EST. 2002

IRTA, Jerez: 250cc, 2.

Randy De Puniet notórius edzésels?, már ami a 2003/04-es felkészülést
illeti. Nem kímélte magát a télen: több mint 4000 km-t tett meg a világ különböz?
pályáin. A (rész)sikereket: egyéni- és körrekordok, összetett els?ségek,
szóval mindezt szerényen fogadta a jelenleg Dél-Franciaországban él? fiatal
párizsi, hiszen alapvet?en nem a nagyszájúak csoportjához tartozik.

Nem utolsó szempont személyes motivációi között, hogy hazája számára ? egy
személyben jelenti a világbajnoki reményeket
a gyorsasági motoros világsorozat
mindhárom kategóriáját ideértve. És higgyük el, ezért (is) dolgozik ilyen keményen:
a 2003-as szezon valenciai zárófutama után közel ugyanolyan intenzitással motorozott
tovább.

Jerez de la Fronterában, az idei IRTA-sorozat legutolsó 250cc-tesztnapján
De Puniet háta mögött akkora az ?r, mint a tél során eddig soha. 1.44.773-mal
zárta a prológot, azaz kis híján megd?lt a nemhivatalos pályacsúcs (1.44.640).
Nem csoda, hogy most mindenki a franciáról beszél: "Fizikailag ? a leger?sebb
a versenyz?ink között" mondja Jan Witteveen, az Aprilia m?szaki igazgatója.
"Robbanékony, agresszív, jó rajtokat vesz és olyan csapatban fejl?dik,
amelyet jól ismer."

Loris Capirossi szerint – aki 1998-ban maga is a negyedliteres osztály világbajnoka
volt – a 250cc él és virul: "Idén sokan szállnak eséllyel harcba a címért,
ráadásul a konstrukt?rök között is kiélez?dött a helyzet. A Honda jó munkát
végzett, és vissza akar térni a csúcsra. Ezért meg kell küzdenie az Apriliával,
és természetesen mi, olaszok a hazai motor címvédésének drukkolunk. Randy nagyon
gyors, különösen a teszteken, neki csak az hiányzik, hogy meg tudja tartani
a formáját egész évben
."

A nap (hónap?) h?sét nyolc tizeddel követi Daniel Pedrosa, aki a jelek
szerint fölépült ausztráliai sérülése után. A 125cc tavalyi világbajnokát további
gyári Hondák követik
a jerezi zárónap összetettjében: sorrendben Elias,
Rolfo és Aoyama
. A két spanyol kedve nem volt felh?tlen, hiszen mindketten
(Elias kétszer is) megkóstolták a hazai pálya aszfaltját. Határozott a javulás
Roberto Rolfo boxában: a pilóta végre elfér járm?vén, legalábbis jobban, mint
Barcelonában.

Marco Melandrinak, aki szintén a 250cc bajnok-képz?jéb?l szerz?dött
a királykategóriába, feltették a kérdést, miszerint "félelmetes-e ez
a Honda?"
A derék Macio így válaszolt: "Igen, jelent?s lépéseket
tettek el?re. Az én id?mben csak egyetlen Hondával kellett számolni: az félelmetes
volt és Kato vezette."

A prológot nyer? De Puniet szerint: "Nincsenek titkok; egész télen
keményen dolgoztuk. Saját összevetésünk szerint öt tizeddel vagyunk gyorsabbak
körönként."

250cc, Jerez, második nap: hivatalos id?eredmények

1. Randy de Puniet (Aprilia) 1’43’773
2. Daniel Pedrosa (Honda) 1’44’980
3. Toni Elías (Honda) 1’45’029
4. Roberto Rolfo (Honda) 1’45’111
5. Hiroshi Aoyama (Honda) 1’45’201
6. Anthony West (Aprilia) 1’45’457
7. Naoki Matsudo (Yamaha) 1’45’736
8. Joan Olive (Aprilia) 1’46’005
9. Eric Bataille (Honda) 1’46’017
10. Jakub Smrz (Honda) 1’46’058
11. Franco Battaini (Aprilia) 1’46’145
12. Silvain Guintoli (Aprilia) 1’46’337
13. Héctor Faubel (Aprilia) 1’46’359
14. Gregory Lefort (Aprilia) 1’46’765

ugrás fel