EST. 2002

Irta MotoGP tesztek: Az új Suzuki

Irta MotoGP tesztek: Az új Suzuki

A GSV-R-2oo3

Jerez (Spanyolország) – Ha a Yamaha a legeurópaibb a japán csapatok közül,
a Suzuki kétségkívül a legamerikaibb: soraiban két USA-pilótával (Roberts és
Hopkins). A jerezi IRTA elsõ napján bemutatott GSV-R 2oo3 a hasonló nevû, XRE1-bõl
továbbfejlesztett modell helyét veszi majd át a MotoGP-ben.
A csapat összetétele változatlan, a fõnök még mindig Garry Taylor, és a bázis
még mindig Nagy-Britannia. A projektvezetõ természetesen japán: Y. Kamomiya.
A Suzuki bízik a négyes V-ben: maximális súlycentralizáció, merev carter. A
motor szerkezete nem sokban változott: mindössze a kormányelem szöge módosult
6o°-ról 65°-ra. Az üzemanyag-ellátás és a kuplung, a motorfék, valamint a központi
vezérlés tekintetében minden maradt a régiben. Még a futómû is hasonló maradt:
dupla trave; igaz, geometriájában a váz különbözik a tavalyi gépétõl (gyakorlatilag
ugyanaz, mint az 5oo 2T-é), a fejlesztés célja a motor kanyarállóságának növelése
volt. A Jerezben látott motor fiatal, és magán visel két érdekes jegyet: az
egyik a kipufogó-rendszer, ami a motor alatt helyezkedik el, és nagyon röviden,
a villa mellett fut ki egy háromszög alakú nyíláson (Norton Manx-stílus). A
másik felülvizsgált szegmens a gyors vezetés közben jelentkezõ légellenállás
dolga: a cél itt, természetesen, a minél nagyobb stabilitás elérése. Azonban,
hogy a motor ne legyen túl "kemény" az irányváltozásoknál, az orrot
és a motorfenék elsõ traktusát szélesen perforálták.

Tudvalevõ, hogy a Suzuki motorikusan sosem volt nagyon erõs, de a közölt 21o
LE 14.ooo fordulaton talán kissé kevés lesz a Honda, Aprilia, Ducati – és minden
bizonnyal a Yamaha – 23o körüli teljesítményéhez viszonyítva. A Suzuki nem talált
szponzort, így gyári színekben indul. Technikai szponzorai a Yoshimura (kipufogó),
Mitsubishi és Kakusan Denki (elektronika).

ugrás fel