EST. 2002

Ismét d?ltek a csúcsok…

Azt hiszem, hogy a 2003-as év mérföldk? lesz a gyorsulási motorsport
életében. Ebben az évben szinte minden versenyen újabb és újabb csúcsok
születnek
. Ez most is így volt, annak ellenére, hogy a kategóriák homológizációjának
következtében a versenyz?knek egyre kevesebb lehet?sége van motorjaik tuningolásában.
De ez nem állíthatja meg ?ket a tizedmásodpercek elleni harcban.

Ez a nap is úgy kezd?dött, mint bármelyik másik gyorsulási verseny. Bár már
az el?zetesben beharangozott bemutatók sejteni engedték, hogy mégis egy kicsit
más lesz ez a mai nap. De a versenyz?knek f?ként a versenyre kellett koncentrálniuk.
Már a szabadedzés alatt sejteni lehetett, hogy Hadnagy Józsi hangszálai ezen
a versenyen sem fognak a torkában pihenni. A több, mint 2500 néz? lelkesen figyelte,
ahogy a motorcsodák folyamatosan száguldoztak a tököli reptér aszfaltján.

Aztán jöttek a meglepetések. Az Junior 50-es kategóriában Vida Martin
és Gyöngyösi Róbert is átlépte a 130 km/h-s álomhatárt.
A Street 400-as kategóriában Várady György (Kawasaki) két új
Országos csúcsot is beállított ezen a napon. Átlépte a 180km/h-ás álomhatárt
és ezzel 180,74 km/h-ra javította az új sebesség-rekordot, míg 11.875sec-mal
új országos id?-rekordot is felállított. Orbán Józsi a Street
600-as kategóriában még két tizedmásodperccel elmarad a 10 sec.-os álomhatártól,
míg a Street 750-es kategóriában Czinder Róbert (Suzuki) 9,8
sec.-mal és Lakatos Csaba (Suzuki) 9,9sec.-mal átlépték az
álomhatárt. A Street 900-as kategóriában is született meglepetés. Kmetty
Ago (Kawasaki)
is új Országos id?-rekordot futott 9.789 sec-mal.

 

Persze nem maradhatott ki a csúcsok közül az 1000-es kategória sem. A két nagy
ellenfél, Bajcsi Tamás (Suzuki) és Sz?ke Gábor (Suzuki)
sorra futották meg egymás idejeit, míg Bajcsi Tomi 9.203sec.-mal új
országos id?rekordot és 257,5 km/h-val új sebesség-rekordot állított fel. A
900 TOP kategóriában Máté Sándor (Suzuki) lépésr?l lépésre
küzdi le a tizedmásodperceket, ezzel feladva a leckét a kategória versenyz?inek.
Persze a dragosok sem maradhattak ki! Papp Laci (Kawasaki)
sorra futotta a 9 sec alatti id?ket. Belme Józsi (Suzuki) egyre
jobban tudja uralni motorját, igy nagyon közel került a 9 sec.-os álomhatárhoz.
De ezen a napon is történtek meglepetések. Fucsi (Suzuki) nem
szerencsés sorozata után ezen a versenyen csatlakozott a 8 sec.-osok táborához
8.84 sec.-os eredménnyel. És hogy ne maradjon ez a kategória sem országos csúcs
beállítása nélkül, Bernd Dietrich futott egy 8.252 sec.-os
új id?-rekordot!
Azt hiszem, felemelt f?vel nézhetünk a következ? futam elé, amely Európa Bajnoki
futam is lesz!
Gratulálunk az összes versenyz?nek!

A dönt?k izgalmai el?tt nem kis teljesítményeket láttunk.
El?ször Kevin Carmichael, streetfighter világbajnok mutatott
be pár fizikát meghazudtoló mutatványt motoron, amit Mókus,
a Simsonos Star, a maga kis show-m?sorával kontrázott felül.
Sajnos Borsay Szabi a nagy szél miatt nem vállalta a hátrafelé
motorozás csúcsának megdöntését (200km/h), de helyette megmutatta, hogy egy
vadi új széria Kawasaki Z1000-el is lehet olyan mutatványokat csinálni, amit?l
az ember szája tátva marad. A végeredmény: kell venni egy új gumit a kawára…

 

Aztán Bernd Dietrich és Hubert Weisshaupt
adta hülyeségre a fejét. Bernd 320LE-s turbós 900RR-jével sílécen húzta Hubert-et.
A végeredmény: 224 km/h és két síléc a szemétbe!
Aztán ismét a magyarok. Kovciék egy GSX-R 1000-el huzatták
magukat vaspapucson. Na ?k sem normálisak: Végeredmény: 235 km/h, ami csak 1
km/h val maradt el az eddigi csúcstól.

