EST. 2002

Irta, Barcelona: Egy laza nap, Rossi módra

Valentino jön, lát és gy?z? Könnyen lehet, hogy ez lesz a forgatókönyv Barcelonában, ahol a MotoGP-sek els? hivatalos tesztnapján Rossi szokásához híven utolsónak érkezett és els?ként távozott. A királykategóriás Irta-teszt felvezetésekén még csütörtökön este a Suzuki csapat mutatta be az új, kék színvilágot felölt? versenymotort, amelyen az 1536-ban alapított Rizla cigarettapapír-márka neve olvasható.

Ennyit a történelemr?l. A reggelt már teljes er?bedobással kezdték a pilóták, a legaktívabbak Hayden (az új Hondával), Pedrosa (a régivel) voltak, de nagy kedvvel ment Melandri és a Suzuki meg a Kawasaki legénysége is. Már majdnem dél volt, és Rossinak még mindig se híre, se hamva. A pályán javában megy a munka, az id?tábla élén folyamatos a változakozás. Remekül megy Checa a dunlopos M1-gyel, de nem tréfál Colin Edwards sem, és Hopkins alatt is repül a motor.

Délután egy óra pár perc, megérkezik Valentino. Pár bemelegít? kör, jelezvén mintegy, hogy a Yamaha milyen gyorsan alkalmazkodik a pályához. Aztán hopp, el? a nyúl a kalapból: a nap addigi leggyorsabb köre, s aztán további faragás. Hamarosan már fél mp a különbség a sárga M1 és a mez?ny közt. Így megy minden, egészen amíg De Puniet Kawasakija össze nem olajozza a pályát… Rossi megy rá a csúszós sávra és rongyol ki a pályáról, állva tartva a motort. 15 óra 40 perc, piros zászló vet véget az edzésnek. Kisvártatva zöld utat kapnak megint a pilóták, és indulnak is… Valentino nem, ? ugyanis uzsonázzik. Dolgozzanak csak a többiek, úgyis van mit behozniuk: öt tizedet legalább…

Hayden végül 6 tizedre zár – ötödik helyen – a ‘brnói’ RCV-vel, Melandri hátránya 1 mp. A Honda, bármily furcsa, jelenleg itt tart. Pedrosa teljesítménye azért tényleg meglep?, 13. csak a spanyol. Okada veterán tesztpilóta, akinek dolga a versenyz?k segítése lenne, egy standard motorral körözött mindvégig, ráadásul meg sem közelítette a mez?nyt körid?kben. Szóval nem rózsás a helyzet, legalábbis az Irta els? MotoGP-s napján nem. Szintén csak felfelé visz az út Gibernaunak (7.) és Capirossinak (14.), igaz, a Montmeló nem a legideálisabb helyszín a Ducatinak. A vörös alakulat, Guareschivel kiegészülve gumikon és futóm?beállításokon dolgozik.

Negyed öt magasságában Rossi befejezi az evést és átmegy a mobil klinikára, hogy vegyen egy laza masszázst. Folytatás szombaton és vasárnap, a Superpole nyertese egy BMW Z4 autóval gazdagodik.

ugrás fel