EST. 2002

Intermot 2004: KTM

Abszolút újdonságok: Supermoto 950, RC8 990, RC8 Venon (concept)

Feltartóztathatatlannak t?nik a KTM el?retörése a maxi-twin szektorban. Három
új modell csatlakozik a már létez? SuperDuke-hoz és Adventure-höz: egy nagyon
kompakt supermotard, ami 100%-ig készen áll a sorozatgyártásra; a rég várt országúti
sportgép, az RC8; végül, de nem utolsósorban egy egyedi naked-prototípus
.

Az enduró/krossz/motard-modellek úgymond rituális frissítésen estek át.

Supermoto 950
Kategória: supermotard
Henger?rtartalom: 942 kcm
Hengerek száma: 2, V 75 fokos, négyütem?
Karburátorok
Max. teljesítmény: 98 LE
Tömeg: 189 kg (menetkész)
Ár: n. a.

A karburátoros, vízh?téses, kevésbé húzós kéthengeres blokkot kapta ez a
motor
, ami kinézetre és futóm? tekintetében is a motard-filozófia hatása
alatt született. Ún. el?szériában mutatták be Münchenben, vagyis belátható
id?n belül piaci forgalomba kerül
.

Egységes, tetszet?s, vad: pont, mint amilyennek egy supermotardnak lennie kell.
A Supermoto 950 ránézésre brilliáns vezetési élménnyel kecsegtet, de
nagyon sokoldalúnak is t?nik. A nyereg, h?en a jó KTM-szokáshoz, magasan (850
mm) van a talajtól.

RC8 990
Kategória: supersport
Henger?rtartalom: 998 kcm
Hengerek száma: 2, V 75 fokos, négyütem?
Elektronikus befecskendezés
Max. teljesítmény: 136 LE
Tömeg: 175 kg (szárazon)
Ár: n. a.

136, 175: mármint lóer? és kilogramm. Ez a két szám szerepel az RC8 névjegykártyáján
(egyel?re). Az országúti sportmotort 2007 táján tervezi útjára indítani a
KTM
, egyel?re kísérleti-evolúciós fázisában van a modell. Érdekesség persze
van rajta b?ven, például a nyereg, ami tankként is szolgál, a blokk alatt
húzódó kipufogó
, vagy éppen a szélalagútban edzett idomzat.

?szintén szólva ez az idei Intermoton bemutatott prototípus még inkább terv,
mint motor
: a dizájnjáról még nem érdemes beszélni, mert korántsem végleges.
A közölt teljesítmény elmarad a konkurens kéthengeresekét?l: ha az RC8-at gyártani
kezdik, minden bizonnyal az er?forrásnak is er?södnie kell.

RC8 Venom
Kategória: meztelen
Henger?rtartalom: 999,8 kcm
Hengerek száma: 2, V 75 fokos, négyütem?
Max. teljesítmény: 136 LE
Tömeg: 170 kg (szárazon)
Ár: n. a.

Az RC8 esztétikai és m?szaki nyomdokain haladva építette meg a gyár ezt a ‘concept
bike’-ot, ami tulajdonképpen a fent taglalt supersport lemeztelenítve.
A Venon tipikus expó-m?tárgy, amit nemigen volna értelme gyártani a kiállított
formában.

Kapcsolódó cikkeink
Intermot 2004: MV Agusta, Cagiva
Intermot 2004: Axo
Intermot 2004: Suzuki
Intermot 2004: Piaggio
Intermot 2004: Shoei
Intermot 2004: MZ
Intermot 2004: Spyke
Intermot 2004: Yamaha
Intermot 2004: Arai
Intermot 2004: Derbi
Intermot 2004: Malaguti
Intermot LIVE!
Intermot 2004: Aprilia
ugrás fel