EST. 2002

Intermot 2004: MZ

MZ 1000 SF
Kategória: meztelen
Henger?rtartalom: 998 kcm
Hengerek száma: 2, párhuzamos
Elektronikus befecskendezés
Max. teljesítmény: 82 kW (111 LE)
Tömeg: 210 kg
Ár: n. a.

Két éve született újjá az MZ, éppen a 2002-es Intermot alkalmából. A tarsolyban
akkor volt temérdek motiváció meg elképzelés, na és egy sportmotor, ami éppenséggel
messze járt a sportosság kánonjától: ez volt az 1000 S
. Sokat nem láttunk
abból a modellb?l Európa útjain, s?t ha valakinek ma MZ-hez szottyanna kedve,
a német mellett csak a svájci képviseletet tudja felkeresni. A gyár viszont
továbbra is bízik a sikeres folytatásban: idén megduplázta a kínálatot, bemutatva
a modell meztelen változatát.

A dolog kaphatná a ‘Tuono-hadm?velet’ fed?nevet is, tekintve hogy
az Aprilia hasonlóképpen csupaszította le az RSV-t, meglehet?s családi utánérzést
kölcsönözve a sportgépnek. Visszatérve vizsgálatunk tárgyához, az SF arculata
akárcsak az S-é: a kormány magasabban van, de az orr ugyanolyan a dupla fényszóróval
és az ál-légbeöml?vel
.

A Benelli Tornadóéval analóg dupla cs?váz egy párhuzamos kéthengeres blokkot
?riz
(ezt a megoldást már csak a Yamaha alkalmazza a TDM-en), melynek legnagyobb
teljesítménye a gyári közlés szerint 111 LE 9.000 percenkénti fordulat mellett:
ez valamicskével kevesebb, mint az S-é. Maga a láttatott er?forrás kinézetre
egy kissé teuton, ugyanakkor (vagy épp ezért) megbízható kis twin benyomását
kelti. Ne menjünk el szó nélkül amellett sem, hogy az oscherslebeni endurance
futamon egy MZ végzett az ötödik helyen
– valami bizonyára szorult ebbe
a 998 köbcentibe.

A fordított villa és az állítható lengéscsillapító érdemelnek figyelmet
a futóm?b?l. Na és a fékek… olasz berendezés dolgozik a német motorkerékpárban,
ami tán annyira nem is meglep?, ha azt vesszük, hogy a Brembo olyan, mint
a McDonald’s: mindenhol találni bel?le
. Persze, attól lett világcég, hogy
neve egyet jelent a min?séggel.

Az olasz sajtóban egy érdekes összeesküvés-elméletr?l is értesülhettünk
az új MZ kapcsán
: a forrás szerint nem véletlen a név- és színhasonlóság,
valamint a motor tipológiájának egy húron pendülése az eltünedez?, ám kétségkívül
ultraolasz Laverdával.

Az MZ 1000 SF a tervek szerint jöv? áprilisban gurul be a német piacra.

Kapcsolódó cikkeink
Intermot 2004: MV Agusta, Cagiva
Intermot 2004: Axo
Intermot 2004: Suzuki
Intermot 2004: Piaggio
Intermot 2004: Shoei
Intermot 2004: KTM
Intermot 2004: Spyke
Intermot 2004: Yamaha
Intermot 2004: Arai
Intermot 2004: Derbi
Intermot 2004: Malaguti
Intermot LIVE!
Intermot 2004: Aprilia
ugrás fel