Alex Barros, az Irta-teszt els? napjának h?se
Jerez (Spanyolország) – Nagy kalandok és pályarekord-döntés nélkül nyugtázhatjuk
az Irta els? napját Jerez de la Fronterában. Nem ez a nagy történések ideje,
ráadásul az id?járás sem kedvez a tesztel? csapatoknak: az el?z? két nap es?zésének
nyomai még mindig a pályán, ami csak a kora délutáni órákra szárad fel teljesen.
Mindenki teljes harckészültségben volt az els? napon a Honda-hadrendet leszámítva,
hisz ?k a világ másik felén próbálnak privát tesztsorozat keretében. Mindenesetre
érdekes dolgok akadtak b?ven.
Kezdjük a Yamahákkal, akik teljes csapatlétszámban vágtak neki a napnak. A vezet?
– szerintünk és az id?jelz? szerint egyaránt – Alex Barros, aki nagy id?t futott,
1’42”588-at, annak ellenére, hogy a teszt végére szinte teljesen szétjött alatta
a motor. A brazil teljesítményét er?síti, hogy a csapat egy sor újonnan fejlesztett
alkatrészt is kipróbáltatott vele: a kötelez? tesztmunka mellett Barros iskolapéldáját
adta a jókedv? motorozásnak. Az id?eredmény még ugyan messze van Capirossi januárban
bemutatott félelmetes 42 egészét?l, ahhoz mindenesetre elég, hogy a második
helyre szám?zze a hazai pályán mindent beleadó Carlos Checát. A Yamahás pilóták
úgy t?nik, nagyszer? formában vannak. Melandri debütált az áttervezett injektoros
rendszer? járgányon, és Nakano nyakában lihegve, az ötödik id?vel végzett. Nem
rossz a srác: el?ször is nem id?gumit használ, másodszor 76 kört fordul, harmadszor
pedig a csapatf?nök Fiorenzo Fanali minden utasítását követi, és áll ki a boxba,
ha kell.
A szokásosnál kevésbé villogtak a Ducatik: Capirossi – Bayliss el?tt – hatodik,
1’43”9-e nem eget renget? id?, de nem is lehet mindig eget rengetni: a csapat
szinte álló nap az hátsó kerék beállításait studírozta. Mire rátaláltak a megoldásra,
Loris elvesztette bizalmát az els? kerékkel szemben. De miért is lennének a
tesztek, ha nem tapasztalatszerzésre…? A lényeg, hogy a versenyz? nyugodt: tudja,
hogy némi barbatrükk a setupon, egy jó gumi, vér pucába – és máris kész a Nagy
Id?. Ami az Apriliásokat illeti: Edwards harmadik helye nagy meglepetés, a mez?ny
közepén végz? ‘m?szaki szakember’ Haga pedig, csakúgy, mint Melandri,
nem keveset motorozott: 82 kört! Egyszóval megint pezsgés van az Aprilia háza
táján. Colin Edwards nagyon elégedett az eredménnyel: ‘Mindenki el?tt szerettem
volna végezni, nem szeretek hátramaradni. Leszek ennél még sokkal gyorsabb is.’
Gigi Dall’Igna, az Aprilia f?tervez?je is boldognak t?nt; jogosan, hisz megtérülni
látszik a rengeteg befektetett pénz és energia, ugyanakkor a versenyz?k ambicionáltak
és gy?zni akarnak, és nagyszer? az összhang a Michelin-abroncsokkal. A gumikkal
kapcsolatban: Edwards 16,5-es els?t használt, míg Haga a normál 17-est. Úgy
látszik, jól teljesíteni csak kedv kérdése…
A Suzuki az új V 65° és <60° motorral folytatja mélyrepülését: Roberts és Hopkins mindössze a lábadozó Jacque-ot utasítják maguk mögé, valamint Abét a kísérleti motorral és a két törvénytelen Kawasakit, melyek definíciója egyel?re: jó motor, közepes váz, rossz gumik (Dunlop). Ráadásul mintha a Kawasaki-pilóták is krízisüket élnék: minden további kommentár nélkül, leggyorsabbikuk a jámbor német tesztpilóta, Hoffman lett.
Az id?k:
1. Alex Barros (BRA) Yamaha 1’42’588
2. Carlos Checa (ESP) Yamaha 1’43’277
3. Colin Edwards (USA) Aprilia 1’43’699
4. Shinya Nakano (JPN) Yamaha 1’43’794
5. Marco Melandri (ITA) Yamaha 1’43’810
6. Loris Capirossi (ITA) Ducati 1’43’943
7. Troy Bayliss (AUS) Ducati 1’44’125
8. Noriyuki Haga (JPN) Aprilia 1’44’242
9. Kenny Roberts (USA) Suzuki 1’44’558
10. John Hopkins (USA) Suzuki 1’44’652
Legutóbbi hozzászólások