EST. 2002

Isztambul, 250: Dovizioso drámai csatában nyer

Nincs kétség afel?l, hogy Andrea Dovizioso gy?zelmei közül ez volt az egyik legszebb. A pole pozíció megszerzése kis semmiségnek t?nik ahhoz képest, amilyen gigászi küzdelem vezetett a vasárnapi gy?zelemig. Nem akárkit?l happolta el a sikert az olasz hondás: a világbajnoki összetett vezet?jét?l, Jorge Lorenzótól – ennek az öt pontnak még lehet szerepe a kés?bbiek során. Sok ilyen csatát vívnak még ?k – lehet, hogy hamarosan már a MotoGP-ben, mellesleg a királykategóriának a rentabilitáshoz ilyen versenyz?-utánpótlásra is szüksége van, nem csak szponzorokra, marketingre meg pénzre. Harmadik Alvaro Bautista, aki harmadik osztálybéli futamán már határozottan tört a gy?zelemre.

Dovizioso rögtön az élre áll, nyomában Marco Simoncelli, Alvaro Bautista, Jorge Lorenzo és Thomas Lüthi, mjad Alex De Angelis. Túl sokat tesz kockára Simoncelli, aki elhagyja a pályát, még többet Hiroshi Aoyama, aki elfekteti a KTM-et. Négy kör után letisztul a helyzet: Bautista harcol Dovival és De Angelisszel, de a miniállambéli nem sok sót eszik meg ebben a csatában, lassan leszakadozik, és Lüthivel lelnek egymásra. A svájci elmondhatja magáról, hogy ezen a versenyen féltávig ment az élbollyal.

Nem mondhatni azt sem, hogy nagy taktikai csata folyna a pályán: mindenki azt adja, ami a csövön kifér. Lorenzo amúgy sem a számolgatásról híres, megindul, de Dovizioso matricaként tapad rá, és Bautista sem enged a negyvennyolcból, mutatja magát, hogy nevető harmadikként az élre fűzze magát az adott pillanatban. Az adott pillanat azonban elmarad, nem nyílik rés a pajszon, a hondás és az apriliás között pedig egy kigyorsítás dönt az utolsó körben: Lorenzo nem tud visszazárni, Dovi pedig bizonyítja, nem véletlenül tartják nagy hajrásnak. "Micsoda verseny volt! Gyönyőrű, kemény csata, nagy könyöklésekkel. Végre összejött az, ami tavaly óta nem. Egy olyan helyen előztem meg Lorenzót, ahol egyébként nem éreztem magam erősebbnek, mégis sikerült és aztán jól zártam. Kockáztattam, mert a tapadás a végére nagyon pocsék volt már" mondta a győztes. A második helyezett sportszerű: "Andrea volt a legjobb. Én próbálkoztam, hoztam följebb és följebb magam egy rossz kezdés után, de hibáztam és legyőzettem". Izgulnivalója azért így sincs olyan sok az összetettet tekintve: 70 pontja van, Doviziosónak 52, De Angelisnek 46.

Szakadékok: De Angelis a negyedik helyen már öt mp-t kapott, Lüthi jó húsz mp-s lemaradással ötödik. Mika Kallio a KTM-en, majd Simon a Hondán – és mögöttük Hector Barbera a Tóth csapat színeiben (a magyarok beszámolója hamarosan), csalódásra, negyvenhét szekundummal az első helyezett mögött. Simoncelli kezdeti hibája ellenére biztos pontszerző, ő már kívül van az egy percen. Tizedik Lai, legjobb privát pilótaként.

250, Török Nagydíj

1. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 39’31.153
2. APRILIA Jorge LORENZO SPA 39’31.256
3. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 39’31.471
4. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 39’36.047
5. APRILIA Thomas LUTHI SWI 39’50.908
6. KTM Mika KALLIO FIN 39’54.099
7. HONDA Julian SIMON SPA 39’54.436
8. APRILIA Hector BARBERA SPA 40’18.831
9. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 40’29.635
10. APRILIA Fabrizio LAI ITA 40’29.887
11. APRILIA Aleix ESPARGARO SPA 40’39.741
12. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 40’40.185
13. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 40’41.158
14. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 40’45.662
15. HONDA Ratthapark WILAIROT THA 40’48.885
16. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 40’59.622
17. HONDA Eugene LAVERTY IRL 41’20.981

Kiestek
APRILIA Imre TOTH HUN 16’32.018
APRILIA Arturo TIZON SPA 16’40.024
APRILIA Jules CLUZEL FRA 13’05.533
KTM Hiroshi AOYAMA JPN 9’04.119
APRILIA Taro SEKIGUCHI JPN 4’12.741
APRILIA Anthony WEST AUS 2’04.279
HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 3’06.922

ugrás fel