EST. 2002

Ismét rekordévet zárt a BMW Group Magyarország

Az előző évhez képest 13%-kal több BMW és 59%-kal több MINI modellt értékesített 2017-ben a BMW Group Magyarország. Az összesen közel 3 000 darabos eladással mindkét márka esetében értékesítési csúcsot állított be a bajor prémiumgyártó hazai képviselete. A legsikeresebb modell hazánkban is a világ elsőszámú prémium üzleti gépkocsija, a tavaly új generációval jelentkező BMW 5-ös sorozat lett. Szegmensében a BMW értékesítette itthon a legtöbb elektromos és plug-in hibrid modellt, és az összkerékhajtású gépkocsik részaránya is a bajor gyártónál a legmagasabb.

A BMW Motorrad is soha nem látott sikereket ért el 2017-ben, a 367 darabos értékesítés 35,4%-os növekedést takar. A nagymotor kategóriában elért 26%-os bővülésnek köszönhetően a BMW piacvezető ebben a szegmensben: minden negyedik tavaly forgalomba helyezett új 500 köbcenti feletti motor BMW gyártmány.

 BMW Group eladás 2017

Az előző évhez képest 13%-kal több BMW és 59%-kal több MINI modellt értékesített 2017-ben a BMW Group Magyarország. Az összesen közel 3 000 darabos eladással mindkét márka esetében értékesítési csúcsot állított be a bajor prémiumgyártó hazai képviselete. A legsikeresebb modell hazánkban is a világ elsőszámú prémium üzleti gépkocsija, a tavaly új generációval jelentkező BMW 5-ös sorozat lett. Szegmensében a BMW értékesítette itthon a legtöbb elektromos és plug-in hibrid modellt, és az összkerékhajtású gépkocsik részaránya is a bajor gyártónál a legmagasabb.

A BMW Group után a gyártó hazai képviselete is éves értékesítési rekordot jelenthetett be: míg a BMW globális értékesítése 4,1%-kal, addig a BMW Group Magyarországé 15,5% nőtt 2016-hoz képest, és a mintegy 2,5 milliós, illetve közel 3 000 darabos értékesítéssel mindkét piacon rekordévet zárt. A BMW Group két márkája közül a MINI 224 darab eladott modellel kiemelkedően magas, 59%-os növekedést mutatott be tavaly hazánkban, de a 13%-os bővülését hozó 2 698 darabos értékesítéssel a BMW is kiválóan teljesített.

BMW legsikeresebb modellje továbbra is a 2017-ben új generációval jelentkező 5-ös sorozat lett 619 eladott példánnyal, a második helyet a 3-as sorozat 414 darabbal, a harmadikat 350 darabbal az X5-ös széria szerezte meg. Utóbbi nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az X modellcsalád hajszál híján elérje az ezres darabszámot. A szegmensben a legnagyobb modell, az X6-os mutatta be a legjelentősebb, 30%-os növekedést. A BMW hazai vásárlói közül a legtöbben összkerékhajtású modellek mellett döntöttek, az xDrive modellek 59%-os részarányt értek el. Az M és M Performance modellek is remekül teljesítettek: a 96 darabos éves értékesítés 81%-os növekedést jelent (a január-november időszakban), a legnépszerűbb modell a BMW M4 lett.

2017-ben is a BMW vezette a prémium elektromos és plug-in hibrid (PHEV) modellek piacát: az iPerformance gépkocsik eladásai 57%-kal bővültek (a január-november időszakban), a BMW Group rendelkezik a legszélesebb elektromos és plug-in hibrid kínálattal, melyhez tavaly a MINI Cooper S E Countryman ALL4 is csatlakozott, mely a kategória egyetlen konnektorról tölthető képviselője. A BMW az i3-mal és az i8-cal is rekordot ért el, így továbbra is az egyik vezető szereplője maradt az elektromos meghajtású gépkocsik piacának a privát vásárlók körében. Az i3 modellek értékesítése egy év alatt 41%-kal, az i8-é 30%-kal növekedett, a két modellt összesen 140 vásárló választotta tavaly.

2017-ben Magyarországon 224 darab MINI talált gazdára, ami rekordértékesítést és 2016-hoz képest 59%-os bővülést jelent. A legkeresettebbek a 3 és 5 ajtós, illetve a Cabrio modellek lettek, de a legnagyobb MINI, a Countryman is remekül teljesített, és 78 darab eladott példánnyal 35%-os márkán belüli részesedést ért el.

„Nagyon sikeres és kiegyensúlyozott volt a BMW Group Magyarország 2017-es teljesítménye, minden márkánkkal új értékesítési rekordot értünk el Magyarországon. A BMW az új 5-ös sorozattal a kategória legnépszerűbb képviselője, de a 3-as, az X5-ös és az X1-es szériák is kitűnően szerepeltek tavaly. A siker sokrétű, az X modellek közös értékesítése közel 1 000 db-ot tett ki, mely jól mutatja, hogy Magyarország igazi SAV/SUV piac, de különösen büszkék vagyunk a BMW i kimagasló népszerűségére is, mely 2014-es bevezetése óta töretlen. Az állami támogatások is nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a BMW i3-asból 44%-kal több darab került magyar ügyfelekhez tavaly. A MINI 2017-ben kitűnően szerepelt, rengeteget dolgoztunk azon, hogy a MINI-t igazi prémium, életstílus márkaként pozícionáljuk, és az 59%-os növekedés jól jelzi, hogy jelentősen több magyar ügyfél számára válik vonzóvá. A BMW Motorrad hetedik éve dönt rekordot világszerte és tavaly Magyarországon is, remekül kiegészítve a személyautó kínálatot. A 2018-as év számos új modell bevezetését hozza majd, soha ennyi újdonságot nem mutatott még be a vállalat egy év alatt, így biztosak vagyunk benne, hogy 2018-ban is új csúcsokat érünk majd el mind a globális, mind a magyar piacon” – mondta el Massimiliano Di Silvestre a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

ugrás fel