EST. 2002

Irta tesztek: Capirex mindenkit lef?z

Marco Masetti írása

Capirossi barcelonai tesztek nagy kivülállója

Barcelona (Spanyolország) – izgalmas élmény a Dorna-n: egyfajta Superpole,
az összes versenyz?vel a pályán, 55 percig- A gy?ztesnek (azaz annak, aki a
legjobb id?t futja) egy BMW 330 CD jár, és nem csak ennyi. A Suzukai nyitás
el?tt szükség volt egy várható papírformára, és mivel ezen senki sem veszít,
jó alkalom volt.
A vörös hadsereg, vagyis a Ducati lecsapott hatalmas öklével, megsemmisítve
a Honda fels?bbségét – a pofon hatósugarában benne volt Barros, Rossi, Biaggi,
egyszóval minden és mindenki.

‘Ez a pole nem jelent semmit, viszont nagyon örülök neki, és ezt a Honda
is tudja’. Így beszélt Loris, aki a montmelo-i szakaszon elragadja Biaggi
régi pályacsúcsát (1’44’523), és egy fantasztikus 1’43’634-et farag
bel?le. Akció közben látni a Ducati Desmosedicit ennek a kis vörös ördögnek
a kezében elmondhatatlanul vérpezsdít? élmény volt. Kapkodva és kétségbeesetten,
tüzet és szikrákat hányva, olyan sebességet ért el, mellyel kivívta a pillanatnyilag
leginkább formában lev? pilóta címét, és maga mögé utasított Alex Barrost, több,
mint fél másodperccel.
Rossi a harmadik, mintegy hét tizedes lemaradással. Valószín?leg azt fogja gondolni,
hogy az amúgy Vale-nak tetsz? olasz motorok jól is mennek. Apropó, a 65-ös
számú piros motor csúcssebessége 328,2 km/h volt – eléggé hidegvér? a
pilóta, az biztos!

A lámpácska, mely új fényben világítja meg az eseményeket, hirtelen gyulladt
ki. A Honda sem megy lassan, Rossit a második, Biaggit a harmadik helyre repíti,
legyen ez jó vagy rossz hír. ?ket követik Ukawa, Kato és Gibernau. A Yamahának
van mivel magyarázkodnia, Barros, aki a jó körben hibázott, és ezért lecsúszott
az 1’43’-as eredményr?l, elismerte, sportszer?en, hogy a mai Capirossi
ellen nem lehetett mit tenni. Barros után csak Melandri van, aki megel?zi Checát.

Valamit azonban nem lehet elmondani, a mai napon annyira egyértelm?vé vált:
ez a bajnokság a pilóták között zajlik: aki jól motorozik elöl van, aki kevésbé,
az lemarad, ahogy ez teljesen evidens is, méghozzá elég kétségbeejt? id?különbséggel.
Hayden hivatalos Hondája két másodpercével azt bizonyítja, hogy elöl legyünk,
ahhoz szükség van a jobboldali csuklóra is.

McWilliams tizenötödik ideje is azt bizonyítja, hogy a többieknek, tehát a
Kawasakinak, Robertsnek a Suzukival és az Apriliáknak keményen kell dolgozniuk,
hogy elkerüljék a maihoz hasonló kellemetlen napokat – McWilliams egy kétütem?,
500 köbcentis Protonon versenyzik, amit valódi ?skövületnek lehet nevezni. Az
aprilia külön megér egyébként egy misét: korán reggel, még a Jamotte és Sheene
megemlékezés illetve a BMW Award kezdete el?tt Edwads elesett az egyenes végén,
komoly károkat okozva a motoron, és elrepesztve jobb kezét. Így az amerikai
pilóta a boxoknál maradt lábadozni. Haga viszont csak négy kört tett meg, mert
mindig technikai problémái lettek. Egy igazi balszerencsés nap az olasz istálló
számára, mely tegnap szépen produkált. Az Igna projektvezet?je egy rövid technikai
tanácskozás után ismét pályára helyezte Hagát, aki egyb?l elkezdett javítani
saját idején.

A nap esései között ott van Melandrié (nincs sérülés), a már említett Edwards,
kés?bb Capirossi és Gibernau, aki a próbakör folytatásakor, javítva idején,
de éppen csak egy hajszállal elkerülve a falhoz csapódást, 1’44’-t futott,
annak ellenére, hogy csuklója fájt egy megcsúszás miatt, jobban teljesítve,
mint Rossi.
Jól van, most már minden egyértelm?, legalábbis szerintünk. A Hondák általánosságban
nagyon jók, a Yamahának csak Barros van, aki esélyes lehet a gy?zelemr, Capirossi
Ducatija pedig a nagy kívülálló. Érthet??

Mikor vége lett a BMW Award-féle élvezkedésnek, folytatódtak a próbák. Természetesen
senki sem döntötte meg Capirossi hihetetlen idejét, de legalább egyvalaki közel
járt ehhez. Két tized választtotta el Ukawát, aki a kör végén egy 1’43’832-es
id?vel Barrost is megverte, pedig a brazil pilóta is javított saját idején.
Gibernau számára is led?lt az 1’44’-es fal, pedig esése miatt fél csuklóval
kellett vezetnie. A Telefonica Movistar csapat spanyol pilótája, Gresini és
a legjobb Honda pilóta-ügyfelek is jobban teljesítettek mint Valentino Rossi.
Hatodik Kato, aki a nem túlságosan sziporkázó Biaggit el?zi meg.

Szép támadás Bayliss részér?l, aki mindent összevetve az els? tíz között van,
gy?ztes napot adva a Ducatinak. Ez a nap egyébként az ausztrál versenyz? esésével
végz?dött, amelynek az volt az oka, hogy az üzemanyag-befecskendez?be idegen
anyag került, és kanyar közepén állította meg az üzemanyag-ellátást. Troy megúszta
egy apró repedéssel a jobb kézen.

ugrás fel