 0.785
9. S. REDDING GBR Blusens Aprilia Junior + 0.799
10. S. CORTESE GER Emmi – Caffe Latte + 1.076
11. B. SMITH GBR Polaris World + 1.097
12. J. OLIVE SPA Belson Derbi + 1.510
13. M. MARQUEZ SPA Repsol KTM 125cc + 1.594
14. T. NAKAGAMI JPN I.C. Team + 1.601
15. S. BONSEY USA Degraaf Grand Prix + 1.611
16. G. TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team + 1.695
17. R. DE ROSA ITA Onde 2000 KTM + 1.883
18. T. KOYAMA JPN ISPA KTM Aran + 2.160
19. M. RANSEDER AUT I.C. Team + 2.284
20. P. NIETO SPA Onde 2000 KTM + 2.578
21. E. RABAT SPA Repsol KTM 125cc + 2.640
22. R. LASSER GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 2.662
23. S. GADEA SPA Bancaja Aspar Team + 2.665
24. E. VAZQUEZ SPA Blusens Aprilia Junior + 2.680
25. P. JACOBSEN USA Bancaja Aspar Team + 2.734
26. M. RAVAIOLI ITA Matteoni Racing + 2.764
27. A. MASBOU FRA Loncin Racing + 3.003
28. L. ZANETTI ITA ISPA KTM Aran + 3.208
29. J. FOLGER GER Red Bull KTM 125 + 3.299
30. H. VAN DEN BERG NED Degraaf Grand Prix + 3.456
31. J. CLUZEL FRA Loncin Racing + 3.939
32. R. MURESAN ROU Grizzly Gas Kiefer Racing + 4.257
33. D. STIRPE ITA ISPA KTM Aran + 4.804
34. B. CHESAUX SWI WTR San Marino Team + 4.965
35. C. CARRILLO FRA FFM Honda GP 125 + 5.222
36. K. TURNER USA Veloce Racing + 6.228

250

A QP1-hez semmilyen módon nem hasonlító sorrendet kaptunk a szombat után, mondjuk ki: visszaállt a rend. Simoncelli, a VB-cím várományosa rendesen elkalapálta a mez?nyt, de a 3 tizedes el?ny még nem egyértelm? ok arra, hogy meg is léphetne az üldöz?kt?l. Barbera kezd konzisztenssé válni, és ha megint okoz nekünk pár feszült pillanatot, mint a múltkor, akkor hálásak leszünk neki. Persze tegye ezt úgy, hogy a többiek ne t?zzenek ki vérdíjat a fejére – ez is jó lenne.

Kallio és Debon még igen belátható hátrányban alakítják az els? sor végét, minél többen pöknek bele egymás levesébe az élen, annál jobb lesz a TV el?tt a hangulat; reméljük csatlakoznak majd az els? kett?höz. Bautista csak a hatodik, mostanában mindig eljátssza ezt a spanyol, de gondoljuk mi, hogy a versenyen hat kör alatt ott lesz a vezet? pozíció körül. A tegnapi nagy meglepetések közül jelenleg csak Abraham van pontszerz? helyen, azok közül is csak az utolsón. Pradita 18-ik, ifjabb Tóth 20-ik. Nekik kéne még találniuk valamit a warm-upon.

250, QP2

1. M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera 1’45.168
2. H. BARBERA SPA Team Toth Aprilia + 0.369
3. M. KALLIO FIN Red Bull KTM 250 + 0.395
4. A. DEBON SPA Lotus Aprilia + 0.433
5. H. AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 + 0.682
6. A. BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team + 1.006
7. M. PASINI ITA Polaris World + 1.154
8. H. FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team + 1.192
9. L. PESEK CZE Auto Kelly – CP + 1.202
10. J. SIMON SPA Repsol KTM 250cc + 1.519
11. Y. TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 + 1.571
12. A. ESPARGARO SPA Lotus Aprilia + 1.667
13. R. WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG + 1.679
14. R. LOCATELLI ITA Metis Gilera + 1.881
15. K. ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing + 2.806
16. S. BIANCO ITA Campetella Racing + 3.452
17. M. HERNANDEZ SPA Blusens Aprilia + 3.856
18. D. PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia + 3.921
19. S. GROTZKYJ ITA Campetella Racing + 4.498
20. I. TOTH HUN Team Toth Aprilia + 4.590
21. A. BALDOLINI ITA Matteoni Racing + 5.526
22. E. LAVERTY IRL Blusens Aprilia + 5.929
23. B. LONG USA Longevity Racing + 7.216

ugrás fel