 

De az igazi nagy show Eric Teboul volt! Ez az ?rült francia,
egy rakétahajtóm?vet épített be egy vázba. Szerintetek normális?! Kb. így néztek
a vámosok, mikor a határon megpróbált belépni az országba. Nem elég, hogy egy
motornak látszó motorban egy rakéta-hajtóm? figyelt, ami ugyebár harcászati
eszköz, az a pár száz liter dihidrogén-peroxid, mint veszélyes, gyúlékony anyag,
asszem betette a kaput a vámosoknak. De aztán mint mindent, ezt is el lehetett
intézni, úgyhogy az el?re beharangozott ‘leesik majd az állatok’ célegyenesbe
érkezett.

 

A motor el?készítése után következett ez els? bevetés. A tömeg egyként vette
a leveg?t. Eric percekig koncentrált és várta, hogy a hajtóm? bemelegedjen.
Senki sem tudta, hogy mi lesz. Majd egyszer csak jelzett, hogy felkészült. A
tömeg egyként számolt vissza …5…4…3…2…1…OK! Ekkor Eric megnyomta
a start gombot és elt?nt. A motor hihetetlen iramban eltávolodott. Szinte senki
sem hitt a szemének. Az els? kísérlet 6.5sec. ÁÁÁÁÁÁÁÁ… ezt
nem hiszem el!
Kés?bb bevallotta, hogy csak annyi üzemanyagot tett bele, hogy 150 méterig elég
legyen a 400-ból… UFFFF…
De megtetszett neki a dolog, és azt mondta, megy még egyet a gyorsulási dönt?k
után!

 

A dönt?k ideje alatt Eric felkészítette újra a motort. Most annyi üzemanyagot
rakott bele, hogy 250 méterig legyen elég a 400 méterb?l! Újra nagy csend, ismét
percekig koncentrál, majd jön a jel: …5…4…3…2…1…OK! Ismét olyan
tempóban t?nik el, amit szem még talán sohasem látott… Aztán mindenki a kijelz?t
nézi! 6.2 sec… ANYÁM… aztán jön a következ? sokk: 200
méteren 330km/h-ra gyorsult fel, 3,9 sec. alatt!
!!! HUUUUUUH
AKI NEM JÖTT EL, AZT HISZEM EGY ÁLL-LEESÉSSEL LETT SZEGÉNYEBB!

 

Eredméynek:

Junior 50:
I. hely: Gyöngyösi Róbert
II. hely: Kiss Dalton
III. hely: Vida Martin

Street 125:
I. hely: Matusik

Street 400:
I. hely: Várady György (Kawasaki)
II. hely: Vér Attila (Kawasaki)
III. hely: Komáromi Sándor

Street 600:
I. hely: Orbán József (Suzuki)
II. hely: Fórián Zsolt (Suzuki)
III. hely: Kis Tibor (Suzuki)

Street 750:
I. hely: Lakatos Csaba (Suzuki)
II. hely: Czinder Róbert (Suzuki)
III. hely: Tímár Nándor (Suzuki)

Street 900+OldTop:
I. hely: Kmetty Ágoston (Kawasaki)
II. hely: Fekete Ferenc (Honda)
III. hely: Szabó Ákos (Suzuki)

Street 900Top:
I. hely: Doma Attila (Suzuki)
II. hely: Máté Sándor (Suzuki)
III. hely: Hruskamihály Attila (Suzuki)

1000:
I. hely: Sz?ke Gábor (Suzuki)
II. hely: Bajcsi Tamás (Suzuki)
III. hely: Papp László (Kawasaki)

Competition:
I. hely: Bernd Dietrich (Kawasaki)
II. hely: Fucskó Antal (Suzuki)
III. hely: Papp László (Kawasaki)

Gratulálunk az összes versenyz?nek !

Ago
www.agosport.hu

Forrás: www.dragrace.hu
Fotó: Milan

ugrás fel