EST. 2002

Ismét szúr a darázs

A világ leghíresebb robogója teljesen megváltozik. Megn?, és GT-nek (Granturismo-nak)
hívják. A hatvanas évek Vespájának a stílusát gondosan finomított vonalakkal
csiszolja tovább. Ezen felül 12 hüvelykes kereke van, két tárcsafékje, és 125
ill. 200 köbcentis "tiszta" motorja van.

Március végén mutatták be a Vespa Granturismót, március elején a Motorinfo
már beszámolt a motor megszületésér?l, az els? hivatalos fényképeket már láthattátok.
1946-ban született meg az els? Vespa-modell, a mai napig bezárólag ez a 138.
Vespa modell. A harmadik évezred els? Vespája. A design teljes mértékben aktuálisnak,
és eredetinek tekinthet?, feltün?en olasz, és rafinált, nem is beszélve arról,
hogy méltó utódja a fényes Vespa motoroknak.

A háború utáni években történt gazdasági robbanás idején kell?s közepén a Vespa
számtalan sebességrekordot megdöntött, az eladási számok az égbe szöktek. Ekkor
a cél még az egyszer?, és kényelmes mozgás volt az alapelv. Ma ezt már leginkább
a szórakozás helyettesíti.

Az ET4 nagyobb mérete mellé a kiváló utazó karaktere párosul, mindez nagyszer?
teljesítménnyel van megspékelve: a Vespa Granturismo megjelenése után ismét
ki lehet nyitni a már-már teljesen beporosodott biólógiai albumunkat, és kinyithatjuk
a "lódarázs" képénél. Ez a mítikus név tökéletesen illik legújabb,
a nagyra n?tt Vespára. Nem fogja ugyan helyettesíteni az eredeti lódarazsat
(Crabro Magnus), vagyis a mítikus PX-et, amib?l több mint 2 millió példányt
adtak el, és ami 26 éve a nagy kedvencek között szerepel (olyannyira, hogy ?sszel
bemutatják az új verzióját, ami már 4 T motorral lesz felszerelve, hogy eleget
tegyen a környezetvédelmi el?írásoknak), de egy új alternatíváját fogja adni,
azok számára, akik másképp szeretnék használni. Az új motorizálásnak köszönhet?en
ez valóra is vált: egy 200 köbcentis hajtóm?vel lesz kapható, a fels? tengelyen
20 kW fölötti teljesítménnyel (125 km/h-ás maximális sebességgel), valamint
a 125 köbcentis verzióban, amit egyszer? (autós) jogosítvánnyal is lehet vezetni,
11 kW-os teljesítmény?. Mindkét modell egyhengeres, LEADER szériás 4 szelepes,
négyütem? motorral rendelkezik. A motor folyadékh?tés?, SAS légterel? rendszerrel
és kétcsatornás, katalizátoros kipufogóval van ellátva.

De az újdonságok nem csak a motort érintik. A Vespák történetében a GT az els?,
ami 12 hüvelykes abronccsal, két tárcsafékkel van felszerelve, és mindez egy
tiszta acélvázba van beszerelve. A Vespa nagyon nagy figyelmet fordított a biztonságra
és a vezetési kényelemre. Az els? felfüggesztés a lehet? legklasszikusabb: egyetlen
lengéscsillapítóval van megoldva. A m?szerfal már nagyon modern, mégis h?en
illeszkedik bele a klasszikus Vespa design-ba. A stílus egy az egyben Vespa,
a biztonság viszont vadonatúj elem. Tehát ez a motor nem csupán fel akarja idézni
a múltat, nem csupán hasonlítani akar el?djeire, hanem viszonyítási alap is
akar lenni a robogók világában, a vezethet?ség és a teljesítmény szempontjából
egyaránt. Pontosan úgy, mint 40 évvel ezel?tt, amikor a Vespa név és a Sport
szinte szinonímák voltak. A nagyobbra n?tt méretek következtében a vezet?i és
az utaspozíció is sokkal kényelmesebb lett. A Vespa GT március végét?l már kapható,
a 200 cc ára 4000€, a 125 cc ára 3700 €

ugrás fel