EST. 2002

Irta, Jerez: ismét csúcson a Ducatik

Capirossi és Gibernau mindenki el?tt az Irta els? napján Jerezben a MotoGP kategóriában – bekezdett a Ducati, amely egy hete Barcelonában a várakozások alatt szerepelt, középszer?, de inkább gyenge teljesítményt nyújtva. A vörösök az el?szezon Európán kívüli tesztjein nagyon er?sek voltak, s akkor azt hangoztatta majd’ mindegyik csapattag és vezet?, hogy ha a spanyolországi f?próbán sikerül jó eredményt letenni az asztalra, akkor nem lehet baj a bajnokságban sem: nos, míg katalánföldön veszélyesen messze voltak Capirexék az élmez?nyt?l, most Jerez de la Fronterában – a március 26-i, világsorozatot nyitó Spanyol GP helyszínén – a két Desmosedici ura a helyzetnek. Az els? tesztnapot nyerték, ideális id?járási- és pályaviszonyok között (és a szombati napon is remekül állnak – a szerk.).

Loris Capirossi az igazi meglepetés: az olaszok oroszlánszív? és -sörény? veteránja pár napja még komoly gyomorfert?zéssel küzdött, csütörtökön este még kimondottan rosszul volt. De a harcos összeszedte magát: ‘Jól vagyok, hihetetlen három napon vagyok túl, amit az ágyban és a kanapén töltöttem. Nem vagyok 100%-os formában, de sokkal jobban megy már minden, mint Barcelonában. F?leg a motor. Jó munkát végeztünk, finomítottunk a felfüggesztéseken és a rugózáson meg a hidraulika beállításain. Jók az id?ink, f?leg az egyenletesség örvendetes. Szombaton a gumikkal dolgozunk és szimulációt is csinálunk. Tökéletesek a körülmények ehhez, én csak ezt nézem – amint elkezdett esni a h?mérséklet, már abba is hagytam az egészet, nem éri meg kockáztatni.

De vajon mi lehetett a baj Barcelonában? Hogyhogy pár nap múltán és párszáz kilóméterrel odébb már veri a mez?nyt a Ducati? ‘Nincs itt semmi csoda. Barcelonában az edzések vége felé Sete már nagyon jól ment, én pedig igen keveset motoroztam. Itt most er?sen és korán kezdtünk, jó érzés tesztelni már csak azért is, mert két hét múlva élesben versenyzünk ugyanitt.’

Sete Gibernau második helye (+266 ezred) meger?sítés arra, hogy a bolognai együttes igenis felkészült a bajnokságra és nincs szó semmiféle krízisr?l. Köszönhet? ez vélhet?en annak is, hogy az elektronika kérdéskörében egyszer?sítette a képletet a gárda. A többiek több mint fél mp hátránnyal következnek – Nakanóé a harmadik hely. Jól fut a Kawasaki tehát, okozhat párszor meglepetést a szezon során. Bombahírnek nevezhet?, hogy Daniel Pedrosa alig hat tizedet kapott csak az els?t?l, míg Nicky Hayden (aki már szinte biztos, hogy kilóméterpénzt kap, hiszen megint 108 kört tett meg) csak 11. a ‘brnói’ Hondával, mögötte meg Melandri, akinek végképp kezd elt?nni a mosoly az arcáról. Amilyen jól kezdte a téli felkészülész az olasz, olyan mélyre került a bajnoki rajt el?tt. A teljes kép kedvéért: csapattársa, Elias ötödik…

Rossi, a Montmeló diktátora majdnem egy mp-s lemaradással kilencedik, mindazonáltal nyugodt – még ha a nyilatkozata t?le szokatlanul nyers is: ‘Eléggé sz*rban vagyunk, mert az az er?s pattogás, ami Malajziában komoly bajt jelentett és Barcelonában szinte alig jelentkezett, most megint itt van a nyakunkon. Azt hiszem, a probléma összefüggésben van a gumikkal, mert a Michelin tavaly óta nem tesztel Jerezben. Kilenc új gumit várok a gyártól, amiket Franciaországból hoznak, és attól tartok, nulláról kell elkezdenünk az építkezést. Ezzel a vibrációval a motor nagyon merevvé válik, ugrál az aszfalt egyenetlenségein, amikb?l itt van b?ven, s?t feler?sít minen göröngyöt. Így aztán lassabban lehet csak menni, a kutyafáját.’

Ez azt jelenti, hogy Rossi bajban lenne? ‘Megmondtam már korábban is, hogy a barcelonai versenyszimuláció nem tarthat az örökkévalóságig. Kemény év lesz. Láttam a Kawasakikat, mennek, mit a veszedelem. ?k is ott lesznek. Nagy csaták várhatóak.’

A nap számadata: Randy De Puniet ötször esett illetve hagyta el a pályát.

Irta, Jerez, 1. nap, eredmények

1. Loris Capirossi (ITA) Ducati Marlboro Team, 1’40.910
2. Sete Gibernau (SPA) Ducati Marlboro Team, 1’41.176
3. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki Racing Team, 1’41.477
4. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team, 1’41.499
5. Toni Elias (SPA) Fortuna Honda, 1’41.680
6. Colin Edwards (USA) Camel Yamaha Team, 1’41.730
7. Carlos Checa (SPA) Tech 3 Yamaha, 1’41.732
8. John Hopkins (USA) Rizla Suzuki MotoGP, 1’41.740
9. Valentino Rossi (ITA) Camel Yamaha Team, 1’41.861
10. Randy de Puniet (FRA) Kawasaki Racing Team, 1’41.915
11. Nicky Hayden (USA) Repsol Honda Team, 1’41.984
12. Marco Melandri (ITA) Fortuna Honda, 1’42.106
13. Kenny Roberts (USA) Team Roberts, 1’42.328
14. Makoto Tamada (JPN) Konica Minolta Honda, 1’42.558
15. Chris Vermeulen (AUS) Rizla Suzuki MotoGP, 1’42.938
16. Alex Hofmann (GER) D’Antin Pramac, 1’43.274
17. Vittoriano Guareschi (ITA) Ducati, 1’43.417
18. Jose Luis Cardoso (SPA) D’Antin Pramac, 1’44.501
19. James Ellison (GBR) Tech 3 Yamaha, 1’44.953
20. Tadayuki Okada (JPN) HRC, 1’45.930

ugrás fel